אי שם ב-2014 כשמכבי תל אביב החתימה את דראגן בנדר על חוזה ארוך טווח, היה ברור לכולם שהמועדון הצהוב הולך להרוויח מהעסקה הזאת בעתיד לא מעט כסף. הפורוורד נבחר שנתיים אחרי בדראפט 2016 במקום הרביעי על ידי פיניקס סאנס, והצהובים השלימו מבחינתם את העסקה והרוויחו מהמהלך 1.5 מיליון דולר.
שש שנים אחרי שדרך לראשונה על הפרקט בהיכל מנורה מבטחים, בנדר שב למכבי ת"א, אבל יכול להיות מאוד שהמועדון קצת מתחרט על כך.
4 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
בנדר. לא בעניינים
(צילום: אורן אהרוני)

אף מועדון אחר לא הביע עניין

בניגוד לאנטה ז'יז'יץ', אותו מכבי ת"א "גנבה" מתחת לאף של ריאל מדריד, המקרה של בנדר שונה לחלוטין, ואף מועדון ביבשת לא באמת הביע בו עניין. הוא עצמו חיכה לראות מה קורה ב-NBA, וכשהבין שהליגה לא תחודש בקרוב החליט להיענות להצעה של הצהובים וחתם על חוזה לשלושה חודשים כדי להשאיר לעצמו אופציה לשוב לליגה הטובה בעולם עד סוף השנה.
מצד אחד אפשר להגיד שמכבי ת"א לא הפסידה מהעסקה, שכן החוזה של הקרואטי די נמוך, מנגד מסתמן לפי היכולת החלשה של בנדר שהיא עשתה טעות שלא חיפשה שחקן אחר בעמדה מספר 4 שיתרום לה יותר מ-2.6 נקודות (15 אחוזים לשלוש) ב-14.7 דקות ביורוליג.
4 צפייה בגלריה
בלייזר וז'יז'יץ' יודעים שזה לא זה
בלייזר וז'יז'יץ' יודעים שזה לא זה
ז'יז'יץ'. כן היה סחורה מבוקשת
(צילום: עוז מועלם)
לחזרתו של בנדר לצהובים יש שלוש סיבות מרכזיות. הראשונה היא מערכת היחסים הקרובה מאוד שלו עם המנהל המקצועי, ניקולה וויצ'יץ', שטיפח אותו בספליט והביא אותו לישראל ב-2016. השנייה היא העובדה שמכבי ת"א נפגעה בצורה משמעותית בהכנסות שלה לאור הקורונה, והיא לא הייתה יכולה להחתים שחקן יקר יותר לאור החוזים היקרים של סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר, עומרי כספי וז'יז'יץ'. השלישית היא המחשבה להחזיר את קווינסי אייסי, שבזמן שבנדר חתם עוד לא התאושש מהפציעה ממנה סבל בעונה הקודמת, אבל לאחרונה שב לאימונים וברגע שבנדר יסיים את החוזה שלו הוא עשוי לשוב.
יאניס ספרופולוס ניסה למזער נזקים בשבועות האחרונים. בהתחלה טען שבנדר וז'יז'יץ' לא שיחקו מאז חודש מרץ בעקבות עצירת עונת ה-NBA, אחר כך טען שהשניים עדיין לא רגילים לכדורסל האירופאי וצריכים להסתגל, בהמשך אמר שבנדר הצטרף לקבוצה בשלב מאוחר ולא הספיק לערוך עם יתר השחקנים את תקופת ההכנה, מה שגרם לבור שנוצר בהשתלבותו השוטפת, כשבנוסף לזה הצטרף גם התירוץ שמכבי ת"א לא נרשמה לליגה הבלקנית ועד שהתחילה הזירה המקומית הצהובים נשארו עם משחק אחד בשבוע, מה שהקשה על חיבורו של בנדר, וכמובן עכשיו שלא שותף בשני משחקים האחרונים (בליגה ובגביע) בעקבות הפציעה בברכו.
4 צפייה בגלריה
ניקולה וויצ'יץ' במסיבת העיתונאים
ניקולה וויצ'יץ' במסיבת העיתונאים
וויצ'יץ'. הרגש השפיע על ההחלטה המקצועית?
(צילום: עוז מועלם)

מתקשה להשתלב

אתמול במסיבת העיתונאים לפני המשחק מול ז'לגיריס קובנה (חמישי, 21:05), ספרופולוס כבר הראה ניצוצות של חוסר שביעות רצון מהיכולת שבנדר מציג כשאמר: "הוא עדיין לא מצא את קצב המשחק שלו, ההשתלבות שלו היא יותר איטית ממה שרצינו", אבל לאחר מכן חזר לקו ההגנה: "בנדר הצטרף אלינו אחרון העונה, וגם זה יהיה המשחק הרביעי שלנו בשמונה ימים, כך שלא יצא לו הרבה להתאמן השבוע וגם לא יכולתי לשתף אותו במשחקים האחרונים כי הייתה לו איזו פציעה קטנה בברך. אני מאמין שעם הזמן הוא יהיה טוב יותר, אנחנו מאמינים בו".
בקבוצה דווקא פחות מגנים על בנדר. "אי אפשר להתכחש לזה שזה לא בדיוק מה שציפו או קיוו", אמר גורם במועדון. "כן הייתה ציפייה שאחרי כמה שנים במעטפת כמו זו של ה-NBA עם אימונים ומשחקים לצד שחקנים גדולים הוא יצבור ניסיון, וזאת הייתה המחשבה הראשונית עם החתמתו. אבל נכון לעכשיו זה עוד לא שם. מי יודע, אולי פתאום הוא יפתיע".
4 צפייה בגלריה
ספרופולוס
ספרופולוס
ספרופולוס. גם הוא מתחיל להבין את המצב
(צילום: עוז מועלם)
בשלב זה במכבי ת"א לא מדברים על פרידה מבנדר, וכן ממשיכים לתת לו את כל הביטחון והאמון, אבל אין ספק שאם הוא ימשיך ביכולת הדלה, הצוות המקצועי ידרוש לבצע שינוי בעמדה, או להוסיף שחקן (במידה שבנדר יבקש להישאר) כמו אייסי, או פורוורד אחר שייפלט מה-NBA בשבועות הקרובים עם פתיחת מחנות האימונים.