אנסטסיה גורבנקו עשתה הערב (שבת) היסטוריה כשהפכה לשחיינית הישראלית הראשונה שזוכה באליפות אירופה. גורבנקו סיימה ראשונה במשחה ל-200 מעורב אישי, תוך שהיא שוברת פעם נוספת את השיא הלאומי.
הישראלית בת ה-17 נגעה בקיר אחרי 2:09.99 דק', יצאה מהמים וראתה על המסכים את משפחתה, כפי שהמארגנים עשו עבור כל זוכה בזהב. לאחר מכן התרגשה כששרה את ההמנון כשהיא על ראש הפודיום. "אני עדיין לא מאמינה", אמרה לאחר מכן.
2 צפייה בגלריה
אנסטסיה גורבנקו עם המדליה
אנסטסיה גורבנקו עם המדליה
אנסטסיה גורבנקו עם המדליה
(צילום: AFP)
"עכשיו אני מתחילה לאט לאט לעכל. אני גאה להוכיח לכולם שאנחנו מדינה כזאת חזקה. זה היה לי חשוב מאוד, לא רק בשביל עצמי, אלה בשביל המדינה, בגלל המלחמה וכל מה שקורה בארץ".
גורבנקו הוסיפה: "אני לא יכולתי להיות עם המשפחה והחברים בזמנים הקשים האלה, אבל יכולתי להוכיח כמה אנחנו חזקים כמדינה עם דגל ישראל עליי". על כך שראתה את משפחתה על המסך: "זה היה נורא מרגש. אהבתי את הרעיון ואני עדיין לא מאמינה שזאת אני".
בנוגע למשחה עצמו: "רציתי לעקוף את קטינקה הוסו כי היא הייתה לידי. לא ראיתי את ווד שהייתה רחוקה. היה משחה עם הרבה מחשבות בגלל הלחץ שהפעלתי על עצמי, ואני שמחה שהצלחתי לעמוד בו ולרדת את ה-2:10 דקות". הישראלית דיברה גם על הציפיות לקראת האולימפיאדה: "היום היה צעד גדול עבורי ובשביל הקריירה, במיוחד בגלל הביטחון לטוקיו וזה טוב כי זה מראה שאני בדרך הנכונה".
2 צפייה בגלריה
גורבנקו עם מדליית הזהב
גורבנקו עם מדליית הזהב
גורבנקו עם השותפות לפודיום
(צילום: EPA)
יו"ר האיגוד השחייה, סימון דוידסון, בירך: "גאווה גדולה לכל השחייה הישראלית ששינתה את הכיוון לפני חמש שנים ועכשיו קוצרים את הפירות. אני מודה לדייב מארש שמלווה אותה שלוש שנים וללודמילה זליצ'ונוק שגידלה אותה בקריית ביאליק. מרגיש סיפוק אדיר והיה ממש מרגש לשמוע את התקווה. צריך לדעת לעמוד בלחץ גם באולימפיאדה. בטוקיו השמיים הם הגבול עבורה".
מברך נוסף היה לא פחות ולא יותר, נשיא הונגריה יאנוש אדר, שהגיע לדוידסון ואמר: "אני מתרגש בשביל מדינת ישראל שלקחתם את הזהב, למרות שהיא ניצחה את קטינקה הוסו".
שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ברכות לאנסטסיה גורבנקו עם הישג מדהים, אחד מהגדולים בהיסטוריה של הספורט שלנו. אנסטסטיה, שהופכת בקיץ הזה לאלופת אירופה כבר בגיל 17, ומביאה לנו נחת בסיומם של ימים מורכבים עבור ישראל, מבשרת לנו על עתיד ורוד בעולם השחייה הישראלי".