בורוסיה דורטמונד תגיע למשחק הערב (רביעי, 22:00) מול סביליה בחוץ בשמינית גמר ליגת האלופות כשהיא שקועה באחד המשברים הגדולים שעובר המועדון בשנים האחרונות. לא רק שהתוצאות על המגרש בלתי מספקות, גם העתיד אינו ברור.
ה"שווארצה-גלבן" (הצהובים-שחורים) סיימו אמנם במקום הראשון את שלב הבתים (לפני לאציו, קלאב ברוז' וזניט סנט פטרסבורג), אבל כבר באותה תקופה היה ברור שהמכונה חורקת. כישלון רדף כישלון בבונדסליגה עד שבדצמבר האחרון הוחלט לפטר את המאמן לוסיאן פאברה בתום תבוסה 5:1 ביתית משפילה במיוחד לעולה החדשה שטוטגרט.
9 צפייה בגלריה
בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד
קבוצה בנסיגה. בורוסיה דורטמונד
(צילום: EPA)
גם אדין טרזיץ', שמונה למאמן זמני במקום פאברה, לא מצליח להקנות יציבות. בתיקו 2:2 עם הופנהיים של מונאס דאבור בשבת האחרונה דורטמונד שוב לא נראתה מלוכדת ולא מספיק איכותית. אחרי 21 מחזורים היא מדורגת במקום השישי (צברה 5 נקודות בלבד בששת המחזורים האחרונים וניצחה רק בשלושה מתוך שמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות), מרוחקת 15 נקודות מהמוליכה באיירן מינכן, ועשויה להישאר לא רק מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה, אלא גם מחוץ למפעלים האירופיים בכלל.
במקרה כזה, כך דיווחו לאחרונה כלי התקשורת בגרמניה, צפויה דורטמונד לקצץ משמעותית בתקציב ולמכור חלק ניכר משחקניה הבכירים. מרקו רוזה, מאמנה הנוכחי של בורוסיה מנשנגלאדבך, שיגיע למועדון בקיץ, יצטרך לבנות את הכל מחדש.
9 צפייה בגלריה
אדין טרזיץ'
אדין טרזיץ'
מרגיש שזמנו קצוב. אדין טרזיץ'
(צילום: EPA)
הידיעה על הגעתו הצפויה של רוזה שמחה אולי את כוכב דורטמונד ארלינג הולאנד, שכן בהדרכתו של המאמן הבא הוא שיחק בהצלחה גדולה בשעתו ברד בול זלצבורג, אבל בינתיים הנורבגי וחבריו צריכים להתמודד עם מציאות לא פשוטה. ההגנה ביצעה טעויות רבות במשחקים האחרונים וחוסר השקט מורגש היטב.
הולאנד, שכבש העונה 23 שערים והציל את חבריו מהפסד בשבת, יודע שדורטמונד זקוקה לו הערב במיטבו, אבל ברור לו שהוא לבד לא יספיק הפעם: "אנחנו צריכים להיצמד לתוכנית המשחק ולספק הופעה טובה. סביליה יריבה חזקה ונהיה חייבים להיות במיטבנו כדי שיהיה לנו צ'אנס. אם נשחק כמו במשחקים האחרונים לא יהיה לנו שום סיכוי".
9 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
"אם נשחק כמו במשחקים האחרונים אין לנו סיכוי". הולאנד
(צילום: EPA)
רוזה (44) משקיף בינתיים מהצד על הנעשה בדורטמונד ויקבל החלטות על פי מה שיראה במשחקים הקרובים, כך שהשחקנים הנמצאים בסימן שאלה ינסו להרשים אותו החל מהערב על מנת להישאר בקבוצה בעונה הבאה.
וחוץ מזה, חברי ההנהלה צריכים להתמודד גם עם משבר הקורונה החריף, שפגע בצורה קשה בהכנסות. הולאנד עשוי להישאר עונה נוספת למרות שריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד הוזכרו כמועמדות לצרפו, אבל כוכב אחר כמו האנגלי ג'יידון סאנצ'ו מועמד להימכר על מנת למלא את הקופה המדלדלת. הוא לא יהיה היחיד שיעזוב, ויחד איתו צפויים זעזועים נוספים.
9 צפייה בגלריה
אמרה צ'אן
אמרה צ'אן
אמרה צ'אן. דורטמונד לא תזכור לטובה את העונה הנוכחית
(צילום: AFP)
בקיצור, השחקנים יעלו על כר הדשא באצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן בחוסר ודאות מוחלט. סביליה נחשבת לפייביריטית, לא רק בגלל שניצחה ב-21 מתוך 26 משחקיה האחרונים בכל המסגרות, ולא רק בגלל שהאורחת ניצחה פעמיים בלבד בשבעת משחקי החוץ האחרונים שלה.
למרות זאת, טרזיץ' הבהיר ששחקניו נחושים להצליח: "המטרה שלנו היא לעלות לשלב הבא ונעשה כמיטב יכולתנו. אנחנו רוצים להראות מה אנחנו שווים באמת, וברור לנו שנצטרך לתת הופעה טובה בשני המשחקים. לסביליה יש יתרון, אבל אם נראה את היכולת שלנו יש לנו סיכוי. אנחנו שמחים מאוד להתמודד עם האתגר הזה".
חברי ההנהלה אמנם החליטו למנות את רוזה בעונה הבאה, אבל הביעו שביעות רצון מטרזיץ' - ועל פי הדיווחים המאמן הזמני יקבל הצעה להמשיך כחלק מהצוות המקצועי, זאת למרות שהשיג רק 14 מתוך 30 נקודות אפשריות מאז מונה לתפקיד, ולמרות שפרשנים בתקשורת העבירו עליו ביקורת וטענו שהוא יוחלף עוד לפני סיום העונה הנוכחית.
9 צפייה בגלריה
חברי הנהלת בורוסיה דורטמונד
חברי הנהלת בורוסיה דורטמונד
חברי ההנהלה חושבים איך למלא את הקופה במשבר הקורונה
(צילום: EPA)
המנהל הספורטיבי וכוכב העבר של דורטמונד, מיכאל צורק: "הקבוצה מאומנת היטב, יש בעיה אחת מרכזית - המשחקים בהם הפסדנו לאחרונה היו צמודים מאוד. יכולנו לנצח בהם וזה לא קרה בגלל טעות אחת יותר מדי".

