9 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
אגדה. לואיס המילטון
(צילום: רויטרס)
אגדה. בפעם השביעית בקריירה, זכה היום (ראשון) לואיס המילטון באליפות העולם של הפורמולה 1. התואר הנוכחי שלו הוא יוקרתי במיוחד, שכן הבריטי הצליח לעמוד במשימה שנראתה בלתי אפשרית עד לפני מספר שנים והשווה את שיא האליפויות האגדי של מיכאל שומאכר.
מדובר באליפות רביעית ברציפות עבור הנהג בן ה-35, שחגג כמובן דאבל עם אליפות היצרנים, שאותה הבטיחה מרצדס עוד לפני המרוץ היום בטורקיה, בו סיים המילטון במקום הראשון, אחרי עוד תצוגה על המסלול בתנאים לא פשוטים.
9 צפייה בגלריה
לואיס המילטון חוגג
לואיס המילטון חוגג
התקשה לעצור את הדמעות
(צילום: Getty Images)
"תודה גדולה לכל הצוות שלי והחבר'ה במפעל שלנו", פתח המילטון, שהתקשה לעצור את הדמעות. "חלמתי על זה מאז שהייתי ילד קטן. לעולם אל תפסיקו לחלום ואל תתנו לאף אחד להגיד לכם 'אי אפשר', תרדפו ותגשימו את החלומות שלכם".
על התוכניות לעתיד: "תמיד חלמתי להגיע למקום כזה, אבל שבע אליפויות זה באמת מספר בלתי נתפס. אני כל כך גאה בעבודה שעשינו. אני מרגיש כאילו רק התחלתי ומרגיש מצוין פיזית ומנטלית. אני רוצה לעזור למרצדס במסע לשיפור סביבתי. העונה עם כל הסיטאוציה של הקורונה, אני מרגיש שהקרבתי יותר מכל החיים".
9 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
ווינר
(צילום: גטי אימג'ס)
9 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
המרצדס של האלוף
(צילום: AFP)
9 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון עם בוטאס
(צילום: רויטרס)
המילטון שולט העונה בסבב באופן אבסולוטי ולא סתם הבטיח כבר עכשיו את התואר, למרות שנותרו שלושה מרוצים לסיום העונה. בסך הכל הוא ניצח 10 מרוצים מתוך 14 שהתקיימו, כאשר בשישה מתוכם הוא גם הוסיף נקודה על הסיבוב המהיר ביותר. בנוסף, רק באוסטריה (מקום רביעי) ובגרנד פרי האיטלקי (שביעי) הוא נותר מחוץ לפודיום.
זאת הפעם הרביעית ב-70 שנות הסבב שנהג מצליח לקטוף לפחות ארבעה תארים רצופים. קדמו לו חואן מנואל פאנג'יו (1954-1957), מיכאל שומאכר (2000-2004) וסבסטיאן פטל (2010-2013). רק לפני פחות מחודש הוא גם שבר את שיא הניצחונות של מיכאל שומאכר, שעמד על 91 ומאז הספיק לנצח גם באימולה וכאמור היום והעלה את מאזנו ל-94 ניצחונות בקריירה.
מלבד ההצלחה האדירה שלו על המסלול, הבריטי התמקד העונה גם במאבק החברתי לטובת שוויון והפך לפעיל בולט בתנועת ה-BLM. ביום שישי האחרון אף הדגיש כי מבחינתו מדובר במטרה חשובה יותר מאשר ההישגים בזירה הספורטיבית: "אליפות העולם לנהגים לא בהכרח תשפיע על חיים של אנשים. לנסות לשפר את איכות החיים של בני אדם בכל רחבי העולם ולדאוג לשוויון זכויות - זאת המטרה הכי חשובה עבורי".

פטל על הפודיום, סטרול פישל

המילטון זינק מהמקום השישי וניצל היטב את המעידות של הנהגים סביבו, כדי לטפס במעלה הדירוג עד שבהקפה ה-39 תפס את המקום הראשון והחזיק בו עד הסיום ולמרות שלא נכנס להחלפת צמיגים נוספת. ואלטרי בוטאס, שהיה היחיד עם אפשרות לדחות את החגיגות של חברו לקבוצה, הציג מרוץ רע לתפארת. הפיני הרבה לאבד שליטה על רכבו וצנח מהמקום התשיעי למקום ה-13 והחלש.
9 צפייה בגלריה
לאנס סטרול
לאנס סטרול
לאנס סטרול. אכזבה
(צילום: גטי אימג'ס)
מלבד המילטון, האיש הכי מדובר בסבב היה כמובן לאנס סטרול. הקנדי של רייסינג פוינט זינק בפעם הראשונה בקריירה מהפול-פוזישן, אבל רשם בסופו של דבר מרוץ מאכזב מאוד. סטרול הצליח אמנם לשמור על ההובלה לאחר הזינוק ולמרות המסלול הרטוב, אך בהמשך נדחק אחורה וסיים רק במקום התשיעי.
גם סבסטיאן פטל רשם מרוץ מוצלח אחרי תקופה קשה, עם פודיום ראשון העונה על חשבון חברו לקבוצה שארל לקלר. הגרמני עקף בהקפה האחרונה כדי להבטיח לעצמו מקום שלישי. צ'קו פרז סיים שני והמתיק את היום של רייסינג פוינט.