במהלך השבוע שעבר, כאשר הסופר-ליג הכניסה את עולם הכדורגל לטירוף, נרשם בנבחרת וויילס לחץ רציני. לקראת המשחקים בבית 1 של היורו - מול איטליה, שווייץ וטורקיה – ערכו במדינה ספירת מלאי, וגילו שבעה שמות משמעותיים מהסגל שמשחקים ב-12 המועדונים הסוררים. כלומר, סכנה אמיתית שהשלד של ההרכב יושעה מהשתתפות באליפות אירופה.
בסופו של דבר ירדה הליגה מהפרק, אך כאב הראש הוולשי לא נגמר. אותה שביעייה - בראשות גארת' בייל - תשחק ביורו, אבל המאמן ראיין גיגס (47) לא יהיה שם. עוזרו, רוב פייג', יתפוס את המושכות כפי שעשה בחודשים האחרונים. אגדת העבר של מנצ'סטר יונייטד מתמודד עם בעיות קשות יותר, מאז נובמבר, כשנעצר בחשד לתקיפה והתעללות פסיכולוגית. בסוף השבוע הוא גם הואשם בכך, יעמוד לדין ולא יהיה פנוי לכדורגל. אם יורשע, הוא עלול להישלח לחמש שנות מאסר. גיגס מכחיש את כל הטענות.
3 צפייה בגלריה
ראיין גיגס
ראיין גיגס
יעמוד לדין. ראיין גיגס
(צילום: רויטרס)
הסיפור עמוק, סבוך ומכוער. הוא כולל עבירה פלילית שנכנסה לתוקף בבריטניה ב-2015, הנוגעת להתנהגות שתלטנית וכפייתית כלפי אדם אחר. על פי החוק, תחת הגדרה זו נופל כל דפוס התנהגות שבו אדם מאיים בקביעות על הקורבן שלו, משפילו ומנסה לשלוט בכל היבט של חייו על ידי מעקב צמוד. מדובר בהתעללות פסיכולוגית קשה, שנחשבת בממלכה לסוג של אלימות במשפחה.

מאבק משפטי, חשיפות ברשת

על פי ההאשמות שפורסמו בתקשורת הבריטית, כך נהג גיגס במשך שלוש שנים כלפי בת-זוגו לשעבר, קייט גריביל. הטענה היא כי לכאורה השתלט על חייה ואימלל אותה. הכל נחשף בתחילת נובמבר האחרון, כאשר המשטרה הוזעקה לאחוזה שלו בעקבות תלונה על עימות שמתרחש במקום. הוא נעצר בחשד לתקיפת גריביל, מה שהוביל לכך שהשעה עצמו זמנית מנבחרת וויילס.
כעת הוא מואשם בכך שבאותו אירוע הוא תקף אותה ואישה נוספת (ככל הנראה קרובת משפחה של בת הזוג), וגרם לגריביל חבלות. ככל הנראה, המקור לריב היה חשדותיה בנוגע לכך שגיגס בגד בה.
3 צפייה בגלריה
ראיין גיגס נבחרת וויילס
ראיין גיגס נבחרת וויילס
סיפור עמוק, סבוך ומפותל
(צילום: רויטרס)
החיים האישיים של גיגס שערורייתיים וממלאים בקביעות את דפי הצהובונים. אחרי שנים של זוגיות הוא נישא ב-2007 לסטייסי, והשניים הביאו לעולם שני ילדים, אבל ב-2011 נחשף כי גיגס ניהל רומן בן שמונה שנים עם גיסתו נטשה, אשתו של אחיו רודרי.
העניין עוד יותר מפותל מכך: נטשה עצמה הייתה זו שחשפה את מערכת היחסים, בגלל שנפגעה מהדיווחים על כך שגיגס ניהל במקביל רומן נוסף, עם הדוגמנית אימוג'ן תומאס. הוא ניסה להילחם בשמועות שסבבו את הפרשה שהסעירה את בריטניה ובחנה את גבולות חופש העיתונות, אך האפקט היה הפוך. ככל שגיגס נאבק בבית המשפט, חשפו הרשתות החברתיות יותר ויותר פרטים הנוגעים לזהותו.
ראיין וסטייסי התגרשו ב-2017, והאחים ניתקו קשר. רק ב-2019 אמר רודרי כי הוא סולח לראיין. הוא גם הודה שאמם של השניים תמכה דווקא בראיין, יחד עם בני משפחה נוספים שהעדיפו את הכוכב. האב, אגב, אמר שהוא מתבייש בבנו, שחקן העבר. הפשרה ביחסים? לא ממש. כאשר ראיין נעצר, רודרי השווה אותו לאו-ג'יי סימפסון, כינה את אחיו "חולה מין" ואמר שהוא מרחם עליו.

הלכלוך שמאחורי הזוהר

ועכשיו מגיעות הכותרות מהשבוע האחרון, שאינן מתייחסות אך ורק להאשמות נגד גיגס. הצהובונים מיהרו לפרסם תמונות של בת הזוג החדשה של הוולשי, דוגמנית הלבשה תחתונה בשם זארה צ'ארלס.
במשך שנים ארוכות "גיגסי" היה אחד הדברים המרגשים שיש לכדורגל להציע. דריבליסט מדהים, חד-פעמי, ששיחק לאורך כל הקריירה במנצ'סטר יונייטד של סר אלכס פרגוסון וזכה איתה ב-13 אליפויות ובשני גביעי אירופה. אבל כפי שקורה בשנים האחרונות עם כוכבי ספורט ותרבות רבים, הפרטים המלוכלכים שמאחורי הזוהר משנים לגמרי את היחס כלפיהם. גיגס הודיע כאמור שיילחם לטהר את שמו, אך תדמית הפלייבוי כבר הפכה לקיצונית עם ההאשמות הקשות כלפיו, שיהיה בכלל לא פשוט להתנער מהן.
3 צפייה בגלריה
ראיין גיגס
ראיין גיגס
אגדה במנצ'סטר יונייטד, עכשיו גיגס במלחמה לטהר את שמו
(צילום: AFP)