דן איינבינדר גדל בבית וגן על אידיאולוגיית השנאה הספורטיבית כלפי הפועל ת"א. בשתי קדנציות שונות הוא שימש כקפטן בית"ר ירושלים והכיר מקרוב את היריבות המרה בין שני מחנות האוהדים וחווה מפגשים טעונים וסוערים. אלא שלכדורגל יש דרכים פתלתלות והערב (שלישי, 20:00) הוא ייכנס לאצטדיון טדי במדים האדומים של הפועל ת"א.
כזכור, בחודש נובמבר האחרון נחתך איינבינדר מבית"ר ירושלים בהליך חד-צדדי מהמועדון שעדיין משלם את רוב שכרו. הקשר, שמתכוון להגיש תביעה משפטית נגד בית"ר, יעלה הערב לדשא גדוש באמוציות ולהט להוכיח למועדון הצהוב שטעה בכך שוויתר עליו.
7 צפייה בגלריה
דן איינבינדר
דן איינבינדר
גדל על אידיאולוגיית השנאה להפועל. דן איינבינדר
(צילום: הפועל ת"א)
7 צפייה בגלריה
איינבינדר בפעולה
איינבינדר בפעולה
הערב הזה יהיה שונה. איינבינדר במדי הפועל ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
איינבינדר (31), שגדל במבשרת ציון וצמח במחלקת הנוער עם סמל המנורה, מזוהה עם בית"ר ירושלים למרות המעברים שעשה במהלך הקריירה לקריית-שמונה, מכבי ת"א והפועל באר-שבע. הוא כבר זכה לשחק מול מועדון נעוריו במדי שלוש קבוצות שונות, אבל דומה שהערב זה יהיה שונה והרבה יותר טעון.

פגישה חשאית עם אוחנה

כדי להבין את המשקעים בין הצדדים כדאי לחזור שבועיים אחורה, אז התקיימה פגישה חשאית בין אלי אוחנה והיועץ המשפטי של המועדון, עו"ד רוני מוזסון, לסוכנו של איינבינדר ופרקליטו עו"ד רועי רוזן. מטרת הפגישה: ניסיון להגיע לנוסחה שתמנע הגשת תביעה. הדרישות של איינבינדר היו לקבל את סכום הקיצוץ עליו הסכים לפני שידע כי ישוחרר, כ-360 אלף שקל (עלות מעביד: 700 אלף שקל), הפרמיות שבית"ר תשיג מרגע עזיבתו ועוד אלמנטים של נזקים לא ממוניים. "בוא נראה אם סיפור השייח' ייצא לפועל, כך יהיה לנו קל יותר לשלם את ההפרשים, אחרת זה לא יקרה", הבהירו נציגי בית"ר.
מאחר שנראה כי עסקת בן חליפה לא תתממש, החליטו נציגי השחקן להגיש תביעה. בין היתר הם מתכוונים לטעון כי נערך לו הליך פיטורין ללא שימוע, ללא הליך מוסדר, וכי ישב בבית חודשיים מאחר שלא הייתה לו אפשרות לבצע מעבר, משום שההודעה התקבלה ביומו האחרון של חלון ההעברות. בבית"ר טוענים כי בחודש יולי קיבל איינבינדר הודעה כי אינו נמצא בתוכניות המקצועיות והוצע לו לאתר קבוצה שתקלוט אותו, תוך הבטחה ממשה חוגג כי שכרו לא ייפגע.
7 צפייה בגלריה
דן איינבינדר ביציע
דן איינבינדר ביציע
"לא הגיעה אליי שום הצעה"
(צילום: ראובן שוורץ)
7 צפייה בגלריה
דן איינבינדר
דן איינבינדר
גדל בבית וגן. איינבינדר עם סרט הקפטן
(צילום: עוז מועלם)
"החלטת המועדון נעשית עקב שיקולים מקצועיים ורצון לקדם שחקנים אחרים בתפקיד", נכתב בתגובה של בית"ר, שטענה כי הייתה התעניינות של מספר קבוצות בשחקן, ובהן קריית-שמונה, מ.ס אשדוד והפועל ת"א, אולם מאחר שלא עבר בזמן, החליטו בתום התייעצות משפטית להודיע לו בשיחה טלפונית שביצע אוחנה על סיום העסקתו במועדון.
"אישית, לא הגיעה שום הצעה שיכולה הייתה לצאת לפועל", העיד איינבינדר לפני כחודש. "ביום האחרון של ההעברות אמרתי לחוגג: 'אני לא רוצה לשחק פה אם המאמנים לא רוצים אותי. אבל אני רוצה להישאר עד ינואר ואז אעבור למקום שרוצה אותי'". לטענתו, לא קיבל את מבוקשו.

