היינו צריכים לחכות כמעט לסוף הדראפט, אבל בסוף זה קרה - וטוב שכך. ים מדר נבחר במקום ה-47 בדראפט 2020 של ה-NBA על ידי בוסטון סלטיקס, והוא הישראלי השני שנבחר, אחרי כמובן דני אבדיה שנלקח ע"י וושינגטון במקום התשיעי. זאת הפעם השנייה בסך הכל בהיסטוריה ששני ישראלים נבחרים באותו דראפט. בפעם הקודמת היו אלה ליאור אליהו (מקום 44) ויותם הלפרין (53) ב-2006.
"כשאתה מתחיל לשחק כדורסל אתה חולם על רגעים כאלה", אמר מדר לאחר הבחירה. "להגיע למקום כמו בוסטון זה משהו שאי אפשר לתאר. עקבתי אחרי הדראפט מההתחלה ואני שמח שגם לדני הלך כמו שצריך, אולי לא כמו שהוא ציפה מבחינת מיקום, אבל אני גאה בו. רוצה להגיד תודה למשפחה ולכל מי שעזר לי להגיע לרגע הזה".
9 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
מדר מדבר עם אנשי בוסטון
(צילום: ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
(צילום: ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
ים מדר עם אביו זוהר
ים מדר עם אביו זוהר
מדר עם אביו זוהר
(צילום: ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
השמפניה נשפכת
(צילום: ראובן שוורץ)
על הבחירה באמצע הסיבוב השני, אמר מדר: "מאמין שהכל קורה לטובה, אם הייתי נבחר וגם אם לא. לכל אחד יש את הדרך שלו והמסלול שלו. אם נבחרתי במקום ה-47 אז אני גאה ושמח בחלק שלי. יש צוות מסביב וסוכנים שדואגים לעדכן. ידעתי פחות או יותר לאיפה אני הולך להגיע, מתי לפתוח את הטלוויזיה ומי הקבוצות שרוצות אותי".
מדר, שישב בסלון ביתו בבית דגן יחד עם משפחתו, ידע שלמרות הראיונות הרבים שעשה עם לא פחות מ-22 קבוצות מהליגה הטובה בעולם, הוא צפוי להיבחר יחסית נמוך מכיוון שהחל את כל תהליך הדראפט בשלב מאוחר לעומת אחרים. ועדיין, מדובר ברגע מרגש עבורו, וכעת הוא והצוות מסביבו יצטרכו לקבל החלטות. לרכז בן ה-19 יש חוזה לעוד שנתיים בהפועל תל אביב, וכרגע עדיין לא ברור מה הוא יעשה.
בוסטון מודיעה על מדר
האדומים כמובן לא רוצים לעמוד בדרכו של הקפטן שלהם ומי שגדל וצמח במחלקת הנוער של האדומים, אך מצד שני לא מתכוונים לשחררו בחינם (אין לו סעיף יציאה ל-NBA בחוזה), ובמידה שאכן בוסטון תרצה אותו, קבוצתו של יאניס קסטריטיס תדרוש עבורו כמה מאות אלפי דולרים.
על הסיטואציה עם הפועל ת"א אמר מדר: "אני מאמין שאנחנו נדע הכל הרבה יותר טוב בקרוב. לפני שנייה אמרו את השם שלי בטלוויזיה וכולם פה קפצו. קיבלתי 20 הודעות עוד לפני שראיתי מי בחרה בי. אדבר עם הסוכן ונראה איפה הדברים עומדים. כשאני נמצא ומשחק בהפועל ת"א אני מתרכז רק בזה. עכשיו היה לי את הזמן לנסות ולהגשים את חלום הדראפט שלי".
9 צפייה בגלריה
ים מדר
ים מדר
עם אבא זוהר
(צילום: ראובן שוורץ)
9 צפייה בגלריה
ים מדר עם הוריו
ים מדר עם הוריו
מדר עם הוריו
(צילום: ראובן שוורץ)
בבוסטון קצת ציננו את ההתלהבות כשהג'נרל מנג'ר של הקבוצה, דני איינג', התראיין ואמר: "אני מצפה שים מדר יישאר באירופה לפחות לעוד עונה אחת". אפשר להבין את ההחלטה של הסלטיקס. בסיבוב הראשון היו להם שלוש בחירות (ארון נייסמית', פייטון פריצ'רד ודזמנוד ביין) להם הם מחויבים לתת חוזים, ויחד עם הסגל הקיים, לישראלי בן ה-19 לא יהיה מקום בקבוצה העונה.

