היא אספה לא מעט תארים לאומיים, שברה אין סוף שיאים וייצגה את ישראל בתחרויות הכי גדולות שאפשר להגיע אליהן, כמו אליפויות עולם ואליפויות אירופה. האתלטית סבטלנה גנזדילוב, שעלתה לארץ ב-1996, שינתה כאן את פני הענף והעלתה את הרמה לכזו שעוד לא ראינו עד אז. היום (שני) הוגש נגדה כתב אישום בחשד שהיא עומדת בראש רשת של סחר בנשים.
אינדיקציה אחת לגדולתה כאתלטית יכולה לשמש העובדה שהיא מחזיקה עד היום בשיא הישראלי בקרב 7 לנשים - אחד המקצועות הקשים ביותר באתלטיקה, הכולל ריצות ל-200, 800 ו-100 מטר משוכות, קפיצה לגובה ורוחק, הדיפת כדור ברזל והטלת כידון. חלפו 17 שנים מאז קבעה אותו.
6 צפייה בגלריה
גנזדילוב קופצת לרוחק
גנזדילוב קופצת לרוחק
גנזדילוב בימים הטובים. סימני השאלה היו שם
(צילום: Getty Images)
6 צפייה בגלריה
גנזדילוב מטילה כידון
גנזדילוב מטילה כידון
גנזדילוב במהלך קרב 7
(צילום: AP)
גנזדילוב קבעה ב-2003 באצטדיון בהדר יוסף תוצאה של 6,031 נקודות. מספר פעמים בעבר היו מי שהתקרבו לשיא, אבל אף אחת מהספורטאיות לא הצליחה לשבור אותו.
גם לאחר שכבר תלתה את נעלי הריצה, היא ניסתה במשך תקופה מסוימת לעבוד עם הדור הבא, אך יום אחד נעלמה מהרדאר וחזרה לחיינו רק לאחרונה, כשנעצרה לאחר שעל פי החשד, הייתה חלק מרכזי ברשת למטרות זנות, שפעלה בדירות דיסקרטיות במסווה של מתן שירותי עיסוי. רבים ממכריה סיפרו שנדהמו לקרוא על החשדות, אך מצד שני טענו שתמרורי האזהרה היו כבר שנים רבות על הקיר. שמה של גנזדילוב נקשר כבר בסיפורים מעוררי סימני שאלה בעבר.

השיא שלא היה, המכות שספג הבעל

בשלהי 2004, איגוד האתלטיקה הישראלי החליט להעמיד אותה לדין משמעתי, לאחר שלא הצליחה לספק הוכחות מוצקות שיתמכו בטענותיה כי קבעה שיא ישראלי בקפיצה לרוחק - 6.62 מ' - בתחרות שהתקיימה באוקראינה. ההחלטה התקבלה לאחר שההתאחדות האוקראינית סיפקה לאיגוד הישראלי מידע בנושא, שמרגע שהתקבל היא הושעתה מפעילות ונדרשה לחזור לארץ לאחר משהותה בחו"ל.
6 צפייה בגלריה
כתבה על סבטלנה גנזדילוב ב"ידיעות אחרונות"
כתבה על סבטלנה גנזדילוב ב"ידיעות אחרונות"
הידיעה על ההעמדה לדין
("ידיעות אחרונות")
6 צפייה בגלריה
כתבה על סבטלנה גנזדילוב ב"ידיעות אחרונות"
כתבה על סבטלנה גנזדילוב ב"ידיעות אחרונות"
הידיעה על השעיית גנזדילוב על תנאי
("ידיעות אחרונות")
בסופו של דבר, שיאה של גנזדילוב לא אושר, והשיא הישראלי נותר בזמנו על 6.46 מטר, תוצאה שנקבעה על ידי סיגל גונן וגנזדילוב במשותף. העונש שספגה על מה שהוגדר כפיברוק השיא היה הרחקה לשלוש שנים על תנאי.
במקרה חמור אחר שלא היה קשור במישרין אליה אלא לבעלה, ואדים גנזדילוב, הוא הוכה קשות על ידי בעלה ומאמנה של סגנית אלופת אירופה בכדור ברזל ויטה פבליש, לאחר שזה חשד כי ואדים ניסה להתחיל עם אשתו.
6 צפייה בגלריה
סבטלנה גנזדילוב קופצת לרוחק
סבטלנה גנזדילוב קופצת לרוחק
גנזדילוב קופצת לרוחק. הושעתה לשלוש שנים על תנאי
(צילום: Getty Images)
ביולי 2000, הגיע גם סימן ראשון לבעיות הכספיות של גנזדילוב, כאשר היא הודיעה שהיא שוקלת לחזור למולדתה אוקראינה, בגלל המצב הכלכלי הקשה שלה. היא טענה אז שאין לה כסף לשלם ארנונה, שכירות ואת התשלומים לבית הספר.

"אף אחד לא חשב שהיא תידרדר ככה"

"היא לא הרבתה לדבר על חייה האישיים", סיפרה אחת הקולגות של גנזדילוב. "היינו אומרות שלום באצטדיון. גם אם היו לה בעיות בעבר, נראה לי שאף אחד לא היה חושב שהיא תידרדר לכזה דבר".
אלוף אירופה וסגן אלוף העולם, אלכס אברבוך, שהתחרה במקביל לגנזדילוב אמר: "היא היתה ספורטאית מאוד מקצועית, שעבדה קשה. היינו נפגשים פה ושם וגם הוזמנו ליום הולדת שלה. יש הרבה אתלטים שמסיימים את הקריירה, פורשים ומתקשים להשיג עבודה, אבל לא שמעתי על הבעיות שלה".
6 צפייה בגלריה
אלכס אברבוך
אלכס אברבוך
אלכס אברבוך. "לא שמעתי על הבעיות שלה"
(צילום: עוז מועלם)