הנחתה או החלטה מקצועית?

הסימנים למעמדו המעורער של הקשר בבית"ר נראו כבר בקיץ. לקראת משחק גביע הטוטו מול הפועל ת"א, כשערב לפניו עוד תורגל הקשר בהרכב, רטט מכשיר הטלפון הסלולרי של איינבינדר. על הקו היה המנהל המקצועי יוסי בניון, שלפי איינבינדר אמר לו: "אני יודע שרוני לוי תירגל אותך בהרכב, אבל קיבלנו הנחתה מלמעלה. לא תהיה בסגל היום".
ועדיין, בבית"ר ירושלים הדעות חלוקות בנוגע לסיבות הפרידה מהקשר. כשאוחנה שוחח עם השחקן ועם אביו, הוא הבהיר לו: "גם יוסי בניון, שהיה המנהל המקצועי של המועדון, החזיק בהחלטה המקצועית שלא תמשיך". איינבינדר שוחח עם בניון, וזה טען כי הוא ורוני לוי דווקא צידדו בהשארתו.
7 צפייה בגלריה
בניון ולוי
בניון ולוי
"בניון ולוי רצו שאשאר"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"בית"ר אמרה שההחלטות הן מקצועיות, אבל גם רוני לוי ויוסי בניון, ואחריהם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה רצו אותי ואמרו לי כמה אני חשוב", אמר איינבינדר. "ההחלטה לשחרר אותי הייתה כלכלית, ואחרי שהסכמתי לקצץ 30 אחוז משכרי, אמרו שלא רוצים אותי מסיבות מקצועיות".
איינבינדר היה אחד מהמנהיגים בחדר ההלבשה בבית וגן שהובילו את ההסכמה לקיצוצים, אבל גם היה בעל השכר הגבוה ביותר במועדון עם חוזה של 300 אלף יורו לעונה, שירדו ל-210 אלף יורו. בתקופה שעוד הגיע קהל לטדי, המעמד שלו הידרדר: הוא החל לספוג שריקות בוז מהיציע ולא הצליח להפוך לשחקן משמעותי ומוביל ברמה המקצועית. "הוא בעיקר חילק כדורים לרוחב, עשה גליצ'ים של פוזה ולא ממש תרם", ניסו להסביר בבית"ר את ההחלטה שלא ימשיך. "העדפנו לתת לצעירים כמו אביאל זרגרי, תמיר עדי ואחרים את האפשרות להתקדם. איינבינדר הוא העבר של בית"ר".
7 צפייה בגלריה
הגיע לטדי במדי 3 קבוצות שונות
הגיע לטדי במדי 3 קבוצות שונות
הגיע לטדי במדי 3 קבוצות שונות
(צילום: ראובן שוורץ)
הוא עצמו אמר בזעם ביום ראיונות שיזם לפני מספר שבועות: "זה היה מהלך לא חוקי של בית"ר, לא מוסרי ולא ערכי. שיחקתי בבית"ר 18 שנה, שמתי את הגוף בשביל המועדון, ויתרתי על 700 אלף שקל משכרי. אחרי שהייתי ממובילי הקיצוץ, בסוף אני הולך?!"

המושיע של קלינגר?

ועכשיו, מי שהחליט לתת לו את המפתחות הוא ניר קלינגר, שהספיק לאמן אותו בקדנציה הלא מוצלחת שלו בבית"ר ירושלים. בהפועל ת"א לא התלהבו לצרף קשר בן 31 שנמצא במגמת ירידה, בטח לאור אינפלציית השחקנים בעמדה שלו, אבל קלינגר חיפש מנהיג והתעקש על החתמתו של איינבינדר.
כבר במשחק בשבת מול הפועל חיפה (2:2) הוא הפגין מנהיגות, אסף את השחקנים לפני שריקת הפתיחה ודחף אותם, אבל ברמת הכדורגל לא הציג משחק גדול. אולי הערב, עם האקסטרה-מוטיבציה מול המועדון שבו גדל וזרק אותו, ורגע לפני שהצדדים ייפגשו לקרב בבית המשפט, איינבינדר יספק טיעון מנצח בקרב על הדשא.
7 צפייה בגלריה
ניר קלינגר על הקווים
ניר קלינגר על הקווים
ההתעקשות של קלינגר תתברר כמוצדקת?
(צילום: ראובן שוורץ)