בכל פעם בה עודד קטש פוגש את מכבי ת"א, בעיקר ביוון, יש עניין. המשחק הזכור ביותר הוא גמר גביע אירופה לאלופות בשנת 2000 בסלוניקי, כשקטש ניצח כשחקן פנאתינייקוס את הקבוצה שבה גדל באותו "יום הכי מאושר והכי עצוב בקריירה", כפי שהוא עצמו הגדיר.
הרבה כדורים נזרקו לסל ב-20 השנים האחרונות, קטש הספיק לנצח את מכבי ת"א 17 פעמים כמאמן, והערב (חמישי, 21:00) הוא פוגש את הצהובים בפעם הראשונה כמאמן פנאתינייקוס. על המטוס שהביא את מכבי ליוון היו גם בני משפחותיהם של קטש ועוזרו ליאור ליובין, שנפגשו לראשונה אחרי חודשיים, מאז החתימה בפאו.
4 צפייה בגלריה
עודד קטש, זאק אוגוסט
עודד קטש, זאק אוגוסט
קטש. משחק פיקנטי
(צילום: EPA)

ניצח את אולימפיאקוס, וזה מה שחשוב

אחרי התחלה די בינונית בפנאתינייקוס, קטש ניצח את המשחק הכי חשוב של העונה, הדרבי מול אולימפיאקוס ביורוליג (77:88), בו הציגה קבוצתו יכולת נהדרת, כולל שיא מועדון בזריקות עונשין (25 מ-25), שיאי עונה לשחקנים ועוד נתונים סטטיסטיים מרשימים.
אלא שדווקא אז, ואחרי שפאו הביסה 72:91 משחק קודם לכן את ולנסיה שנאבקת על כניסה לפלייאוף היורוליג, פקד את הירוקים כאוס קורונה במהלכו שבעה שחקנים ועוד שלושה אנשי צוות נדבקו בנגיף - והפעילות נעצרה לשבועיים. כשהקבוצה חזרה לשחק כל המומנטום נעצר - ולמפגש הביתי מול מכבי ת"א מתייצבים היוונים עם רצף של שלושה הפסדים במפעל.
סיפור הקורונה מדגים בדיוק את הבעיות איתן נאלץ קטש להתמודד מהרגע שקיבל את הג'וב הנחשק ביוון לפני חודשיים. כבר עם הגעתו נפצעו לו שני שחקני מפתח, יאניס פפאפטרו ויורגוס פפיאניס, ולאחרונה נמניה נדוביץ', שהפגיז 39 נקודות על הראש של מכבי ת"א בסיבוב הראשון, נפצע וייעדר כחודש.
4 צפייה בגלריה
נמניה נדוביץ'
נמניה נדוביץ'
נדוביץ' במשחק בהיכל בסיבוב הראשון
(צילום: ראובן שוורץ)
"לא הייתה פעם אחת מאז שקטש הגיע לפנאתינייקוס שהיא הייתה בסגל מלא", מספר העיתונאי היווני אלכסנדרוס טריגאס מהאתר sport24. "ככה קשה באמת לבנות משהו חדש".

