הלוח עם רשימת המטרות של ירדן שועה שהוצב בחדר המאמנים בבית וגן, התמלא בשבועות האחרונים בסימוני וי. סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה קיבלו את החלוץ בנקודת פתיחה בעייתית מאוד, והחליטו להרכיב טבלת יעדים הדרגתית. מדי שבועיים נכנס שועה לחדר כדי לראות אם עמד במטרה. הפרס התבטא בדקות המשחק.
את עברו במכבי חיפה לא קשה לזכור. "שלחתי את שועה לקבוצה אחרת", הסביר יעקב שחר. "ניסיתי לעמוד לצידו במישור האישי, ולא ראיתי שיתוף פעולה מהצד השני". המאמן החדש ברק בכר החליט להשאירו בסטטוס של נבחן בלבד, אך ויתר עליו מהר. ארבעה חודשים אחרי שמשה חוגג החתים אותו, נראה שההימור מתחיל להצדיק את עצמו.
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה חוגג
ירדן שועה חוגג
שועה אחרי השער החמישי העונה, מול ב"ש
(צילום: אורן אהרוני)
5 צפייה בגלריה
ירדן שועה חוגג
ירדן שועה חוגג
חוזר לעצמו. שועה
(צילום: גיל נחושתן)
הרגלי העבודה הבעייתיים שגיבש לעצמו, לצד סוג של מרדנות סדרתית, הביאו לפרידה מהמדים הירוקים. מרקו בלבול לא היה מוכן (או שלא ידע) להכיל שחקן פרובלמטי כמוהו. דראפיץ' וברדה, שהפיקו את המיטב מערן לוי במכבי נתניה, מצליחים בינתיים לעשות זאת גם עם שועה.
הקו שבו בחר צמד מאמני בית"ר ירושלים הוא לא להאשים, אלא לבנות. "אתה צריך לנטרל רעשים", הם אמרו לו. "להתעלם מאמירות של שחקני היריבות, להתעלם ממה שקורה בתקשורת". "זה היה הליך ארוך", אומר גורם במועדון. "ירדן הגיע כשהביטחון העצמי שלו ברצפה, ולא הבין למה כלום לא הולך לו. היו ארבעה משחקים שהוא לא פתח".

פחות משקל, יותר שערים

מעבר לפרמטרים המקצועיים, כמו לשאר השחקנים, אצל שועה היעדים כללו גם אלמנטים התנהגותיים: הגעה בזמן לאימונים, ירידה משמעותית במשקל (שאותה השיג בסיוע מאמן הכושר הספרדי טלמו דה אנדרס), השקעה מעבר לרגיל בחדר הכושר, והעלאת מספר הקילומטרים שהוא עובר בכל משחק. כעת, כשעמד במבחנים הנ"ל בהצלחה, הוא נמצא בשלב של החוסן המנטלי.
5 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
ההימור מתחיל להצדיק את עצמו. חוגג
(צילום: אורן אהרוני)
בתחום הזה פעיל במיוחד היו"ר אלי אוחנה, באמצעות שיחות אישיות, לצד החברים הוותיקים בחדר ההלבשה - הקפטן עידן ורד, טל בן־חיים, אלירן עטר (שחווה לא מעט בעיות בעצמו), אופיר קריאף, איתמר ניצן ואוראל דגני.
השער החמישי שלו העונה בליגה, שלשום ב־1:1 מול הפועל באר־שבע, יחד עם ארבעת הבישולים, מהווים יותר משליש מסך השערים שכבשה בית"ר. הוא גם זה שכבש את הצמד מול הפועל עכו, שהעלה את הקבוצה לשלב הבא בגביע המדינה.
ועדיין, השיפור הניכר בצד המשמעתי לא אומר שהכל הולך חלק. "ירדן עשה מספיק עבירות משמעת והזמין לא אחת את כל הקבוצה לארוחה", העיד גורם במועדון. סיפור כזה הגיע למשל כשבית"ר הובילה 0:4 נגד הפועל חדרה, ושועה עמד כבר על שער ובישול. כשנפסק כדור חופשי לזכותה, מיכאל אוחנה ניגש לעבר הכדור, אבל שועה התווכח איתו וסימן לעבר הספסל שהוא רוצה לבעוט. דראפיץ' סימן שרק אוחנה בועט, ומיד בתום המשחק נזף בו: "חתיכת פישר, תתבייש. חבר שלך שנתיים וחצי לא מצליח לחזור לכדורגל אחרי פציעות, ואתה לא נותן לו לבעוט?" שועה נאלץ להתנצל.
5 צפייה בגלריה
שועה על הספסל
שועה על הספסל
הרגלי העבודה הבעייתיים הובילו אותו בשנה שעברה לספסל מכבי חיפה
(צילום: ראובן כהן)
היו גם אימונים בהם החלוץ בן ה־21 וחצי התעצבן כשלא מסרו לו ובעט בבקבוקי מים, ולא פעם המאמנים העירו לו באסיפות הקבוצה. במהלך מחנה האימונים שקיימה בית"ר בשפיים, הם גם הציגו בפני כל השחקנים את תוצאות ה־GPS הנמוכות שהשיג. סדרת החינוך שלהם כללה בין היתר ארבעה משחקים על הספסל ושיחה קשה, שאחריה יצא לדרך חדשה.

עדיין לא מספיק דומיננטי

שועה היה אחד ה"קורבנות" של שיטת המשחק שהביאו דראפיץ' וברדה מנתניה. זו הסיבה שבתחילת הדרך חיפשו בבית"ר חלוץ זר, ואף היו על סף סיכום עם שחקן סרבי. אבל אז הכירו המאמנים בטעות ושינו את השיטה, שמתאימה כעת יותר לסגנון המשחק שלו. שועה, מצידו, שיפר את איכות המסירה, ושידרג את עצמו במשחק עם הפנים לשער. בצד של המינוסים, הוא עדיין נעלם לפרקים ארוכים במהלך המשחק, זורק הערות לשחקני היריבות ובמשחק האחרון אפילו התעמת עם חברו החדש לקבוצה מרקו ינקוביץ'.
5 צפייה בגלריה
דראפיץ' וברדה
דראפיץ' וברדה
הכירו בטעות ושינו את השיטה. דראפיץ' וברדה
(צילום: ראובן שוורץ)
בסך הכל המגמה חיובית, אך משחקן שנרכש בסכום מצטבר של כשלושה מיליון יורו בשנתיים האחרונות (על ידי מכבי חיפה ובית"ר ירושלים), מצפים לדומיננטיות גדולה יותר. שועה, על פי הסטטיסטיקה בליגת העל, לא הצליח להתברג לצמרת בקטגוריה כלשהי. בכיבוש שערים הוא רק במקום ה־15, יחד עם עוד שישה שחקנים. שחקנים מתוקשרים הרבה פחות ממנו, כמו גבי קניקובסקי, חנן ממן ואנתוני וארן, כבשו יותר.
שועה שיפר ללא ספק את הסטטיסטיקה האישית יחסית לעונה שעברה, אבל כדי להצדיק את הציפיות ממנו, הדרך עדיין ארוכה. כרגע, לפחות, הגרף מתייצב בכיוון הנכון - כלפי מעלה.