עכשיו זה רשמי: ערן זהבי חתם לשנתיים בפ.ס.וו איינדהובן. החלוץ הישראלי עזב את גוואנגז'ו אחרי ארבע שנים מוצלחות, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, וחזר לאירופה בפעם השנייה בקריירה.
מסין להולנד: הכל על מעברו של זהבי:
כוכב נבחרת ישראל בן ה-33 צפוי להרוויח שכר בסיס שיעמוד על 2.2 מיליון אירו, ומשכורותו צפויה לגדול בהתאם לסעיפים שונים בחוזהו. מענק מעניין הוא מענק כיבוש שערים – אם זהבי יבקיע מעל 15 שערים הוא יזכה לבונוס מיוחד.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי מוצג בפ.ס.וו
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. חזר לאדום
(צילום: פ.ס.וו איינדהובן)
"היה לי נהדר בסין, אבל רציתי להראות מה אני יכול לעשות שוב באירופה", אמר זהבי לאחר החתימה. איינדהובן היא הזדמנות מצוינת עבורי. מדובר בקבוצה שמשחקת על תארים ועם כדורגל התקפי. יש פה אתגר גדול ואני מצפה לשחק בהולנד".
בחשבון האינסטגרם שלו הוסיף: "להגשים חלומות אפשר גם בשלב מאוחר של הקריירה אם עובדים מספיק קשה ומאמינים. הלכתי עם הלב והאתגר המקצועי לקבוצה שאני חושב שמאמינה בי וביכולות שלי ומתאימה לסגנון המשחק שלי. עכשיו התפקיד שלי זה להחזיר על המגרש ולהצדיק את האמון שנותנים בי".
מאמנו החדש של זהבי הוא רוג'ר שמידט שאימן בעבר את בייג’ינג גואן ומכיר מצוין את זהבי מהליגה הסינית. שמידט הוא גם חבר קרוב של וילי רוטנשטיינר.המנהל הטכני של איינדהובן, ג’ון דה יונג: "יש לזהבי רקורד מצוין והוא היה יעד מרכזי שלנו. הוא יוסיף ניסיון לקבוצה הצעירה שלנו".
"גם בלי 500,000 לייקים". בחשבון הטוויטר של איינדהובן לא שכחו לעקוץ
5 צפייה בגלריה
שמידט. מכיר את זהבי מסין
שמידט. מכיר את זהבי מסין
שמידט. מכיר את זהבי מסין
(צילום: AFP)
זהבי ערך בסך הכל 117 הופעות במדי גוואנגז'ו. הוא כבש 103 שערים ובישל 31 נוספים. הישראלי גם שבר את שיא השערים לעונה של הליגה הסינית והפך לאחד השחקנים המשפיעים בתולדות הליגה. כאמור, זהבי חוזר לאירופה לראשונה מאז 2011, אז הצטרף לפאלרמו ולא חווה הצלחה גדולה.
איינדהובן פתחה את עונת 2020/21 עם 1:3 על כרונינגן במחזור הראשון של הליגה ו-1:2 דרמטי אתמול מול אמן (משער ניצחון של מקסימיליאנו רומרו בדקה ה-94). הקבוצה ההולנדית משתתפת גם במוקדמות הליגה האירופית ובסיבוב השלישי מחכה לה כבר ביום חמישי מפגש מול מורה הסלובנית.
5 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. תקופה חלומית בסין
(צילום: gettyimages)
איינדהובן זכתה בעבר 24 פעמים באליפות הולנד (האחרונה ב-2018) ו-9 פעמים בגביע (האחרונה ב-2012). היא דורגה ב-2019/20 במקום הרביעי בליגה ההולנדית, שכזכור הופסקה בגלל משבר הקורונה ולא הגיעה לסיומה.