חושב אחרת

ועדיין, גם עם כל הבעיות של פאו, ניתן להבחין בשינוי המשמעותי שהמאמן הישראלי מנסה לייצר לעומת קודמו בתפקיד, יורגוס וובוראס. ההבדל הגדול הוא בקצב המשחק, כאשר קטש דוגל במשחק הרבה יותר מהיר. במקביל, גם בעקבות הפציעות, אבל כנראה שגם לאור ההבנה של חומר השחקנים שיש לו ביד, קטש משחק בהרכבים גבוהים וגדולים. כך למשל פפאפטרו (2.06 מ'), עבר לעמדת הגארד, ארון ווייט (2.06) משחק כשלוש, אחרי שאת רוב הקריירה עשה בעמדה מספר ארבע, וקוסטאס מיטוגלו (2.10) עבר מעמדת הסנטר לעמדה מספר ארבע.
השלושה נחשבים לשחקנים אנרגטיים, שמתאימים לסגנון המהיר והחדש של היוונים. "ההחלטה של קטש מפתיעה מצד אחד, אבל הוכיחה את עצמה בדרבי נגד אולימפיאקוס בו פנאתנייקוס שלטה לחלוטין בריבאונד (26:39), וגם כהשקפה להמשך העונה", מוסיף טריגאס.
4 צפייה בגלריה
קונסטנטינוס מיטוגלו
קונסטנטינוס מיטוגלו
מיטוגלו. שחקן מפתח בפאו
(צילום: EPA)
מבחינה אישית קטש נהנה מאוד מהתפקיד, למרות שהחוויה מסביב פחות נעימה כאשר הוא לא יכול לנצל את יופיה והאטרקציות שמציעה הבירה היוונית בעקבות מצב הקורונה במדינה. בימים האחרונים יוון חווה את התקופה הגרועה ביותר שלה עם מקרי מוות רבים מהנגיף.
המצב כל כך רע, שיוון נמצאת בסגר כבר חודשיים, פחות או יותר מהרגע שקטש הגיע. מסעדות, ברים ובתי קפה סגורים מנובמבר, ולתושבים אסור לצאת מהבתים מ-21:00 עד 5:00 בבוקר באמצע שבוע ומ-19:00 עד 7:00 בסופי שבוע. לאור הלו"ז העמוס של פאו, קטש כמעט ולא ראה את משפחתו. הוא חזר לארץ ופגש אותה לזמן קצר מאוד כששב לישראל לקראת חלון משחקי הנבחרת במוקדמות היורובאסקט בפברואר. המשפחה אמורה סוף סוף להצטרף אליו בימים הקרובים. את רוב זמנו מעביר קטש בחדר המאמנים באואקה כשלצדו עוזריו ובעיקר ליובין. העוזר הישראלי הוא הדומיננטי ביותר בצוות המקצועי, והיחיד שאקטיבי וקם מהספסל כדי לייעץ למאמן.
התקשורת היוונית מכבדת את קטש, ולא מבקרת אותו למרות שבאופן כללי מבחינת תוצאות אין שיפור כזה גדול. העיתונאים מבינים את הסיטואציה הבעייתית שבה פאו וקטש נמצאים. הכל יכול להשתנות אם הקבוצה תתחיל להפסיד גם בליגה המקומית, מה שקרה בינתיים פעם אחת בלבד בתקופתו של קטש. מבחינת האוהדים הייתה שמחה גדול כשקטש מונה לתפקיד, בעיקר בעקבות ההיסטוריה הנהדרת שלו עם המועדון כשחקן. האוהדים אוהבים ומעריכים את המאמן, ואין יותר מדי ביקורת עליו.

ההחתמה המפתיעה

לאחרונה ביצעה פנאתינייקוס החתמה ענקית ומאוד מפתיעה מבחינתה - מריו הזוניה, שידוע כאוהד הקבוצה. המודל לחיקוי של הגארד/פורוורד הקרואטי בצעירותו היה אגדת פאו, דימיטריס דיאמנטידיס, היום הג'נרל מנג'ר של הקבוצה, לו היה חלק גדול בהגעתו של הזוניה.
הקרואטי, שנבחר במקום החמישי בדראפט 2015 על ידי אורלנדו, שיחק אמנם חמש עונות ב-NBA, אך היה רחוק מלהרשים עם ממוצע של 6.9 נקודות ב-18.5 דקות (330 משחקים). האוהדים היוונים בטירוף מהחתמתו ו-400 מהם פקדו את שדה התעופה באתונה למרות הקורונה - וסיפקו לו קבלת פנים משוגעת.
בינתיים הזוניה הספיק לשחק בשני משחקי יורוליג נגד האקסית ברצלונה ומול באיירן, בשניהם פנאתנייקוס הפסידה, אבל הוא רשם מספרים לא רעים של 21 נקודות ב-29 דקות מול הקטאלנים ו-14 נגד הבווארים. הציפייה היא שברגע שנדוביץ' ישוב, שהזוניה והוא יהוו כלי נשק התקפיים קטלניים. ביורוליג זה כבר לא אמור לעזור לירוקים שאיבדו סיכוי להעפיל לפלייאוף, אבל בליגה ובגביע הוא צפוי להיות שובר שוויון.
4 צפייה בגלריה
מריו הזוניה
מריו הזוניה
הזוניה. קשר מיוחד עם פאו
(צילום: EPA)
בסופו של דבר עתידו של קטש בפנאתינייקוס יהיה תלוי לחלוטין בזכייה שלו בתארים בזירות המקומיות. אם ירשום דאבל (ליגה וגביע), לכולם ברור שימשיך, במידה שלא ייקח את האליפות, או חלילה את שני התארים, מצבו בפנאתינייקוס יהיה לא ברור, כאשר ספק אם ימשיך לקבל קרדיט.