הקרב שכולם מצפים לו בגראנד סלאם תל אביב - שגיא מוקי נגד האיראני סעיד מולאי (המייצג כיום את מונגוליה) - יוכל להתרחש רק בגמר או בקרב על מדליית הארד. כך נקבע בהגרלה שנערכה היום (רביעי) לקראת התחרות שתחל מחר.
השניים, שמתחרים בקטגוריית המשקל 81 ק"ג, היו אמורים להתחרות אחד נגד השני באליפות העולם בטוקיו 2019, אולם מולאי, שאז עוד ייצג את איראן, אולץ לפרוש מהתחרות בגלל לחץ מהשלטונות במדינתו. עכשיו, כאמור, הוא מייצג את מונגוליה לאחר שעזב את איראן. מולאי מדורג 5 בתחרות, העפיל אוטומטי לסיבוב השני ויוכל לפגוש בקרב הראשון שלו ישראלי אחר: שגב בן הרוש בן ה-19, אם זה יעבור יריב אזרי.
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי בכניסה למלון
סעיד מולאי בכניסה למלון
יפגוש ישראלי כבר בקרב הראשון? מולאי
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
שגיא מוקי וסעיד מלואי
שגיא מוקי וסעיד מלואי
יוכלו להיפגש רק בקרבות המדליות. מוקי ומולאי
(צילום: פרטי)
בנוסף למוקי, עוד 37 ישראלים ייקחו חלק בתחרות היוקרתית וביניהם ברוך שמאילוב המדורג ראשון בעולם במשקל עד 66 ק"ג, טוהר בוטבול (73 ק"ג), לי קוכמן (90 ק"ג), פיטר פלצ'יק (100 ק"ג) ואורי ששון (מעל 100 ק"ג). אצל הנשים ניתן למצוא את: שירה ראשוני (48 ק"ג), גפן פרימו וגילי כהן (52 ק"ג), תמנע נלסון לוי (57 ק"ג), גילי שריר וענבל שמש (63 ק"ג), ענבר לניר (עד 78 ק"ג) ורז הרשקו (מעל 78 ק"ג)
נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר אמר במעמד ההגרלה: "אני רוצה להביע את הערכתי לאיגוד הג׳ודו הישראלי ולממשלת ישראל על ארגון אירוע מיוחד. זו דוגמא לא רק לספורט אלא לקהילה כולה, הזדמנות להראות את הכוח וההשראה שיש בספורט, שמעורר תקווה באנשים".
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
סעיד מולאי מתאמן עם נבחרת הג'ודו
(באדיבות איגוד הג'ודו)
"אתם יכולים להיות גאים שישראל מארגנת טורניר כזה. זה הישג אדיר לישראל, שיוצר תדמית חיובית למדינה, ומעיד על הכוח, האומץ, ויכולות הארגון של מדינת ישראל. אתם מראים לעולם את כל היכולות שלכם בזמנים קשים. תודה רבה לממשלת ישראל, למשה פונטי ולצוות שלו באיגוד הג'ודו הישראלי״
יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי: "העולם עובר זמנים קשים ומאתגרים. במיוחד בתקופה שכזו, הספורט הוא מקור של תקווה וסמל לאחדות סביב העולם. כיום, אנחנו משפחת הג'ודו, יכולים לצעוד את הצעדים הראשונים של חזרה לנורמליות. תודה מיוחדת לסעיד מולאי ולמאמנו מומחד מנצורי, האנשים האמיצים ביותר שהכרתי".
מחר התחרות תתחיל עם המוקדמות שייפתחו בשעה 9:30 ואילו בשישי ושבת החל מ-10:30. בכל יום קרבות המדליות יחלו ב-17:00 אחה"צ.
4 צפייה בגלריה
מולאי עם מנכ"ל הילטון רוני פורטיס
מולאי עם מנכ"ל הילטון רוני פורטיס
מולאי עם מנכ"ל הילטון רוני פורטיס
(צילום: באדיבות מלון הילטון)