במקומות מסוימים בחברה הישראלית קיימת אימרה לפיה השנה כולה תיראה כמו מה שעושה האדם בראש השנה. בגיל צעיר הדברים האלה היו נאמרים בעיקר בהקשר של שינה מרובה במהלך החג, וכמו נער מתבגר טיפוסי לא הבנתי מה יהיה רע בלישון עד מאוחר כל השנה. יכול להיות שערן זהבי גם שמע דברים דומים, ויכול להיות שלא, אבל אם נזרום עם הביטוי אז אפשר לומר שלזהבי מחכה שנה של החלטות טובות, בדיוק כמו זו שקיבל בראש השנה.
מסין להולנד: הכל על מעברו של זהבי:
יום כיפור יגיע רק בעוד שבוע, אבל כבר עכשיו ניתן להכריז "חתימה טובה". לשאלה 'לאן זהבי היה צריך ללכת' אין באמת תשובה, הרי מה שחשוב אלה הרצונות שלו, לא של אף אחד אחר, ועבורו, לטובת השגת מה שנדמה שזהבי רוצה להשיג, איינדהובן היא בחירה מושלמת. הוא גם יוכל להמשיך להיות הכוכב וגם יהיו לידו שחקנים כישרוניים, לא כמו בסין, להחליף איתם מסירות. גם יהיה אפשר להעריך את הליגה בה הוא ישחק, אבל הוא עדיין יהיה בעמדה להבקיע לא מעט שערים. אם מנסים להיכנס לראש של זהבי אפשר לנחש שהוא סימן לעצמו "וי" על כל המטרות המקדימות.
2 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. בהולנד יהיה לו עם מי לשחק
(צילום: gettyimages)
זהבי מגיע לאיינדהובן כמבוגר בין ילדים. נכון, אין לו כמעט ניסיון ברמה הזו, אבל הוא עבר הרבה יותר מאחרים. 9 מתוך 13 שחקני השדה ששיתפה איינדהובן בניצחון על אמן אתמול היו מתחת גיל 23. אף אחד מאלה שקיבלו דקות לא היה מעל גיל 26. גם דוניל מאלן, החלוץ איתו זהבי הולך לשתף פעולה – המאמן רוג'ר שמידט נוהג לשחק עם שני חלוצים – רק בן 21. מאלן המהיר והדריבליסט, שחקן נבחרת הולנד, מתאים מאוד לזהבי.
יש בהולנד כאלה שרואים את החתמת זהבי כמוזרה. בסופו של דבר איינדהובן היא קבוצה שמפתחת שחקנים צעירים. אבל אם רוצים לנסות להבין מה ההולנדים עושים פה אפשר להסתכל על דושאן טאדיץ' באיאקס. טאדיץ' הגיע לאיאקס בגיל צעיר יותר מאשר זהבי כיום, אבל עדיין היה נחשב מבוגר בין צעירים. גם הוא, כמו זהבי, קשר התקפי שהפך להיות חלוץ, ולמרות שהגיע מליגה גדולה, מסאותהמפטון, צריך לזכור שלפני המעבר סגר עונה לא טובה, ושרק בהולנד הפך לאחד הגדולים בתפקידו. טאדיץ' פרח בכדורגל האטרקטיבי שיש בהולנד, והעיד בעצמו שלמרות שלא מדובר באחת מחמש הליגות הבכירות השינוי הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לו בקריירה.
2 צפייה בגלריה
דושאן טאדיץ'
דושאן טאדיץ'
דושאן טאדיץ'. באיינדהובן מקווים שזהבי יפרח כמוהו
(צילום: AP)
זהבי מגיע להולנד מהדלת הראשית, אפילו עם שטיח אדום פרוש לפניה, אבל יצטרך לעשות את החיבור שבין הכוכבות אליה התרגל, כלומר כיבוש השערים, ובין התרומה הקבוצתית והעזרה לקידום השחקנים האחרים, ממש כמו טאדיץ'. אם יהיה שחקן מהסוג הזה התקופה של זהבי בהולנד יכולה להיות חוויית צפיה עבור אוהד הכדורגל הישראלי. הבדל גדול מניסיון להתעניין בליגה הסינית ושועריה המקומיים.
למרות שלא מדובר בליגה האנגלית או הספרדית מדובר במקום עם התמודדות אמיתית, שבוע אחר שבוע. בחלק האחרון של הקריירה שלו זהבי מאפשר לו עצמו, ולאחרים, לבחון את היכולת באירופה, דבר שהיינו רוצים לראות כבר מזמן. אם תגיע הצלחה אז בשנה הבאה זהבי ואיינדהובן גם יחזרו לליגת האלופות. יופי של דרך לסיים בה את הקריירה. גמר חתימה טובה.