התגלה לעולם בנבחרת העתודה

מדר, יליד בית דגן, לא היה מוכר בתחילת דרכו, בטח ביחס לאבדיה. הוא גדל בקבוצת הכדורסל המקומית של מכבי בית דגן ורק בגיל 15 עבר להפועל תל אביב, למרות שהחזיק בהצעות גם ממכבי ת"א ומכבי ראשון לציון.
בהפועל ת"א הוא בלט מההתחלה ובמקביל החל לקבל גם מעמד בנבחרות ישראל הצעירות. השיא מבחינתו היה בקיץ 2019 כשזכה עם נבחרת העתודה באליפות אירופה עד גיל 20 שנערכה בתל אביב. מדר אף נבחר לחמישיית המצטיינים של הטורניר.
9 צפייה בגלריה
דני אבדיה וים מדר עם הגביע
דני אבדיה וים מדר עם הגביע
מדר, אבדיה והגביע
(צילום: עוז מועלם)
לבוגרים של הפועל ת"א עלה כבר בגיל 17, ומשחקו הראשון היה במחזור הפתיחה של עונת 2018/19 מול הפועל אילת (81:100 להפועל ת"א). מדר שותף על ידי המאמן דני פרנקו ל-17 דקות וקלע 5 נקודות.
העונה האחרונה הייתה הטובה בקריירה שלו, בעיקר אחרי פגרת הקורונה. מדר הציג סדרת פלייאוף מדהימה נגד מכבי ת"א בה קלע 17.3 נקודות, מסר 5.3 אסיסטים וקטף 3 ריבאונדים ב-31.3 דקות. סרטוני וידאו שלו מאותה סדרה הפכו לוויראליים בארה"ב והרימו את המנייה שלו אצל הסקאוטים בליגה הטובה בעולם.
9 צפייה בגלריה
אותלו האנטר נאבק מול ים מדר
אותלו האנטר נאבק מול ים מדר
מדר בסדרה נגד מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
בקיץ האחרון, רגע לפני חידוש האימונים של הפועל ת"א, יצא מדר למחנה אימונים לאס וגאס על מנת להראות את יכולותיו לאנשי המקצוע ב-NBA. על פי מקורביו, המחנה הזה סייע לו גם בהליך הבחירה בדראפט. במשחק האחרון שלו עם הפועל ת"א מול הפועל ירושלים (הפסד 88:76) הוא להט עם 23 נקודות ו-6 אסיסטים.

לא עוד קבוצה ב-NBA

בוסטון היא הקבוצה המצליחה בתולדות ה-NBA יחד עם לוס אנג'לס לייקרס, כשלכל אחת 17 אליפויות. מספיק שנזכיר את השמות רד אאורבך, ביל ראסל ולארי בירד, כדי להבין מי זאת הקבוצה. בשנים האחרונות הסלטיקס הם מהמובילות בליגה, והגיעו בשלוש מתוך ארבע השנים האחרונות לגמר המזרח, כולל בעונה בחולפת כשהפסידו למיאמי.
בסגל של בוסטון לא מעט שחקנים מרשימים כמו קמבה ווקר, ג'יילן בראון, ג'ייסון טייטום ומרקוס סמארט. גורדון הייוורד עדיין שייך לסלטיקס, אך הוא עשוי לעזוב. מאמן הקבוצה הוא בראד סטיבנס בן ה-44, שנחשב ל'מאמן של שחקנים' ואחד מהמוחות המבריקים בליגה. סטיבנס הגיע לבוסטון ב-2013 מאוניברסיטת באטלר ומאזנו בשבע עונותיו בקבוצה עומד על 355 ניצחונות ו-280 הפסדים.
9 צפייה בגלריה
בראד סטיבנס
בראד סטיבנס
סטיבנס. מאמן מבריק
(צילום: רויטרס)