החיים לא עושים צדק עם אנחל קוראה. שחקן הכנף, שעבר ילדות קשה וטרגדיות וגם התמודד עם בעיה רפואית שכמעט אילצה אותו לפרוש מכדורגל, משחק כבר שש עונות באתלטיקו מדריד, נמצא בשיא כושרו, ובכל זאת - אם תשאלו מי הכוכבים של הקולצ'ונרוס מעטים יזכירו את שמו.
הכותרות ממעטות להתעסק בו, העיתונאים ממעטים לשאול עליו ולבקש לראיין אותו, ואם תמצאו תמונות שלו במשחקים, הצלמים לרוב לא יתמקדו בו אלא יצלמו אותו עם שחקנים נוספים.
7 צפייה בגלריה
בדרך כלל בצל של לואיס סוארס. אנחל קוריאה
בדרך כלל בצל של לואיס סוארס. אנחל קוריאה
בדרך כלל בצל של לואיס סוארס. אנחל קוראה
(צילום: רויטרס)
ככה זה כשאתה לא כובש שערים נוצץ ולא בעל פה גדול, גם אם היכולת הטכנית שלך מרשימה. לפחות צ'ולו סימאונה יודע היטב מה שווה עבורו בן ארצו, שלמרות שספג בעבר ביקורות, משחק בקביעות בהרכב, לעיתים אפילו על חשבונו של ז'ואו פליקס.

בשלן מעולה

קוראה (26) אמנם אינו סקורר (השיא מבחינתו בליגה היה 8 שערים ב-2018), אבל מגלה מחויבות שהפכה אותו לאחד המועדפים על מאמנו ולאחד מעמודי התווך של קבוצתו. וחוץ מזה, גם לבשל הוא יודע. העונה הוא מדורג בצמרת טבלת המבשלים של הליגה הספרדית עם 6 (השיא מבחינתו היה 10 בישולים ב-2016/17).
7 צפייה בגלריה
אנחל קוריאה
אנחל קוריאה
מדבר על המגרש
(צילום: EPA)
קוראה מפגין העונה בדיוק את היכולת אותה ציפו לראות ממנו באתלטיקו בעת שנרכש מסן לורנסו בקיץ 2014 תמורת 7.5 מיליון אירו (על פי אתר "טרנספרמרקט" שוויו כיום מגיע ל-40 מיליון). המבצעים שלו באגף והעבודה שהוא מבצע תרמו לא מעט לעובדה שהשחקנים של סימאונה מוליכים את הטבלה. את אותה היכולת הם מצפים לראות ממנו גם בדרבי הקרוב ביום ראשון (17:15) מול ריאל מדריד, שעשוי להכריע לא מעט במאבק האליפות.
סימאונה משנה לפעמים את המערך של אתלטיקו מ-3-4-3 ל-3-5-2, וחלק מהפרשנים בספרד סבורים שהשיטה הראשונה טובה יותר עבור קוראה מכיוון שהוא מסוגל להביא טוב יותר לידי ביטוי את יכולתו באגף מאשר בהתקפה הכוללת שני חלוצים.
קוראה מודע למה שאומרים, אבל עושה את העבודה שלו בלי להתלונן. כך הוא עזר ללואיס סוארס להפגין כושר הבקעה מצוין ולגרום לאנשים בברצלונה להצטער על ההחלטה לשחררו. ועדיין, הארגנטינאי נמוך הקומה (1.71 מטר) נותר בצילו של האורוגוואי המפורסם הרבה יותר והמבוגר ממנו כמעט בעשור.
7 צפייה בגלריה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה
דייגו סימאונה יודע מה יש לו ביד
(צילום: רויטרס)
למרות זאת, הוא לא שכח לפרגן לחברו בראיון שהעניק בארגנטינה: "ברצלונה טעתה כששחררה את סוארס, לא מובן איך נתנו לחלוץ כזה ללכת - ועכשיו אנחנו שמחים שהוא איתנו, כי הוא שחקן בלתי ייאמן שכובש מכל חצי מצב". השניים, אגב, יתמודדו זה מול זה כאשר נבחרת ארגנטינה תפגוש את אורוגוואי בבית הדרום אמריקני במוקדמות המונדיאל ב-25 במרץ.
כשהשדרים בארצו הזכירו לו שגם לאו מסי עשוי לעזוב את בארסה, קוראה אמר על חברו לנבחרת: "כבר אמרנו לו שהדלתות באתלטיקו פתוחות, ובאמת, מי לא ישמח שמסי יגיע לקבוצה שלו? אני לא יודע אם נראה בעתיד שחקן כזה וחבל אם יעבור לליגה אחרת, כי זו תהיה אבידה גדולה לליגה הספרדית".

