ארסנל מאוהבת בפייר-אמריק אובמיאנג, וזה לא רק בגלל שהביא לה גביע על חשבון צ'לסי, היריבה העירונית. הצמד שכבש והפך את התוצאה בוומבלי (1:2) היה סיום הולם לעונה אישית נהדרת ופיצוי על מקום שמיני מאכזב.
אפשר להגיד שהקפטן, שמונה לתפקיד על-ידי המאמן הקודם אונאי אמרי, הביא לתותחנים את התואר די לבדו - הוא גם הבקיע צמד מול מנצ'סטר סיטי בחצי הגמר. למרות שהוא הכוכב הכי גדול של הקבוצה ויקיר האוהדים, בגיל 31 החלוץ הגבוני בכלל לא בטוח שהוא רוצה להישאר, שנה לפני שחוזהו פג.
4 צפייה בגלריה
פייר אמריק אובמיאנג חוגג עם הגביע
פייר אמריק אובמיאנג חוגג עם הגביע
אובמיאנג חוגג עם הגביע
(צילום: רויטרס)
מאז שהגיע לאנגליה מדורטמונד בינואר 2018, אובמיאנג לוהט ולא מפסיק לכבוש בצרורות. למעשה הבקיע הכי הרבה שערים בממלכה מאז שנחת שם - 70 בכל המסגרות - שניים יותר ממוחמד סלאח וחמישה מראחים סטרלינג. בשנתיים האחרונות סיפק 22 שערי ליגה, השנה זה הספיק לו לסגנות השערים לצד דני אינגס (ג'יימי וארדי בפסגה עם 23). שנה לפני כן הוליך את הרשימה עם סלאח וסאדיו מאנה.
למרות המספרים הנהדרים הללו, בליגת האלופות לא הצליח לכבוש ומסיבה מאוד פשוטה - ארסנל כלל לא השתתפה במפעל. בהחלט ירידה עבור שחקן שכבש במדי דורטמונד 15 פעמים בבמה המרכזית ביבשת. בעונה שעברה ארסנל ואובמיאנג הובסו 4:1 לצ'לסי בגמר הליגה האירופית ופיספסו כרטיס לצ'מפיונס, שמונה שערים שלו במפעל לא הספיקו. כמובן שעם נתונים כאלה המאמן מיקל ארטטה נחוש להשאירו: "אובמיאנג יודע מה אני חושב עליו, אני רוצה לבנות את הקבוצה סביבו. כל מה שנשאר הוא להגיע להסכם. אני חושב שהזכייה תעזור לו להבין שאנחנו במסלול הנכון ויש לו תפקיד מרכזי למלא. אין אחד במועדון שלא אוהב אותו, מקווה שהוא ימשיך".
4 צפייה בגלריה
ארטטה ושחקני ארסנל חוגגים
ארטטה ושחקני ארסנל חוגגים
בונה עליו. מיקל ארטטה עם אובמיאנג
(צילום: רויטרס)

בלם העבר של תותחנים קולו טורה הסכים: "הוא שחקן ברמה הגבוהה ביותר. ראיתי אותו מתבגר בשנים האחרונות, הוא מנהיג ומשמש דוגמה, מאוד מרוכז במה שהוא צריך לעשות ועובד קשה עבור הקבוצה. האם אתה מספק לקבוצה מה שקפטנים גדולים כמו סטיבן ג'רארד (ליברפול) ופטריק ויירה (ארסנל) סיפקו? מאוד חשוב להשאיר אותו".
טורה גם החמיא לארטטה: "מאז שהגיע היה שינוי. לפני כן השחקנים לא שיחקו ביחד, עכשיו כל הקבוצה לוחצת על היריבה באינטנסיביות וכולם מעורבים ב-100 אחוז. כשהקבוצה מתגוננת היא עושה זאת ביחד וגם שחקני ההתקפה עוזרים בכך. כשהכדור אצלה היא יכולה להתבסס על המהירות של אובמיאנג. ארטטה גרם לאחדות בין השחקנים ושיפר את המנטליות - אף אחד לא 'מרמה'".

"אובמיאנג כבר החליט"

כשנשאל על עתידו לאחר הזכייה בגביע, אובמיאנג, כמו במקרי העבר, סירב להצהיר שהוא נשאר והותיר את כולם בערפל: "אני לא חושב על זה, רוצה ליהנות עכשיו עם חבריי לקבוצה". בלם העבר ריו פרדיננד היה חד-משמעי לאחר דבריו של החלוץ: "אני חושב שהוא יעזוב, הוא כבר החליט. אם הוא היה מחויב לקבוצה, היה מודיע על הישארותו לאחר המשחק. ארסנל חייבת לעשות כל מה שהיא יכולה כדי לשמור עליו, הוא שחקן מדהים, האוהדים אוהבים אותו - הוא ימצא את זה במקום אחר?".
גלן ג'ונסון, שחקן העבר של צ'לסי וליברפול, בטוח שאובמיאנג יעזוב והסביר כי עם כל הכבוד לגביע האנגלי, החלוץ שואף לזכות בתארים גדולים יותר, כמו אליפות וליגת האלופות: "ארסנל הרי לא תזכה בפרמייר-ליג בארבע השנים הבאות, וכל הגדולות ישמחו לרכוש סקורר כזה. באופן אישי נראה שהוא מרוצה מהחברים לקבוצה ומהמועדון, אז יכול להיות שדווקא יישאר בסופו של דבר".
4 צפייה בגלריה
פייר-אמריק אובמיאנג
פייר-אמריק אובמיאנג
הגדול בכל הזמנים? אובמיאנג בחדר ההלבשה אחרי הזכייה
(מתוך הסטורי של בוקאיו סאקה)
לאחר הניצחון הגדול על צ'לסי, שחקני ארסנל היו בטירוף בחדר ההלבשה וכולם ידעו למי להודות. הקשר בוקאיו סאקה ואחרים העלו לאינסטגרם תמונה של אובמיאנג עם תיש (GOAT - הגדול בכל הזמנים), והבהירו לכל מי שרצה לדעת - זה האיש שהביא אותנו לכאן, עד התואר. לגבוני יש כעת התלבטות, להפוך לאגדה אמיתית בארסנל ולהמשיך לאיים על שיאי הכיבוש של תיירי הנרי הגדול (הצרפתי ראשון בתולדות המועדון עם קצב כיבוש של 0.68 שערים למשחק, אובמיאנג אחריו עם 0.64), או ללכת לאחת מענקיות היבשת ולהתמודד על תארים כמו ליגת האלופות.
אובמיאנג נרכש עבור 60 מיליון פאונד והוא שווה היום פחות או יותר אותו דבר, לא רע עבור חלוץ בן 31. לפי דיווחים באנגליה, ארסנל גם מוכנה לתת לו העלאה במשכורת ולשלם 250 אלף פאונד בשבוע, 50 אלף יותר ממה שהוא מרוויח כעת. אבל כמו שזה נראה, עבור החלוץ זו לא רק שאלה של כסף.