כשעוז בלייזר חתם בקיץ במכבי תל אביב לא מעט גבות הורמו, בטח לאור מיעוט הדקות שמקבלים ישראלים בקבוצה, כמות הזרים והלחץ הקבוע לנצח בכל מחיר בכל המסגרות. הרצון להשיג תוצאות הוא מידי וקשה לתקן פתיחת עונה רעה באירופה, ולכן אין זמן לניסויים או הרצה של שחקן כזה או אחר - מי שלא נכנס לעניינים במהירות משלם את המחיר.
בלייזר, שהפך לישראלי הבכיר בכל אחת מהקבוצות בהן שיחק, החליט כמו שחקנים רבים להגשים את החלום ולהצטרף למועדון הגדול בארץ. אבל בניגוד ללא מעט מקרי עבר, הפורוורד קיבל קרדיט מיאניס ספרופולוס - ולמרות עליות וירידות במהלך העונה בשבועות האחרונים הוא פורח.
4 צפייה בגלריה
עוז בלייזר
עוז בלייזר
התחיל מהוסס והשתפר בהמשך. עוז בלייזר
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס עם עוז בלייזר
(צילום: עוז מועלם)
בזירה המקומית בלייזר קיבל מספרופולוס קרדיט מההתחלה עם ממוצע של 29 דקות בחמשת המשחקים הראשונים, אבל אפשר להגיד שהסיטואציה איפשרה את זה, כשעומרי כספי לא פתח את העונה עם הקבוצה בעקבות הפציעה בברך ודראגן בנדר לא הציג יכולת טובה. אבל אז הגיעה ההזדמנות ביורוליג ששינתה את התמונה לרעה. במשחק הראשון מול אלבה ברלין הוא עלה בחמישייה וקיבל קצת יותר מ-15 דקות, אבל סיים את הערב עם 4 נקודות וריבאונד אחד בלבד.
מאז אותו משחק הוא פתח רק עוד שלוש פעמים בחמישייה והתחיל לסירוגין לקבל פחות דקות באירופה, מה שפגע לו בשטף ובעיקר בביטחון והשליך על היכולת שלו בליגה כשירד מ-9.8 נקודות למשחק בחמשת המשחקים הראשונים ל-5 נקודות למשחק בארבעה שלאחר מכן. אבל מי שמכיר את בלייזר מקרוב יודע שהוא לא אחד שמרים ידיים בקלות. ברגע שלא הלך לו התקפית הוא פשוט שידרג את היכולת ההגנתית שלו, לפעמים בדברים שלא רואים בסטטיסטיקה כמו לחימה אדירה על הפרקט, השתטחות על כל כדור והכנסת אנרגיות חיוביות, מה שעזר לו להחזיר לאט לאט את הביטחון הדרוש.

רגע המפנה

התקופה האחרונה שבה מכבי ת"א הייתה למעשה בפגרה מהיורוליג בעקבות סגירת נתב"ג ודחיית המשחקים מול אנאדולו אפס וחימקי מוסקבה, תרמה לבלייזר והתאימה לו כמו כפפה ליד. במקביל, טי.ג'יי קליין חתם בקבוצה אך לקח לו זמן עד שמצא טיסת חילוץ מפרנקפורט, כספי הושבת בגלל וירוס בבטן וספרופולוס היה צריך לעשות רוטציה עם הזרים, מה שאיפשר לבלייזר להמשיך לקבל את הקרדיט בזירה המקומית ולבסס את מקומו ברוטציה.
השיא הגיע בשני המשחקים האחרונים מול הפועל חולון. הראשון היה בחצי גמר גביע המדינה, משחק בו מכבי ת"א כבר פיגרה ב-17 הפרש. בלייזר (19 נקודות) הושיע את הצהובים עם משחק נהדר ומלא אנרגיות על הפרקט - ומנע הדחה מפתיעה. גם במשחק שלאחר מכן בליגה הוא הצטיין עם 19 נקודות ו-6 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
עוז בלייזר בטירוף
עוז בלייזר בטירוף
בלייזר בטירוף מול חולון בגביע
(צילום: אורן אהרוני)
במכבי ת"א מאוד מרוצים מהפורוורד, ואפילו יש כאלה שאומרים שהגיע למועדון "מכביסט" חדש, שחקן של פעם שחותם וישר מרגישים את החיבור, כזה שנותן 100 אחוז בכל הזדמנות, משחק למען הצבע הצהוב ובעיקר מסוג השחקנים שרוצה להישאר כמה שיותר שנים במועדון. את האנרגיות החיוביות שלו והרצון להצליח אפשר היה לראות בחצי גמר הגביע כשאחרי שלשה שלו ירד לשכיבות סמיכה. יש כאלה שפירשו את זה כאקט של זלזול אבל במועדון לא הסכימו והחמיאו לבלייזר על המאמץ, האנרגיות והטירוף שהוא הכניס את עצמו ואת שאר חבריו לקבוצה.
בסוף המשחק הוא ניסה לשחרר את הלחץ והמתח ורץ למנהל הקבוצה עמי ביטון וצעק לו כמה פעמים תוך כדי חיבוק: "זה למה אני פה", מה שהראה עד כמה הוא רוצה להיות חלק מהמועדון ולהשלים את סיפור הסינדרלה בצורה הטובה ביותר, בתור שחקן שהתחיל את הקריירה שלו במחלקת הנוער של הפועל גלבוע מעיינות, עבר בקבוצות כמו בני הרצליה, מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון, והוכיח בעיקר לעצמו שעם עבודה קשה אפשר להגיע לדרגים הגבוהים.
4 צפייה בגלריה
עומרי כספי
עומרי כספי
בלייזר מרוויח מההיעדרות שלו. עומרי כספי
(צילום: עוז מועלם)
למי ששכח, בלייזר הגיע למועדון בקיץ האחרון כדי להשלים את החסר אחרי שג'ייק כהן ודני אבדיה עזבו את, ולמעשה הוא לא היה האופציה הראשונה בתוכנית המגירה של הצהובים. השם שלו עלה רק לאחר שרומן סורקין החליט להישאר לעונה נוספת במכבי חיפה, למרות שכבר היה סיכום בין הצדדים.
אגב, משבר הקורונה ואי הוודאות הכלכלית של המועדון גרמו להחתמתו של הפורוורד לעונה אחת בלבד, בניגוד לחוזים ארוכי הטווח שמכבי הייתה חותמת בעבר עם ישראלים. מסתמן שאם הוא ימשיך עם היכולת הזאת ויצליח להשתדרג גם ביורוליג, בלייזר ימשיך במועדון עוד שנים רבות. ועם כל הכבוד ליכולת מול חולון, אולימפיה מילאנו של אטורה מסינה מחכה הערב (חמישי, 21:45).