אחרי תקופה ארוכה, מכבי חיפה מגיעה למשחק הערב (שני, 20:45) בטדי מול בית"ר ירושלים, כשהיא לא רק אינה בפסגה, אלא גם לחוצה. לחוצה מאוד.
מעבר לעובדה שהירוקים (44 נקודות) איבדו את המקום הראשון בטבלה (למכבי ת"א, 45 נקודות) אחרי תקופה ארוכה, הראש של הקבוצה מופנה לא רק למשחק מול בית"ר, אלא גם לעבר יום רביעי, אז היא תעמוד לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל עם לא פחות מחמישה שחקנים שעלולים לספוג עונש הרחקה: סאן מנחם, אעיד חבשי, מוחמד אבו פאני, דולב חזיזה ובוגדן פלאניץ'.
4 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה
שחקני מכבי חיפה
הלחץ כעת על שחקני מכבי חיפה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
עם סגל חסר. בכר
(צילום: עוז מועלם)
החשש הגדול בחיפה הוא שהשחקנים יספגו עונשים כבדים והדבר יפגע בסגל שיעמוד לרשותו של ברק בכר, ראשית למשחק הגביע בשבת הקרובה מול אום אל פאחם ולאחר מכן במשחקי הליגה. ועדיין, גם בחיפה אומרים: דיה לצרה בשעתה. עכשיו הראש של סגנית המוליכה במשחק הערב מול בית"ר והאקס ירדן שועה.
חיפה לא מבריקה במשחקים האחרונים, זה לא סוד. הדבר נראה היטב מול מכבי ת"א ואשדוד, במשחקים הללו היא גם הפסידה. ואם להתייחס לניצחונות האחרונים על כפ"ס והפועל חיפה, אז גם בהם הירוקים לא הרשימו במיוחד.

"צריך לבוא צנועים"

בחיפה מבינים שהמשחק הערב הוא גורלי. אם הירוקים יפסידו את המקום הראשון, זה יהיה מעבר לאיבוד נקודות נוסף. זו תהיה מכה מנטלית לא פשוטה לקבוצה, שעשויה להפוך שוב לאנדרדוג במאבק האליפות. נתון נוסף: קצב צבירת הנקודות של הצהובים מאז מונה פטריק וואן לוון למאמן מטורף: תשעה ניצחונות ותוצאת תיקו בודדת. סיבה לדאגה.
4 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
עדיין פצוע. רוקאביצה
(צילום: עוז מועלם)
ואם זה לא הספיק, בכר סובל ממכת פציעות בסגל. חבשי, שספג מכה בידו, נמצא בספק. רז מאיר, שנפצע בברך ימין בדרבי, יירד לספסל. טאלב טואטחה, שפתח מול הפועל חיפה והיה חלש, סובל מרגישות בשריר ויעבור MRI. ניקיטה רוקאביצה, מלך השערים של הירוקים, מחלים מפציעה. יובל אשכנזי ממשיך בשיקום ויאניק ווילדסחוט, שסובל ממתיחה קלה בשריר האחורי, יחסר גם הוא.
מהדרבי בכר הרוויח שחקן אחד: דוניו. הגנאי שנכנס כמחליף היה נהדר ומלבד השער שכבש היה חלוץ מטרה אמיתי. אחד כזה שבכר זקוק לו בימים בהם אין לו את רוקאביצה בחוד, רק שהמאמן מתלבט אם להציב אותו ב-11 הערב בטדי.
4 צפייה בגלריה
דוניו
דוניו
בכר עדיין מתלבט. דוניו
(צילום: עוז מועלם)
שחקן בקבוצה אמר: "אירועי הדרבי מאחרינו, אנחנו מגיעים למשחק בטדי עם הרבה אמונה ורצון לשוב למקום הראשון. אנחנו עדיין במצב שהכל תלוי בנו. צריך לבוא צנועים".