סר לואיס המילטון. נהג הפורמולה 1 האגדי שזכה בשבע אליפויות עולם כולל העונה, זכה לקבל תואר אבירות מבית המלוכה הבריטי. התואר נחשב לאחת המחוות המכובדות ביותר בבריטניה ומוענק למספר מצומצם מאוד של נתיני הממלכה המאוחדת, שהגיעו להישגים יוצאי דופן.
במשך תקופה ארוכה הוזכר שמו של המילטון כמועמד לקבלת התואר, אבל פרשת מיסים בה היה מעורב בעבר והעובדה שעבר להתגורר במונאקו מנעו זאת. בחודש נובמבר האחרון פנו נציגים בכירים בענף הספורט המוטורי הבריטי לראש הממשלה, בוריס ג'ונסון, בבקשה לשקול בשנית את הנושא.
2 צפייה בגלריה
לואיס המילטון חוגג
לואיס המילטון חוגג
סר לואיס המילטון
(צילום: Getty Images)
הבריטי של מרצדס זכה העונה באליפות שביעית בקריירה וניצב כעת לצדו של מיכאל שומאכר בראש טבלת האליפויות בכל הזמנים. בנוסף, הוא גם הגיע ל-95 ניצחונות בקריירה ושבר את שיאו של שומאכר שעמד על 91. רק בשבוע שעבר נבחר לאיש השנה בספורט של ה-BBC ומוקדם יותר השנה נכלל ברשימת 100 האנשים המשפיעים של המגזים "טיים".
מלבד ההצלחה יוצאת הדופן על המסלול, המילטון נחשב לאחד הספורטאים הפעילים בעולם מבחינה חברתית. הוא משמש כקול בולט במאבק למען שוויון זכויות עבור הקהילה השחורה ולגיוון אתני בתוך סבב הפורמולה 1. בנוסף, הוא פועל למען איכות הסביבה ומנסה להפוך את מכוניות הסבב ל"ירוקות" יותר.
2 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
המילטון. פעיל חברתי
(צילום: Getty Images)
המילטון בן ה-35 הוא נהג הפורמולה 1 הרביעי בהיסטוריה שמקבל את התואר המלכותי אחרי ג'קי סטיוארט, סטירלינג מוס, וג'ק ברבהאם האוסטרלי. הוא גם היחיד שזכה לכך בזמן שהוא עדיין נהג פעיל.
"לואיס נחשב לענק אמיתי בספורט שלנו", אמר סטפנו דומניקלי, המנכ"ל הנכנס של סבב הפורמולה 1. "ההשפעה שלו עצומה על המסלול – וגם מחוצה לו". מנהל קבוצת מרצדס, טוטו וולף, פרגן גם הוא: "הממלכה המאוחדת יכולה להיות גאה שיש לה אלוף ושגריר ברמה של סר לואיס המילטון".
ברשימת אנשי הספורט הבריטיים בעלי תואר אבירות ניתן למצוא בין היתר את אלכס פרגוסון, קני דלגליש, ג'ף הרסט, בובי צ'רלטון, סבסטיאן קו, מו פראח ואנדי מארי.