אחרי ציפייה רבה, סעיד מולאי (עד 81 ק"ג) פגש בצהריים (רביעי) סוף סוף ג'ודוקא ישראלי. האיראני שעבר לייצג את מונגוליה אחרי שהשלטונות במדינתו מנעו ממנו להתמודד נגד שגיא מוקי, ניצח את דין גמר יעקב הצעיר בסיבוב השלישי באליפות העולם בהונגריה ועלה לשמינית הגמר.
הציפייה הייתה שהמפגש הראשון של מולאי יהיה מול מוקי, יריבו וחברו הטוב, אבל הישראלי לא משתתף באליפות - וגמר יעקב הצעיר קיבל את הצ'אנס וניצח באיפון בקרב הראשון שלו בתחרות את אתנסיוס מילונליס היווני.
3 צפייה בגלריה
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
סעיד מולאי, דין גמר יעקב
(צילום מסך)
כזכור, באליפות העולם ב-2019 בטוקיו מולאי ומוקי היו עשויים להיפגש בגמר, אבל גורמי ממשל איראניים שהגיעו במיוחד לאולם ביפן, שוחחו עם הג'ודוקא ואיימו כי משפחתו תיפגע במידה שיעלה לקרב עתידי מול הישראלי. מולאי הפסיד בכוונה בחצי הגמר. בעקבות כך התחוללה סערה גדולה שלאחריה הג'ודוקא החליט שלא לייצג את מדינתו ועבר לייצג את מונגוליה.
מאז מולאי הספיק להצטלם כבר עם מוקי והשניים חשפו שהם בקשרים טובים. כמו כן, האיראני עשה היסטוריה כשנחת בישראל ולקח חלק בגראנד סלאם תל אביב בתחילת השנה בו זכה במדליית הכסף.
3 צפייה בגלריה
מנהלת התחרות מיהרה להגיש עזרה למולאי
מנהלת התחרות מיהרה להגיש עזרה למולאי
מולאי בחדר החימום באליפות העולם ב-2019
(צילום: איגוד הג'ודו הבינלאומי)
3 צפייה בגלריה
שגיא מוקי
שגיא מוקי
שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
גמר בן ה-22 עלה לבוגרים רק בשנה האחרונה, כאשר הצליח קודם לכן בתחרויות בגילים הצעירים כשהשיג מדליית ארד בגביע אירופה בפראג ב-2018, וסיים שביעי באליפות אירופה לנוער באותה שנה.
עוד באליפות העולם: גילי שריר המתחרה במשקל עד 63 ק"ג פתחה מול קריסטינה קבנה פרז לאחר שעלתה אוטומטית לסיבוב השני, אבל הודחה תוך 1:14 דקות באיפון וסיימה את דרכה בתחרות.
פורסם לראשונה: 12:35, 09.06.21