בבוקר 24 במאי 2000, יום היציאה של צה"ל מלבנון, קיבלו מנאל ואכרם דיבה, שני לוחמי צד"ל, מסר לעזוב את ביתם במרג'־עיון בתוך דקות ספורות, אחרת הם מסתכנים בפגיעה של אנשי חיזבאללה.
האב העמיס את כל החפצים שהספיק, האם הוציאה מהלול את התינוק בן השנה, ג'ורג'. הם אפילו לא הספיקו ליצור קשר עם בני המשפחה, ומיהרו לגבול שהיה רחוק שישה ק"מ מביתם. יחד איתם הגיע הסבא, שהיה בכיר בצד"ל ומפקד אחת הגזרות, מאחר שהבין כי אם יישאר בלבנון, דינו יהיה מוות.
3 צפייה בגלריה
ג'ורג' דיבה
ג'ורג' דיבה
חיזוק מעניין לאדומים. דיבה
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
3 צפייה בגלריה
ג'ורג' דיבה
ג'ורג' דיבה
יוצא משפחת צד"ל הראשון שישחק בליגה הבכירה. דיבה
(צילום: באדיבות הפועל ת"א)
המיליציה שפעלה בדרום לבנון, התפרקה אחרי עזיבת צה"ל מתוך הידיעה כי ללא נוכחות צבא היא לא תצליח לעמוד מול הכוחות של יו"ר חיזבאללה חסן נסראללה. ביום הפינוי המהיר, בלי הודעה מוקדמת, 6,000 אנשי צד"ל ובני משפחותיהם חצו את הגבול ומצאו את עצמם מתחילים חיים חדשים במדינה שחייבת להם רבות על הלחימה המשותפת ברצועת הביטחון.
21 שנה אחרי, ג'ורג', כיום בן 22, הפך ליוצא משפחת צד"ל הראשון שישחק בליגה הבכירה, כשחתם בהפועל ת"א כבלם – ובקרוב מאוד יגיעו ההורים, מנאל ואכרם, לצפות בבנם מגשים חלום בבלומפילד. אלא שסבו של ג'ורג' לא יזכה להיות שותף לרגע המרגש של נכדו. לפני מספר שנים, כשאחת מבנותיו לא חשה בטוב, הוא לקח את הסיכון וחזר ללבנון כדי לטפל בה. חיזבאללה עצר אותו ושלח אותו למאסר של שלוש שנים.
3 צפייה בגלריה
 ניר קלינגר
 ניר קלינגר
עקב אחרי דיבה בחודשים האחרונים. קלינגר
(צילום: ראובן שוורץ)
"בישראל קיבלו אותנו בזרועות פתוחות אחרי הנסיגה שהגיעה במפתיע בבוקר אחד. זה היה מעכשיו לעכשיו, ממש סיוט. הייתה לנו חצי שעה להגיע ממרג'־עיון לגבול", סיפר ג'ורג' בשיחות סגורות. המשפחה התגוררה תחילה בקיבוץ שמרת, כשהיא לא ידעה מילה בעברית וסבלה מקשיי התאקלמות קשים, ואחרי שנה בביתנים ובתנאים לא פשוטים, עברה לנהריה.

"מהרגע הראשון הרגשתי ישראלי"

ההשתלבות של ג'ורג' בישראל הייתה מצוינת, והוא למד בבתי ספר בנהריה. "מהרגע הראשון הרגשתי ישראלי, אני אוהב את המדינה. ברור שיש געגועים של ההורים שלי ללבנון, המשפחה גרה שם, אבל אני ישראלי לכל דבר וגאה בכך", הוא אמר לאנשי הפועל ת"א לאחר החתימה ביום חמישי האחרון.
האם מנאל עובדת במפעל בשלומי ואילו האב במפעל סלטים בכפר מסריק. כתושב נהריה הייתה לג'ורג' אפשרות לשחק כדורגל רק בסביבה הקרובה. אחרי הצטיינות במחלקת הנוער של מטה אשר הוא עבר לצור שלום, וכבר אחרי עונת הבכורה שלו בנוער השתלב במקביל בקבוצת הבוגרים של המועדון מהליגה השלישית. לפני שנתיים, בנערים, הדיח בגביע את מכבי והפועל ת"א, לפני שנעצר על ידי מכבי חיפה. שנתיים וחצי הוא שיחק בקבוצה מליגה א' כשחקן הרכב לכל דבר, עד שעבר להפועל עכו מהלאומית. בעונה שעברה הוא היה אחד המצטיינים בהגנה של מסאי דגו, והקבוצה נשארה בליגה במחזור האחרון.
ניר קלינגר עקב אחר הבלם המוכשר בתקופה האחרונה והחליט להחתים אותו. "המטרה שלי הייתה להגיע לליגה הבכירה. זו הגשמת חלום להגיע למועדון כמו הפועל ת"א", שיתף עם חבריו החדשים.