אחרי שמונה חודשים של השבתה בעקבות נגיף הקורונה, ענף הג'ודו חזר היום (שישי) לפעילות עם גראנד סלאם בודפשט שבהונגריה. הבשורה המשמחת עבור המשלחת הישראלית: נציגה ראשונה על הפודיום כבר בסיום היום הראשון - תמנע נלסון לוי.
נלסון לוי (57 ק"ג) ניצחה בניקוד זהב בקרב על הארד את את תלמה מונטיירו הפורטוגלית, מדליסטית הארד מריו 2016 והבטיחה מקום על הפודיום. הישראלית החלה את היום כשעלתה אוטומטית לסיבוב השני, שם ניצחה יריבה מונגולית לאחר 53 שניות, אך הפסד באיפון בשלב הבא מול ההונגרייה הדוויג קראקס שלח אותה לבית הניחומים. שם פגשה את איוולינה איליווה הבולגריה, סגנית אלופת אירופה לשעבר, ו-11 שניות בתוך ניקוד הזהב, השיגה ווזארי כדי להעפיל לקרב על מדליית הארד. בסיומו, כאמור, חגגה הישג נהדר.
4 צפייה בגלריה
נלסון לוי והרשקו עם המדליה
נלסון לוי והרשקו עם המדליה
נלסון לוי והרשקו עם המדליה
(צילום: איגוד הג'ודו)
4 צפייה בגלריה
נלסון לוי עם המדליה
נלסון לוי עם המדליה
נלסון לוי על הפודיום
(צילום: איגוד הג'ודו)

“כל כך שמחה לחזור להתחרות ומאושרת מאוד מההישג היוקרתי", סיפרה נלסון לוי. עברנו תקופה לא פשוטה ולמרות כל הבעיות המשכנו לעבוד קשה ובמחויבות גדולה. בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לצוות ולכל הספורטאיות שיחד תמכנו אחד בשנייה”.
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו סיכם: “אני גאה מאוד בתמנע על תצוגת ג’ודו איכותית. לאורך כל היום הפגינה יכולת גבוהה מאוד ובקרב על המדליה גברה על המדליסטית האולימפית מריו. אני שמח מאוד שהחלטנו להשתתף בתחרות היוקרתית ולמרות כל הקשיים בשל משבר הקורונה עשינו צעד ראשון והיסטורי של קיום תחרות גם בתקופה לא פשוטה”.
יו"ר האיגוד משה פונטי: "שמח מאוד על המדלייה של תמנע, על הנחישות, היכולת והעבודה שהיא הפגינה לכל אורך היום הזה. לבוא לתחרות כזו אחרי תקופה כה ארוכה, ולהציג יכולת כזו, מלמד על אופי נהדר".
שירה ראשוני (עד 48 ק"ג) הייתה קרובה למדליה, אבל הפסידה בקרב על הארד לנרנטסטסג גנבאטאר המונגולית בניקוד זהב. הישראלית פתחה את התחרות עם ווזארי על יריבה מונגולית אחרת וברבע הגמר המתינה לה ג'ודוקא חזקה בדמותה של הרוסייה אירינה דולגובה, מדליסטית הארד מהמאסטרס בשנה שעברה. שתי דקות בתוך ניקוד הזהב ראשוני השיגה איפון ועלתה לחצי הגמר.
4 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
ניצחון ממדליה. שירה ראשוני בפעולה
(צילום: IJF)
היריבה הבאה של הישראלית הייתה דיסטריה קרסניקי מקוסובו, מדליסטית הארד מאליפות העולם בשנה שעברה ואלופת המאסטרס (וגם המדורגת ראשונה בעולם), ובתום ארבעה דקות ללא ניקוד הקרב הלך לניקוד זהב. לאחר 1:56 דקות נוספות, קרסניקי השיגה ווזארי ושלחה את ראשוני לקרב על הארד, שם, כאמור, היא הפסידה.
ב-52 ק"ג, גפן פרימו ספגה ווזארי מול האזרית גולטג' מנדליבה והודחה. באותו משקל גילי כהן הודחה על ידי השווייצרית פביאן קוקר.
4 צפייה בגלריה
שירה ראשוני
שירה ראשוני
סיימה ללא מדליה. ראשוני
(צילום: IJF)
מדליסט הארד מאליפות העולם 2017 טל פליקר, המתחרה במשקל עד 66 ק"ג, עלה ישירות לסיבוב השני בזכות דירוגו העולמי ועצם זה שדורג ראשון בתחרות. שם הוא פגש את הפורטוגלי סרג'יו אולייניק, אותו ניצח בווזארי. בשמינית הגמר, מול המונגולי טרחבייר בטגוך, הקרב היה צמוד והגיע לניקוד זהב, ולאחר 1:34 דקות נוספות רותק הישראלי והודח. באותו משקל, ירין מנגד הפסיד בקרב הראשון ליריב ברזילאי באיפון 26 שניות מסיום הזמן החוקי.
במשקל עד 60 ק"ג, מתן שני בן ה-19, בהופעת הבכורה במעמד זה, פתח את התחרות עם ניצחון בווזארי על יריב מקומי, אבל בשמינית הגמר הפסיד באיפון 56 שניות לסיום לסגן אלוף העולם לשעבר רוברט משוידובדזה והודח מהתחרות.
עד כמה משפיע עניין הקורונה על התחרות היה אפשר לראות כשבכל שעה עוברים ומחטאים את המזרנים ואילו השופטים לא נותנים לספורטאים בסיום כל קרב ללחוץ ידיים אחד לשני, כפי שהיה נהוג עד כה. מעט מוזר בהתחשב בעובדה שבמהלך הקרב עצמו הם נמצאים צמודים אחד לשני.
פורסם לראשונה: 15:16, 23.10.20