הסמים ברחוב, הניתוח בלב והרצון לעזוב את אתלטיקו

קוראה הגיע לספרד אחרי האליפות ההיסטורית של אתלטיקו ב-2014 ומאז לא הספיק לשחזר את אותה הצלחה, אבל כן זכה עם המועדון בליגה האירופית והסופר-קאפ האירופי ולעלות איתה לגמר ליגת האלופות.
7 צפייה בגלריה
אנחל קוריאה במשחק מול צ'לסי
אנחל קוריאה במשחק מול צ'לסי
אנחל קוראה במשחק מול צ'לסי
(צילום: רויטרס)
בשש השנים שלו בספרד הוא חווה לא מעט תלאות. זה התחיל כבר כאשר חתם ב-2014. בבדיקות שעבר התגלו בעיות בליבו, שאילצו אותו לעבור ניתוח באופן דחוף. למרות גילוי הבעיה, אתלטיקו חתמה על החוזה איתו והטיסה אותו במיוחד לארצות הברית על מנת שיעבור את הניתוח אצל רופא מומחה בניו יורק.
בזמן ששהה בארצות הברית לא ידעה אימו שנותרה בארגנטינה מה בדיוק קרה לו. הוא התקשר אליה על מנת להרגיע אותה וסיפר לה שמדובר רק בניתוח פשוט ולא רציני, שלא אמור להדאיג אותה. רק לאחר מכן אמר לה את האמת, וטען שלא ידע אם יוכל לשוב לשחק כדורגל. בכלל, קוראה מרבה לשבח את אימו שגידלה אותו ואת תשעת אחיו בילדותו בשכונת העוני האלימה "לאס פלורס" ברוסאריו, אחרי שאביו ואחיו הגדול הלכו לעולמם.
באחד המקרים אף סיפר בראיון: "הייתי רואה אנשים בשכונה שלי שהשתמשו בסמים, וכשהם ראו אותי הם אמרו לי 'אנחנו לא רוצים לראות אותך נוגע בזה, אתה צריך להתרכז בכדורגל. אם נראה אותך משתמש נהרוג אותך'. הייתי רואה ילדים אחרים שנשארו ברחוב וכאלה שמתו בגלל שההורים שלהם לא היו איתם, אם זה בגלל סמים, אלכוהול או בגלל יריות".
לפני כשלוש שנים התאבד אחד מאחיו, לואיס, בשכונת העוני בה התגוררה המשפחה. במקרה אחר נעצרה אחותו ג'ולייטה בחשד שהייתה מעורבת ברשת הברחת סמים, וקוראה המבויש נאלץ לצפות בה מובלת לכלא. בראיון שהעניק אז סיפר שלא ידע מה עלול היה להיות גורלו אלמלא היה כדורגלן: "אתה מרגיש כמו זבל, שהמשפחה שלך מבוזה. מה שווה לי כל הכסף שאני מרוויח?"
משכונת העוני הוא הגיע לסן לורנסו, מועדון גדול מבואנוס איירס איתו זכה באליפות ארגנטינה ב-2013 ובגביע הליברטדורס ב-2014 (זכה גם עם נבחרת ארגנטינה עד גיל 20 באליפות דרום אמריקה ב-2015), אבל קורה נשאר אוהד שרוף של הקבוצה הגדולה בעיר מגוריו, רוסאריו סנטרל. בחצר ביתו בספרד קיים מגרש כדורגל, שאת צידיו דאג לצבוע בצבעי קבוצתו האהודה כאילו היה אחד מהאולטראס שלה.
7 צפייה בגלריה
קוראה סיפר לאימו על הבעיות בליבו רק אחרי שעבר ניתוח
קוראה סיפר לאימו על הבעיות בליבו רק אחרי שעבר ניתוח
קוראה סיפר לאימו על הבעיות בליבו רק אחרי שעבר ניתוח
(צילום: AFP)

