חצי שנה מאז שהתפוצצה פרשת הקטינות שטילטלה את הכדורגל הישראלי והסעירה את המדינה, "הגלות" של דור מיכה ועומר אצילי בקפריסין עומדת להסתיים. אחרי שמיץ' גולדהאר הראה להם את הדרך החוצה ולא חיכה להחלטת הפרקליטות שבסופו של דבר סגרה את התיק מחוסר אשמה, שני כוכבי מכבי ת"א לשעבר בדרך חזרה לליגת העל.
אצילי מתקרב למכבי חיפה וכבר סגר עקרונית, מיכה קיבל שתי הצעות רשמיות, מהפועל באר־שבע ומבני־יהודה (פחות רלוונטית), ועשוי להצטרף לבית"ר ירושלים במקרה שמתאוסיניו הפצוע לא יהיה זמין לתקופה הקרובה.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי ודור מיכה
עומר אצילי ודור מיכה
נראה אותם בקרוב. עומר אצילי ודור מיכה
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב
מיץ' גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב
הראה לשניים את הדרך החוצה ממכבי ת"א. מיץ' גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
כשהפרשה נחשפה, בעלי המועדונים יישרו קו עם גולדהאר שהציב רף מוסרי גבוה, ולמרות שמדובר בשניים מהשחקנים האיכותיים בכדורגל הישראלי, הרוב המוחלט אפילו לא העז לבחון את האופציה לקלוט אותם. הצעד המתבקש עבור הצמד היה לשחק תקופה מסוימת בחו"ל עד שהעניינים יירגעו, ובסופו של דבר הם מצאו עצמם באי השכן. מיכה חתם באנורתוסיס פמגוסטה, אצילי הצטרף לאפואל ניקוסיה, אבל השניים לא ממש השתלבו בליגה הקפריסאית, ורק חיכו לרגע שבו תיסלל דרכם חזרה לארץ.

שוברים את השוק

ככל הנראה, הרגע הזה הגיע. המגמה של בעלי המועדונים לקראת חלון ההעברות שייפתח ב־10 בינואר השתנתה, ולמרות התנגדות מינורית בקרב חלק מאוהדי מכבי חיפה (בודדים הגיעו להפגנה שלשום נגד צירופו של אצילי) הרוב הגדול של הקהלים תומך בהבאת השחקנים, כולל אלה של מכבי ת"א, למרות שהאפשרות הזו לא ממש ריאלית.
כאלף צהובים, שהגיעו אתמול לקריית שלום כדי לעודד את השחקנים לקראת הדרבי מחר מול הפועל ת"א, קראו להשבתו של מיכה, כשגם בפורומים של האוהדים דוחפים את הנושא. ברשתות החברתיות נוצר אמנם דיון ערכי, אלא שהוא לא משפיע על מקבלי ההחלטות במועדונים, מאחר שלפרשה אין השלכות משפטיות.
4 צפייה בגלריה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
הפגנה נגד החתמת אצילי במכבי חיפה
(צילום: שאול גולן)
על פי משאלים שנערכו בקרב אוהדי מכבי חיפה ישנו רוב מובהק לצירופו של אצילי, שנחשב לנשק שובר שוויון במאבק האליפות. גם העובדה שלפחות עד אפריל לא יהיה קהל ביציעים תקל על החזרה הצפויה של השניים, אולם גם הם מבינים שייתקלו במחאות, בעיקר מצד ארגוני נשים, ולא יהיה להם קל לקבל לגיטימציה מחלק ניכר מהציבור.
גם המחסור בשחקנים ישראלים איכותיים בשוק גורם לקבוצות הגדולות לחזר אחרי השניים, שאילולא הרזומה המרשים שלהם מהשנים האחרונות בליגת העל התקופה בקפריסין בטח לא הייתה מזכה אותם בהתעניינות כזו. אצילי כבר כמעט סגר בקיץ בבית"ר ירושלים, אבל הבעלים משה חוגג שינה את החלטתה בשל דרישת יוסי בניון, שלא לצרפו בסופו של דבר, מאחר שטרם התקבלה אז החלטה מהפרקליטות. ההתנגדות של המנהל המקצועי דאז גרמה למתיחות בינו לבין האוהדים, שלחצו להחתים את הקשר.

אי הצלחה

כאמור, אצילי ומיכה ממש לא ירצו לתייק ברזומה שלהם את החודשים האחרונים באי השכן, עם ליגה חלשה לפחות כמו ליגת העל. הכישלון שלהם שם, וגם של בן שהר שנותר באפואל ניקוסיה, רק מחדד את המצב הלא פשוט של הכדורגל הישראלי. קבוצות כמו אפואל ואנורתוסיס פמגוסטה, שבעבר עשו קמפיינים יפים באירופה בזכות השקעה גדולה בשחקני חיזוק, כבר לא מצליחות להביא שמות איכותיים – מה שהוביל לירידה כללית ברמה. במקביל, בגלל שרוב הקבוצות מתבססות על כמות עצומה של זרים – בליגה אין הגבלה על מספרם – השחקנים המקומיים נמחקו והנבחרת נראית גרוע יותר מקמפיין לקמפיין.
4 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
נכשל בקפריסין. עומר אצילי
(צילום: האתר הרשמי של אפואל ניקוסיה)
לאצילי ושהר חלק בקריסה של האלופה הקפריסאית, שהפכה לקבוצת תחתית. אצילי שותף בעשרה משחקים, ואחרי שכבש 19 שערים בשנתיים האחרונות במכבי ת"א הוא לא הצליח להזיז אפילו פעם אחת את הרשת. אצילי מחזיק בחוזה של 350 אלף יורו העונה, ובשנה הבאה אמור להשתדרג לחצי מיליון יורו, ולכן עליו לסכם לגבי עניין הפיצוי, ורק אז יסגור בחיפה. "זו העונה הגרועה ביותר של אפואל ב־15 השנים האחרונות, יש שם בעיות רציניות. היו גם חילופי מאמנים, והקבוצה פשוט לא משחקת טוב. האכזבה במועדון גדולה. לאצילי היו שניים־שלושה משחקים טובים, אבל הוא לא עשה שום דבר מיוחד", הסביר העיתונאי המקומי פאנוס לארקוס.
מיכה נחוש לחזור ארצה, בין היתר משום שהוא לא מסתדר עם המאמן הגיאורגי, טימור קצבאיה. הוא ערך 12 הופעות באנורתוסיס, רק פעמיים השלים משחק מלא, וכבש שער אחד בלבד. הקשר ינסה לנצל את סעיף השחרור שלו, 100 אלף יורו, כדי להשתחרר מהחוזה. "כשרואים את מיכה משחק מבינים שיש לו איכות, אבל הוא לא התאקלם בקבוצה. גם יכול להיות שהחיבור שלו עם המאמן לא טוב. זה שחקן שצריך להיות מתחת לחלוץ, פליימייקר, והוא כל הזמן מוצב באגף שמאל", הוסיף לארקוס.