יום לא פשוט עבר אתמול (שני) על המאמנת המעוטרת של נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית אירה ויגדורצ'יק לאחר הפרסומים ההקלטה בה היא נשמעת מבקרת לכאורה את המתעמלת הבכירה של ישראל לינוי אשרם ("אין לה קלאסה"), כמו גם מאמנות ושופטות בכירות בענף.
ויגדורצ'יק ישבה אמש בביתה והאזינה לקלטת המלאה וראתה את הסרטון. היא זיהתה את הסיטואציה בה הוקלטה ואף אמרה למקורביה כי מדובר בהקלטה ישנה מלפני כחמש שנים והיא יודעת מי היה נוכח באותה שיחה.
2 צפייה בגלריה
התזמון לא מקרי. ויגדורצ'יק
התזמון לא מקרי. ויגדורצ'יק
התזמון לא מקרי. ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
בנוסף, ויגדורצ'יק טוענת בפני מקורביה כי התזמון של הוצאת ההקלטה אינו מקרי, והיא נחשפה בכוונה פחות משלושה שבועות לפני תחילת האולימפיאדה ובעקבות ההצלחות האחרונות שהשיגה עם הנבחרת, הכוללות זכייה באליפות אירופה בשנה שעברה והארד השנה בתחרות הקרב-רב החשובה. והמטרה היא לפגוע בה ובהכנות של הנבחרת.
עוד טוענים בסביבת המאמנת כי למרות הניסיון לייצר לסרטון אווירה בינלאומית עם קריינות באנגלית, כיתובים באנגלית ועריכה מושקעת, אין ספק כי מדובר בעבודה שנעשתה כאן בישראל.
"יש לנו את מסלול המרמה , נטפל בזה בזמן הראוי", אמר הבוקר עורך הדין המלווה אותה, אמיר רוזנברג.
אמיר רוזנברג ואליס שלזינגרעו"ד אמיר רוזנברגצילום: אורן אהרוני

כאמור, רוב ההקלטה עסקה בביקורת לכאורה נגד בכירים בענף ההתעמלות. "(אירינה) וינר מפחדת מלינוי פחד מוות", היא נשמעה אומרת והתכוונה למאמנת ההתעמלות הרוסית הוותיקה, שמאמנת בין היתר את האחיות דינה וארינה אברינה. "היא צריכה לפחד מהשיפוט, היא צריכה להבין שהיא צריכה לטפל בשיפוט של עצמה. היא חושבת שהיא שולטת בשופטות שלה. היא לא מבינה, הן לוקחות ממנה כסף, אבל היא לא שולטת בהן. אנחנו דומות, היא מבינה שאלה (סמופלוב) שופטת. היא (אירינה) יודעת שהיא כלבה".
על אלה סמופלוב, המאמנת של המתעמלת ניקול זליקמן ושופטת בינלאומית בעצמה, היא אמרה: "אלה יודעת ***** את השכל להרבה אנשים... היא ידעה להתחבר בזמן... לשופטת הונגרייה בשם אירה ברג".
אין זאת הפעם הראשונה שזה קורה לוויגדורצ'יק לפני אולימפיאדה. גם לפני ריו 2016 הופצה ידיעה כי ויגדורצ'יק בעטה לכאורה באחת מחברות הנבחרת והסערה אף העמידה בספק את נסיעתה של המאמנת לאולימפיאדה.
ויגדורצ'יק טענה אז כי מדובר בקנוניה שנועדה לאפשר למאמנת אחרת לצאת במקומה לאולימפיאדה. הוקמה ועדה, שלא מצאה דופי בהתנהלותה של אירה, ובסופו של דבר הנבחרת ואירה טסו לברזיל וסיימו במקום השישי.
2 צפייה בגלריה
אירינה וינר
אירינה וינר
אירינה וינר
(צילום: אורן אהרוני)
מאירה ויגורדצ'יק נמסר אתמול לאחר פרסום ההקלטה: "לפני כל אולימפיאדה גורמים בעלי אינטרס מוציאים החוצה פייק ניוז שנועדו לפגוע בי ובעיקר בסיכויי הנבחרת וכמובן שהדברים לאחר מכן מתגלים כשטויות. זו הפעם השלישית שזה קורה בדיוק 3 שבועות לפני האולימפיאדה. נסיונות הסרק האלה באים לאחר ועקב הצלחות הנבחרת ועמידה העיקשת שלי לטובת בנות הנבחרת".
מאיגוד ההתעמלות נמסר: "אנחנו נמצאים ממש בישורת האחרונה לפני המשחקים האולימפיים ולכן, כל סוגיה שמסיטה אותנו מהמטרה - תידחה עד לאחר המשחקים. יתכן שהדלפת הדברים דווקא עכשו באה בדיוק כדי להסיט אותנו מהמטרה. לא ניתן לזה לקרות. כל הדברים ייבדקו אחרי משחקי טוקיו".
גורמים בסביבתה של אשרם מסרו: "ראינו בהלם את הסרטון בו יוצאת מאמנת נבחרת ישראל אירה ויגדורצ'יק כנגד המתעמלת האמנותית הבכירה של ישראל לינוי אשרם והוכינו בתדהמה! הדברים המובאים בסרטון אותם אמרה לכאורה ויגדורצ'יק הינם קשים לשמיעה ומטרידים ביותר. לא עלה על דעתנו בכל הקמפיין האולימפי שגורמים מבית יעשו מאמצים לחבל במאמצינו להגיע למשחקים האולימפיים. לא יעלה על הדעת שהמאמנת הראשית של נבחרת ישראל תתבטא ותפעל לכאורה בצורה בוטה כזו כנגד המתעמלת הבכירה של ישראל! אנו דורשים את התערבות איגוד ההתעמלות על מנת לבצע בדיקה יסודית של כל הדברים שמושמעים בהקלטות ולמצות את הדין עם אומרם".