"אנחנו חסרי סבלנות, מסתכלים על דברים בצורה שלילית"

הקשר הדני תומאס דלייני לא טס לספרד מכיוון שהוא שוהה לצד אשתו העומדת ללדת. הקבוצה מתכננת להטיס אותו למשחק בטיסה פרטית, אבל לא ברור אם ישחק. מלבדו ייעדרו גם השוער השוויצרי רומן בורקי, המגן/בלם הצרפתי דן-אקסל זגאדו ושחקן הכנף הבלגי טורגן הזאר. מרווין היץ צפוי לפתוח בין הקורות.
9 צפייה בגלריה
בורוסיה דורטמונד
בורוסיה דורטמונד
שחקני דורטמונד מגיעים לספרד. חלקם יארזו מזוודות בתום העונה
(צילום: EPA)
אגב, דלייני העביר לאחרונה ביקורת על הקבוצה בשיחה עם עיתונאים: "אנחנו יותר מדי חסרי סבלנות ומסתכלים על דברים בצורה שלילית. כל הפסד נראה לנו כמו אסון גדול. לפעמים אני אומר לעצמי שאנחנו צריכים לשנות מנטליות".
גם הבלם הוותיק מאטס הומלס הודה: "אנחנו צריכים להשתפר ולהיות יותר אקטיביים ואגרסיביים כשהכדור לא אצלנו. נגד הופנהיים למשל נלחמנו, אבל לא שיחקנו טוב. לא כיסינו את מרכז המגרש כמו שצריך, למעשה היו רק שחקנים שעשו עבודה הגנתית ושחקנים שניסו להבקיע. בגלל זה הם היו יותר קרובים לניצחון מאשר אנחנו. שינויים כאלה לא מתרחשים בלילה אחד. אנחנו עובדים על הדברים האלה באימונים ואני משוכנע שהשיפור עוד יגיע".
9 צפייה בגלריה
מאטס הומלס
מאטס הומלס
"השיפור עוד יגיע". מאטס הומלס
(צילום: AFP)

המהפך שמתכנן רוזה בסגל

כאמור, דורטמונד צפויה לשנות את פניה בעונה הבאה. על פי הדיווחים, רוזה מעוניין להיפרד משני השוערים הנוכחיים, השווייצרים בורקי (30) ומרווין היץ (33), ולהחתים במקומם את הפולני ברתולומיי דרגובסקי (23) מפיורנטינה. גם היווני-אלבני תומאס סטרקושה (25) מלאציו, ההונגרי פטר גולאצ'י (30) מלייפציג והבלגי קואן קוסטילס (28) מוולפסבורג מועמדים.
גם את מרכז ההגנה מעוניין רוזה לחזק, מכיוון שלהומלס אין שותף אמיתי ויציב. הצרפתי דן-אקסל זגאדו (21) אמנם כישרוני, אבל נוטה להיפצע והשווייצרי מנואל אקנג'י (25) לא עומד בסטנדרטים של הרמות הגבוהות. החוזים של שני בלמי בורוסיה מונשנגלדבאך - מתיאס גינטר (27) וניקו אלבדי (24) - יסתיימו ב-2022 ולא מן הנמנע שהשניים יעשו את הדרך יחד עם מאמנם הנוכחי ויגיעו לדורטמונד.
9 צפייה בגלריה
מרווין היץ
מרווין היץ
ישחק הערב, אבל מעמדו מעורער. מרווין היץ
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
שאגת הניצחון של מרקו רוסה
שאגת הניצחון של מרקו רוסה
יצטרך לבנות הכל מחדש. מרקו רוזה
(צילום: AFP)
מעמדו של המגן הימני הבלגי תומא מונייה בסימן שאלה ומכיוון שגם פליקס פסלאק לא נראה כמי שמסוגל למלא את התפקיד בקביעות עשויה דורטמונד לצרף רכש בעמדה זו.
שינויים עשויים להתבצע גם במרכז השדה אחרי שהבלגי אקסל ויטסל ודלייני ספגו ביקורות בתקשורת (פרשנים טענו כי הם מאיטים את קצב המשחק). פלוריאן נויהאוס (23), שרשאי לעזוב את מנשנגלדבאך תמורת 40 מיליון אירו על פי החוזה עליו הוא חתום, מועמד להצטרף.