לארגנטינה יש את לאו מסי, הפנים של קרואטיה הן של לוקה מודריץ', וצרפת מובלת על-ידי קיליאן אמבאפה. לשלוש נבחרות שהגיעו לחצי גמר מונדיאל 2022 יש כוכבים ברורים, מהמובילים בעולם, הסופרסטארים של הסופרסטארים. אצל הנבחרת הרביעית, מרוקו, הסיפור שונה.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
כמובן שלמרוקו יש שחקנים מוכרים יותר, גם כאלה שמשחקים בקבוצות מהמובילות בעולם, אבל הסך הכולל הוא זה שהופך את ההצלחה שלה לכל כך סנסציונית. מרוקו היא לא רק הנבחרת הערבית הראשונה שמגיעה לחצי גמר מונדיאל, לא רק הנבחרת האפריקאית הראשונה שתשחק במעמד הזה, אלא גם הכי אלמונית, יחסית כמובן, לאנשי שאינם עכברי כדורגל, מבין כל הנבחרות שהגיעו לחצי הגמר אי-פעם (יחד עם דרום קוריאה ב-2002).
5 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים נגד נבחרת ספרד
שחקני נבחרת מרוקו חוגגים נגד נבחרת ספרד
נכנסו כבר להיסטוריה. שחקני נבחרת מרוקו
(צילום: EPA)
במונדיאל הזה יש – סליחה, היו, רובם כבר מחוץ לטורניר -לא פחות מ-130 שחקנים שאינם נולדו במדינה אותה הם מייצגים. מרוקו מחזיקה בשיא, כשלמעלה מ-50 אחוז משחקני הסגל שלה אינה ילידי המדינה, כולל כל הכוכבים הגדולים. אבל לא מדובר בשחקנים המנותקים מהמסורת או המורשת או השפה. יש להם שורשים חזקים, ובבתי המשפחות שלהם עדיין מרגישים את מרוקו.
עכשיו הם יחד, בקטאר. גם המשפחות שלהם פה, התקבצו מרחבי תבל לסוג של איחוד עם המולדת, איחוד שכולו גאווה. אחרי ההישג המרשים, הניצחונות על ספרד ופורטוגל, הנה השחקנים שחייבים להכיר לקראת חצי הגמר במידה שעדיין אין לכם היכרות מלאה עם הסנסציה המרוקאית.

יאסין בונו

שוער | בן 31 | סביליה שוער מרוקו נבחר לשחקן המצטיין מול פורטוגל אחרי שרשם עוד 3 הצלות גדולות. כמה ימים קודם לכן, מול ספרד, בונו לא נכנע אפילו פעם אחת גם בפנדלים, עצר שתיים משלוש אחרי שפאבלו סראביה בעט לקורה. הוא נולד בקנדה וחזר למרוקו עם משפחתו כשהיה בן 8. מהשוערים המובילים בליגה הספרדית ובליגה האירופית בשנים האחרונות.

אשרף חכימי

מגן | בן 24 | פריז סן-ז'רמן אחד משני השמות הכי גדולים בנבחרת. אחד השחקנים המהירים ביותר במונדיאל מספק גם בטורניר הזה יכולת גבוהה. חכימי הוא מגן ימני בעל יכולות התקפיות נהדרות, אבל בנבחרת נדרש להישאר יותר מאחור ובקטאר עושה גם זאת בהצטיינות. נולד בספרד, גדל בריאל מדריד, וזו מצטערת עד היום שמכרה אותו לאינטר.
5 צפייה בגלריה
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
יאסין בונו שוער נבחרת מרוקו
המצטיין מול פורטוגל. בונו
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
חכימי
חכימי
אחד השחקנים המהירים ביותר במונדיאל. חכימי
(צילום: AP)

רומן סאיס

בלם | בן 32 | בשיקטאש הבלם המוביל, הקפטן, והשחקן עם הכי הרבה הופעות בסגל. סאיס מספק טורניר גדול ומנהיג את מרכז ההגנה של מרוקו, החלק הכי חשוב בשיטת המשחק שלה. נולד בצרפת לאבא מרוקאי ואמא צרפתיה. שיחק ב-6 השנים הקודמות בוולבס האנגלית עד שעבר בקיץ לליגה הטורקית.

נוסייר מזראווי

מגן | בן 25 | באיירן מינכן 15 שנים היה מזראווי באיאקס, מקבוצות הילדים לשחקן הרכב בקבוצה הבוגרת באלופה של המדינה בה נולד, עד שעבר לפני מספר חודשים לבאיירן מינכן. מזראווי הוא מגן ימני מצוין, יודע להסתדר הגנתית והתקפית, אבל כיוון שחכימי כוכב גדול ממנו, משחק בצד השני של המגרש, בשמאל. נפצע בשמינית הגמר ולא שיחק בניצחון על פורטוגל.
5 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת מרוקו וואליד רגראגי
מאמן נבחרת מרוקו וואליד רגראגי
המנצח על התזמורת. רגראני
(צילום: AFP)

סופיאן אמרבאט

קשר | בן 26 | פיורנטינה אחיו של אמרבאט, נורדין, משחק באא"ק אתונה ומשמש פרשן בטלוויזיה בזמן המונדיאל. בסיום המשחק מול פורטוגל השניים התראיינו יחד והחלו לבכות. סופיאן נולד בהולנד ואף ייצג אותה בנבחרות הצעירות. קשר אחורי קשוח שתפקידו לסגור את השטח שבין קו ההגנה לקו הקישור של מרוקו.

חכים זייש

קיצוני | בן 29 | צ'לסי אמן שינויי כיוון מהירים והגבהות כדור מדויקות. זייש, המכונה "הקוסם" הוא שחקן ההתקפה הטוב ביותר של מרוקו, למרות שממעט לשחק בצ'לסי. נולד בהולנד, גדל ושיחק באיאקס, ולפני ארבע שנים אף נבחר לאחד השחקנים הטובים ביותר בליגת האלופות. משתף פעולה מצוין עם חכימי על קו ימין.
5 צפייה בגלריה
"הקוסם", ואנחנו לא מדברים על איל ברקוביץ'. זייש
"הקוסם", ואנחנו לא מדברים על איל ברקוביץ'. זייש
"הקוסם", ואנחנו לא מדברים על איל ברקוביץ'. זייש
(צילום: רויטרס)

יוסף אן-נסירי

חלוץ | בן 25 | סביליה כבש אתמול את השער השלישי שלו במונדיאלים ובכך הפך למרוקאי עם הכי הרבה שערים בגביע העולמי. בקבוצה, בסביליה, הוא דווקא נמצא בירידה חדה, והוא לא כבש אפילו פעם אחת בליגה הספרדית העונה. יליד מרוקו היחיד ברשימה, עבר לספרד בגיל 19, וסביליה היא הקבוצה השלישית שלו במדינה.

וואליד רגראגי

מאמן | בן 47 יליד צרפת, שחקן נבחרת מרוקו לשעבר, שאימן בליגה המרוקאית והקטארית, ואף זכה בליגת האלופות של אפריקה, לפני שקיבל את הנבחרת בספטמבר האחרון. המבקרים, שלא אהבו את המינוי, כינו את רגראגי "ראש אבוקדו" בשל קרחתו, אבל היום מרעיפים עליו תשבחות.