המטרה הבאה: מקום קבוע בהרכב הנבחרת

בשנים הראשונות שלו באתלטיקו התמודד קוראה בתחרות על מקום בהרכב, בעיקר מכיוון ששיחק באותה עמדה עם אנטואן גריזמן, בטרם עבר הצרפתי לברצלונה. הוא שוחח על כך עם סימאונה והמאמן החליט להציב אותו בצד ימין של הקישור, לא עמדה שהוא אוהב, אבל קוראה הסתגל אליה לאט לאט בזכות המשמעת העצמית וההשקעה. ב-2018 אף רשם את מספר ההופעות הרב ביותר לשחקן אחד בליגות הגדולות של אירופה.
לכל אורך הדרך ספג ביקורות מחלק מאנשי התקשורת בספרד, חלקם הרבו לציין את איבודי הכדור וההחמצות שלו, ואחרים דיווחו על רצונו לעזוב. למרות זאת הוא הפך לשחקן שמשמש דוגמה, בעיקר מכיוון שהסתגל לעמדה בקישור מבלי שהוא נהנה מנתונים פיזיים מרשימים המאפשרים לו לבצע עבודה הגנתית, וזאת תוך שהצליח להדיח מההרכב שחקנים בעלי תכונות הגנתיות טובות משלו. במקרים אחרים השתמש בו סימאונה כמחליף על מנת לחולל שינוי במשחקים.
7 צפייה בגלריה
התחרות עם גריזמן על מקום בהרכב הקשתה עליו
התחרות עם גריזמן על מקום בהרכב הקשתה עליו
התחרות עם גריזמן על מקום בהרכב הקשתה עליו
(צילום: EPA)
קוראה, שממעט להיפצע, לא אהב את הפיכתו לשחקן ספסל, במיוחד מכיוון שהדבר מנע ממנו לשחק בהרכב הראשון של נבחרת ארגנטינה. בשל כך הוא היה פעמיים על סף עזיבה, בטרם שכנעה אותו ההנהלה להישאר. בקיץ 2019 היה על סף מעבר למילאן, וסימאונה כבר לקח בחשבון שיעזוב, אבל לבסוף העסקה לא יצאה אל הפועל. הדבר השתלם לו בסופו של דבר מכיוון שהוא לא רק קיבל דקות משחק רבות יותר בעונה שעברה, אלא אף הוצב סוף סוף בתפקידו הטבעי כחלוץ שני אחרי שגריזמן עזב.
ההצלחות האחרונות עשויות להקנות לקוראה מקום בנבחרת ארגנטינה, בשורותיה ערך עד היום 12 הופעות בלבד. המאמנים השונים העריכו אמנם את יכולתו, אבל לכל אורך הדרך הוא היה בצילם של הכוכבים הגדולים יותר, בייחוד אנחל די מריה המשחק בקביעות באגף ימין. בשל העובדה שלא נחשב עד היום לשחקן מפתח באתלטיקו הוא שימש במקרה הטוב כמחליף שולי באלביסלסטה, אבל עכשיו הסיכויים שליונל סקאלוני ייקח אותו בחשבון גברו.
7 צפייה בגלריה
רשם 12 הופעות בנבחרת ארגנטינה עד היום. קוריאה
רשם 12 הופעות בנבחרת ארגנטינה עד היום. קוריאה
בגיל 26 רשם רק 12 הופעות בנבחרת ארגנטינה עד היום. קוראה
(צילום: AP)
במקביל, לא רק באליפות ספרד חולם קוראה לזכות, אלא גם למחוק את ההפסד 1:0 לצ'לסי במשחק הראשון בשמינית גמר ליגת האלופות (משחק ביתי שנערך ברומניה) וללכת עד הסוף גם במפעל הבכיר. ואם אתלטיקו תצליח לרשום את ההישגים האדירים האלה תוך שקוראה ימשיך לספק את הסחורה, יהיה קשה מאוד להתעלם ממנו ולא לציין אותו כאחד הסטארים הגדולים. סימאונה בטוח שזה מגיע לו, ולא רק הוא.