מהרגע שקיבל מאחיו איל את משרת המאמן בהפועל ראשל"צ, לפני חמש שנים וחצי, לא הסתיר ניר ברקוביץ' את הכוונה שלו להגיע לליגת העל. לפני שלושה חודשים החלום שלו התגשם, כשמונה למאמן בני-יהודה במקום אלישע לוי, אבל זה נגמר בסיוט כשפוטר אחרי חודש וחצי בלבד בעקבות ההתפרצות המכוערת על שוער העבר והפרשן בהווה, לירן שטראובר.
עכשיו ברקוביץ' מדבר לראשונה מאז אותה תקרית, ומספר שהיא הייתה למעשה רק הקש ששבר את גב הגמל ביחסים שלו עם הבעלים של הקבוצה, ברק אברמוב. ולמרות התדמית הבעייתית שדבקה בו, הוא בטוח שיחזור לאמן בקרוב בליגת העל.
4 צפייה בגלריה
ניר ברקוביץ'
ניר ברקוביץ'
"יש לי פתיל קצר". ניר ברקוביץ'
(צילום: אלעד גרשגורן)
ניר, הפתיל הקצר שלך עלה לך במשרה. "יש לי פתיל קצר, אבל מי שמכבד אותי אני מכבד אותו כפליים".
כמו אחיך, גם אתה אומר מה שאתה חושב בלי עצם בלשון. "במשפחה שלנו אומרים את כל האמת בפנים. לא מעניין אותי מה אנשים חושבים, יש כאלה שאוהבים ויש כאלה שלא, אני אמשיך בשלי".
הופתעת שבני-יהודה פיטרה אותך? "לא פיטרו אותי בגלל התקרית עם שטראובר, זה היה סתם תירוץ. אברמוב רצה לפטר אותי כבר אחרי שני הניצחונות שלי, כי לא זרמתי איתו. הוא חשב שהביא בובה מהליגה הלאומית, אבל טעה בגדול. ברק רצה להחליט על ההרכב, על החילופים ועל השיטה ולא נתתי לו, אז הוא פיטר אותי. אני אגיד לך את האמת, אם הוא לא היה מפטר אותי הייתי הולך לבד. אי-אפשר לעבוד במצב הזה".

"אם הפועל פ"ת ירצו, אבוא"

אתה נשמע מאוכזב מאברמוב. "אני מאוכזב ממנו מאוד, לא יודע למה הוא הביא אותי. אם הוא רוצה בובות, יש לו במגרש בשכונת התקווה הרבה בובות והרבה גאונים שחושבים שהמציאו את הכדורגל. שייתן להם. ראינו עד עכשיו את התוצאות שלהם. ברק אברמוב מבין בכדורגל כמו שאני מבין בסושי. הוא בחור טוב, אבל חייב לדעת לתת למאמנים שלו חופש ביטוי ולעבוד בשקט, כי אף אחד לא יכול לעבוד בשיטה הזאת".
4 צפייה בגלריה
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
ברק אברמוב במסיבת עיתונאים
"אני מאוד מאוכזב מאברמוב"
(צילום: אורן אהרוני)
אתה טוען שאברמוב מתערב יותר מדי, מה זה אומר? "בלילה לפני המשחק נגד הפועל חיפה רבתי איתו. רציתי לשחק בקו של ארבעה שחקנים בהגנה וברק אמר לי: 'ניר, הקבוצה בנויה לשלושה בלמים, אתה משחק רק עם שלושה בלמים'. אמרתי לו: 'אני לא מאמין בשיטה הזאת עכשיו עם השחקנים האלו. תן לי לעשות את מה שאני מאמין'. ואז הכל התפוצץ".
בני-יהודה מועמדת לירידה. אתה היית משיג תוצאות טובות יותר? "גם אחרי שניצחנו פעמיים אמרתי להם שהסגל הזה לא מספיק טוב, בטח עם כל הפציעות, והם צחקו עליי. אם הם לא יחזקו את הסגל הם מועמדים חזקים מאוד לירידה. בני-יהודה זה מקום חם ואוהב, אבל יש שם יותר מדי מאמנים בשטח שחושבים שהמציאו את הכדורגל. הם מפריעים למועדון להתקדם".
האם אתה בדרך להפועל פ"ת, לשיתוף פעולה עם איל שמונה שם למנהל מקצועי? "כרגע יש להם מאמן טוב, אז זו לא אופציה. אם ירצו אותי, אבוא. הפועל פ"ת הוא מועדון ענק".

"לא מצטער על כלום"

אתה חושב שתקבל עוד הזדמנות בליגת העל? "אני לא חושב, אני בטוח שאקבל עוד הזדמנות. אני בסך הכל בן 38, אני לא ממהר. אם אצטרך להיות בליגה הלאומית, גם טוב. אני מאוד אוהב את הליגה הזאת. בינתיים אסיים את קורס הפרו".
4 צפייה בגלריה
ברקוביץ'
ברקוביץ'
"בטוח שאקבל עוד הזדמנות בליגת העל"
(צילום: אורן אהרוני)
אתה מצטער על משהו שעשית? "אני לא מצטער על כלום. אני עם הפנים קדימה, מחכה לאתגר הבא".
מאז הפריצה עם אום אל-פאחם בניצחון על מכבי ת"א בגביע אתה סובל מחוסר יציבות. "עשיתי עבודה טובה גם באום אל-פאחם, גם באחי נצרת וגם בבני-יהודה, עם אחוזי הצלחה גבוהים ותוצאות נפלאות. לבעלי הבית פה אין סבלנות, מפטרים אחרי שלושה-ארבעה הפסדים".
מי תזכה באליפות העונה? "מכבי חיפה, אף אחת לא תוכל לקחת ממנה את האליפות ואני חושב שגם את הדאבל".
איפה נראה אותך בעוד שלוש שנים? "ניר ברקוביץ' יהיה בכדורגל".
ברק אברמוב מסר בתגובה: "ניר ברקוביץ' מאמן מוכשר וצעיר ועתידו עוד לפניו. אני מאחל לו בהצלחה".
לירן שטראובר: "לא מעוניין להתייחס לנושא, זה עבר ונגמר מבחינתי".