קימיה עליזדה, הנחשבת למקבילה של סעיד מולאי בספורט הנשים האיראני, הודיעה כי תתחרה עם משלחת הפליטים תחת הדגל האולימפי במשחקים הקיץ בטוקיו. זאת במידה ותשיג את הקריטריון האולימפי בתחרות הקרובה במאי.
עליזדה בת ה-22, שערקה בשנה שעברה לגרמניה, חיה כיום באשאפנבורג בחבל בוואריה והחליטה על הצעד, למרות שקיבלה הצעות ממדינות כמו הולנד, קנדה, בלגיה ובולגריה להגר אליהן ולייצג אותן.
3 צפייה בגלריה
עליזאדה לאחר ניצחון עם דגל איראן
עליזאדה לאחר ניצחון עם דגל איראן
עליזדה לאחר הזכייה בזהב האולימפי בריו
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
וככה היא נראית כעת, אחרי שערקה לגרמניה
וככה היא נראית כעת, אחרי שערקה לגרמניה
וככה היא נראית כעת, אחרי שערקה לגרמניה
(צילום: רויטרס)
בריו 2016 לוחמת הטקוונדו זכתה בארד בגיל 18 בלבד והפכה לאישה האיראנית הראשונה שמביאה מדליה במשחקי הקיץ. אבל החזות המחייכת הסתירה את הכעס, ובשנה שעברה היא ערקה, כאמור, לגרמניה ופירסמה הודעה שחשפה את הרגשות האמיתיים שלה: "אני אחת ממיליוני נשים שעוברות דיכוי באיראן. לבשתי מה שאמרו לי וחזרתי על המסרים שנתנו לי להגיד. למשטר לא אכפת מאיתנו, אנחנו רק כלים. בכירים אמרו לי שזה לא מכובד שאישה תמתח את הרגליים שלה".
כיום היא מסתובבת חופשיה במדינתה החדשה, ללא חיג'אב ובמראה מערבי לחלוטין, ואחרי שזכתה למעמד פליטה בגרמניה תוכל להתחרות כחלק מנבחרת הפליטים באולימפיאדת טוקיו אם תשיג את הקריטריון - והצהירה שהיא מכוונת הפעם לזהב.
3 צפייה בגלריה
עליזאדה עם המדליה
עליזאדה עם המדליה
תשתתף בטוקיו עם משלחת הפליטים
(צילום: EPA)
זו עוד גזרה במלחמה של מולאי. בעוד הוא השמיע את קולם של הספורטאים האיראנים שנפגעים מקצועית ותדמיתית מכך שאינם מורשים להתחרות עם ישראלים, ונאלצים להפסיד במכוון כדי להימנע אפילו מעמידה לצידם על הפודיום, עליזדה היא אחת הנציגות של ספורט הנשים האיראני, שפועל תחת מגבלות לבוש ושמרנות.