"עונה גדולה באירופה הסתיימה מוקדם מהמתוכנן". כך הגיבו במכבי תל אביב לאחר שנמסרה ההודעה הרשמית מהיורוליג על ההחלטה לסיים את 2019/20.
"היום הוא יום עצוב מבחינתנו", אמר בעלי הקבוצה שמעון מזרחי. "התרגשנו עם האוהדים שלנו בהיכל העונה שבוע אחר שבוע, משחק אחר משחק. מכלול השיקולים שהושמעו היום מפי ראשי היורוליג הביאו למסקנה חד משמעית כאשר בריאות השחקנים והצוותים, התנאים השונים במדינות השונות, שדות תעופה נעולים וכדומה, הביאו להחלטה העצובה אך המובנת הזו".
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי במסיבת העיתונאים
שמעון מזרחי במסיבת העיתונאים
"יום עצוב". שמעון מזרחי
(צילום: עוז מועלם)
"בנינו העונה קבוצה לתפארת, שחקנים וצוות מאמנים על מנת להתמודד על כל התארים הן במישור המקומי והן ביורוליג", הוא המשיך. "עד להפסקת המשחקים בעקבות מגפת הקורונה הובלנו את הליגה הישראלית ונמנינו על שמונה הקבוצות שהעפילו לרבע גמר היורוליג, כאשר מכאן דרכנו הייתה פתוחה. מובן כי רצוננו היה ונשאר להמשיך עד כמה שניתן במגבלות הקיימות להשתתף בשתי המסגרות כפי שהיה לאורך כל השנים". מלבד דבריו של מזרחי, במועדון התייחסו לאכזבה מהעובדה שהמשחקים לא יתחדשו במצב שבו הקבוצה דורגה במקום החמישי, ולמטרה שנותרה - המאבק על האליפות בליגת העל: "נלחמנו יחד כל הדרך לצמרת הכדורסל ביבשת. חידשנו את ההרתעה, ההיכל חזר להיות המבצר הכי ביתי ביבשת, הבטחנו מקום בפלייאוף ונזכור תמיד את אקורד הסיום המהדהד עם ניצחון גדול על המדורגת ראשונה. תודה על התמיכה, בקרוב מסתערים מחדש".
3 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
"בקרוב מסתערים מחדש". שחקני מכבי ת"א
(צילום עוז מועלם)
"לקחנו את אחת מההחלטות הקשות ביורוליג ב-20 השנים האחרונות", אמר יו"ר המפעל ג'ורדי ברתומיאו. "אבל אנחנו חושבים שלקחנו את ההחלטה הכי טובה בשביל הכדורסל שלנו. אנחנו מתחילים כבר לעבוד על העונה הבאה, כולנו ביחד נחזור חזקים יותר. אני לא יודע על קבוצות שרוצות לעזוב את היורוליג, גם לא דיברנו על זה בישיבה. אנחנו מקווים לחזור חזקים גם בעונה הבאה, אנחנו נעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי שזה יקרה".
על הרצון של השחקנים לסיים את העונה, הוסיף: "אני לא מאמין ש-5 האחוז ההבדל בהסכם עם השחקנים היה מה שגרם להם לא לרצות לחזור לשחק. כל הסיבות שלהם היו רפואיות ולוגיסטיות. יש שחקנים שלא יכולים לצאת מהמדינה שלהם כי אין טיסות, אז ככה שהסיבות לא היו כלכליות".
הפיינל פור העונה היה אמור להתקיים בקלן ובעונה הבאה הוא מתוכנן באתונה, ונראה שכרגע לא ברור היכן יהיה: "זה מוקדם מדי לתת תשובה על זה. דיברנו עם האנשים בקלן על הביטול שלו העונה, אנחנו נעשה הכל כדי שהדברים יסתדרו לקראת הפיינל פור של העונה הבאה, אבל עדיין אין לנו תשובה על כך".
3 צפייה בגלריה
ג'ורדי ברתומיאו
ג'ורדי ברתומיאו
"אחת ההחלטות הקשות ב-20 השנים האחרונות". ברתומיאו
(צילום: עוז מועלם)
גם בקבוצות האחרות ביורוליג מנסים להתמודד עם המצב והגיבו להחלטה. מלקולם דלייני, ששוחרר החודש מברצלונה, אמר: "אמרתי את זה כבר לפני חודשיים. צריך לעשות את אותו הדבר גם בליגות המקומיות".
מנכ"ל חימקי מוסקבה, פאבל אסטחוב אמר: "היינו מוכנים לקבל כל החלטה וההחלטה הזו הגיונית, משום שאנחנו מנסים לחזור לשגרה והבריאות והביטחון של כולם נמצאים בעדיפות עליונה. כעת צריך לנתח את המצב ולהתחיל בהכנות לקראת העונה הבאה".
פורסם לראשונה: 15:50, 25.05.20