מכבי תל אביב הודיעה היום על חזרתו של הגארד הישראלי הצעיר, עידן אלבר (20, 1.93) שגדל במחלקת הנוער של המועדון מגיל 5, זכה איתה בגביע המדינה לנערים ואליפות המדינה לנוער.
"המטרה שלי תמיד הייתה לחזור למכבי ת"א", אמר אלבר בראיון ל-ynet רגע לאחר החתימה. "זה התחיל כחלום, כי צריך לעבוד כדי להגיע לדברים האלה. אין יותר מאושר ממני. אני לא יכול לבקש דבר יותר טוב. לא אשכח את הפעם הראשונה שאבא שלי לקח אותי לאימון בבית הספר של הכדורסל של מכבי בגיל חמש. כבר אז ידעתי שזו אהבה. לא הסתכלתי על כדורסל כתחביב. ידעתי כבר מהגיל הזה שזה מה שארצה לעשות כשאהיה גדול".
5 צפייה בגלריה
עידן אלבר
עידן אלבר
עידן אלבר במדי נבחרת העתודה
(צילום: עוז מועלם)
- אתה מרגיש שחובת ההוכחה עליך?
"אני יודע מה הגישה של מכבי. זה בתוכי, ככה גדלתי וחונכתי. בסוף זה תוצאות ולנצח. אני כאן כדי להילחם. אני מעולה עם המילה 'סבלנות', מאמין במקצוענות ועבודה קשה ופשוט להיות מוכן להזדמנות, כי אי אפשר לדעת מתי יקראו לך".
בעונת 2018/19 אלבר התחיל את הקריירה המקצוענית שלו בהפועל כפר סבא מהליגה הלאומית, בה רשם ממוצעים של 10.6 נקודות, 4.5 ריבאונדים ו2.5 אסיסטים בממוצע ל-26 דקות. אחרי שזכה עם נבחרת העתודה ב-2019 באליפות אירופה החלו קבוצות רבות בליגת העל להתעניין בגארד, שלבסוף חתם בעירוני נס ציונה, בה שותף ב-23 משחקים ותרם 2.4 נקודות בממוצע לערב.
5 צפייה בגלריה
ג'ון דיברתולומאו מול עידן אלבר
ג'ון דיברתולומאו מול עידן אלבר
אלבר במדי נס ציונה מול ג'ון דיברתולומאו בעונה שעברה
(צילום: עוז מועלם)
- דני אבדיה ויובל זוסמן חוללו שינוי בנוגע לסטיגמה, לפיה הישראלים במכבי ת"א לא מקבלים דקות. זה מה שגרם לך לחתום?
"נכון. לפני הרבה שנים לא היה את זה. אני חושב שהמועדון עבר תהליך חיובי מהבחינה הזאת, ובטוח שגם האוהדים אוהבים לראות שחקנים שגדלו במועדון ועולים על המגרש. זה באמת שינוי חיובי מאוד. גם אם הייתי חותם בקבוצה אחרת שום דבר לא מובטח. למדתי את זה בעונה החולפת. אני מאמין במערכת וביאניס (ספרופולוס), כי רואים תוצאות. אז קיבלתי את ההזדמנות ובאתי לקחת אותה. כל דקה שהרווחתי ושעוד ארוויח - זה באמת בעשר אצבעות. הייתי כמה שנים מושאל לקבוצות בליגה הלאומית ובליגת העל, וזה שאתה חוזר לשחק בבית שלך זו הרגשה שונה".
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ספרופולוס. אלבר: "אני מאמין במערכת"
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
דני אבדיה הוכיח לאלבר שהכל אפשרי
דני אבדיה הוכיח לאלבר שהכל אפשרי
דני אבדיה הוכיח לאלבר שהכל אפשרי
(צילום: עוז מועלם)
- מהן הציפיות?
"להמשיך להשתפר ולהתקדם כשחקן וכבן אדם עם כל המעטפת והמערכת שיש במכבי, וכמובן לעזור לקבוצה לנצח ולהילחם על הדקות שלי. יש עוד עונה מאוד ארוכה ויש לנו שחקנים מעולים, גם כאלה שגדלתי עליהם כמו עומרי כספי, ועכשיו אשחק איתם, אז אתן את הלב והנשמה. יש לי הרבה תארים עם הנוער והנערים של מכבי, אז תואר עם הקבוצה הבוגרת זאת גם מטרה ללא ספק".
- מול איזה שחקן באירופה אתה חולם לשחק?
"אם יגיע הרגע אז ואסיליאוס ספאנוליס. כל שחקן צעיר אומר שהוא רוצה להיות לברון ג'יימס, אז אני תמיד דווקא הסתכלתי על השחקנים באירופה. אם ייצא לי לשמור עליו או לשחק נגדו, אצבוט את עצמי לרגע ואחזור למשימה שלי. מבחינתי הוא ווינר בנשמה, אני יכול לדבר עליו במשך שעות. זה יהיה מדהים עבורי".
5 צפייה בגלריה
ספנוליס עובר את דיברתולומאו
ספנוליס עובר את דיברתולומאו
ספאנוליס. אלבר: "הוא ווינר, אני יכול לדבר עליו שעות"
(צילום: EPA)
- איך התמודדת עם משבר הקורונה וחידוש העונה ביוני האחרון?
"זה היה ממש לא קל, הלבד הזה. אימון, משחק ואז לבית בזמן שאתה רואה את כל המדינה בחוץ. אבל אם זה מה שהיה צריך לעשות כדי לחזור לשחק פה כדורסל, אז זה היה שווה את זה".