גם ההרחקה של מיגל ויטור בתבוסה אתמול של הפועל באר-שבע למכבי נתניה (3:0) לא פגמה בהתרגשותו כאשר קיבל את הבשורה המשמחת בסיום המשחק: שרת הפנים איילת שקד אישרה את הבקשה להעניק אזרחות ישראלית לבלם וקפטן הפועל באר-שבע, שאותה הגישו שר התרבות והספורט חילי טרופר ויו"ר ההתאחדות אורן חסון. על המהלך פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.
"זה משהו שמאוד רציתי וחיכיתי לו. אני מחובר מאוד למדינה וזה יהיה כבוד גדול עבורי", אמר ויטור לאנשי הקבוצה, שבישרו לו על ההחלטה של שרת הפנים.
4 צפייה בגלריה
מיגל ויטור
מיגל ויטור
"הבלם הטוב ביותר בכדורגל הישראלי". ויטור
(צילום: עוז מועלם)
היום (שני) הוסיף: "קיבלתי את אישור הבקשה שלי לאזרחות ישראלית וזה היה רגע מיוחד שאזכור. אני שמח מאוד שאני יכול לחגוג השנה את יום העצמאות של ישראל כאזרח. ישראל היא באמת בית עבורי, עבור אשתי ועבור בנותיי. מהרגע הראשון, כולם העניקו לנו כל כך הרבה אהבה וגרמו לנו להרגיש שאנחנו שייכים לכאן".
חסון: "אני מבקש להודות לשרת הפנים, איילת שקד, על החלטתה להעניק אזרחות למיגל ויטור ועל כך שהכירה בחשיבות פניית ההתאחדות בנושא. כמו כן, מבקש להודות על המלצתו וסיועו של השר חילי טרופר שמכיר בחשיבות הדבר וגם הפעם התגייס לטובת הכדורגל הישראלי ונבחרת ישראל".
4 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", הבוקר
20 בפברואר: החשיפה במוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
"ויטור ומשפחתו הפכו את ישראל לבית שלהם וכל אחד בדרכו תורם לה. הכדורגל הישראלי נהנה גם בעבר משחקנים שהגיעו אלינו מעבר לים והפכו עם השנים את ישראל לביתם ואני תקווה כי החלטת השרה שקד היא בשורה לעידן חדש. עשייתו של שר הספורט חילי טרופר לטובת האישור המיוחל מכירה גם היא ביכולותיו המקצועיות של ויטור".
ויטור, שיוכל לשחק בקמפיין הקרוב של הנבחרת במסגרת ליגת האומות שיתחיל בחודש הבא, יהיה המתאזרח הראשון בתולדות הנבחרת שלא קיבל אזרחות מתוקף גיור או נישואים. מדוברות שרת הפנים אישרו: "השרה נענתה לבקשות של שר התרבות והספורט ושל יו"ר ההתאחדות והחליטה לתת לוויטור מעמד של א' 5 לתקופה של חודש, ואחר כך תיתן לו אזרחות".

"סיוע לנבחרת, אהבה למדינה"

זו הפעם הראשונה בתולדות הנבחרת שבה ההתאחדות החליטה לנסות לאזרח שחקן זר כדי לחזק את הסגל, לנוכח מצוקת הבלמים בכדורגל הישראלי. המהלך החל כאשר חסון פנה לטרופר וצירף מכתב של בעלי הפועל באר-שבע אלונה ברקת, שהמליצה להעניק אזרחות ודרכון ישראלי לבלם. הצעד הבא היה המלצתו של שר הספורט לשרה שקד להעניק אזרחות לבלם הפורטוגלי.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
אלון חזן במשחק של נבחרת ישראל מול רומניה
חיזוק חשוב. חזן
(צילום: עוז מועלם)
ויטור בן ה-32 הגיע לבאר-שבע לפני שש שנים, עם ניסיון בבנפיקה, לסטר ופאוק סלוניקי. הוא התבלט מהרגע הראשון בליגה, וזכה עם המועדון בחמישה תארים, בהם שתי אליפויות וגביע. כבר לפני שלושה חודשים שוחחו בבאר-שבע ובהתאחדות עם הבלם, שהבהיר כי הוא מעוניין לייצג את ישראל במשחקי ליגת האומות ובמוקדמות היורו. על פי תקנון פיפ"א, מאחר ששיחק רק בנבחרות הצעירות של פורטוגל והוא שוהה כאן כבר יותר מחמש שנים, הוא יוכל ללבוש את מדי הנבחרת הישראלית.
"מיגל משחק בעמדת הבלם בהפועל באר-שבע ותרומתו האדירה להצלחת הקבוצה, הן על כר הדשא והן בחיבור השחקנים בחדר ההלבשה, ניכרת ובולטת לעין. השחקן מנהיג ביד רמה את הגנת באר-שבע ומכהן זה מספר שנים כקפטן הקבוצה", נכתב בזמנו במכתבו של חסון לשר טרופר, ואז צוינה הסיבה המרכזית לבקשה: "אנחנו בטוחים שתכונותיו אלה, של שחקן הגנה מקצועי, כריזמטי ובעל כישורי מנהיגות, כמו גם העובדה שמדובר בדמות לחיקוי לכלל הספורטאים הצעירים, יכולות לתרום באופן מהותי לנבחרת ולסייע לה, אחרי עשורים רבים של מאמצים ללא הצלחה, להעפיל לטורניר גדול".
4 צפייה בגלריה
מכתב ההמלצה לשרה שקד
מכתב ההמלצה לשרה שקד
מכתב ההמלצה ששלח לפני שלושה חודשים השר טרופר לשרה שקד
הציוץ של שקד
בבקשת ההתאחדות אז הוסבר כי הבלם ומשפחתו מתגוררים בלהבים, והבנות דוברות עברית שוטפת: "הן מיגל והן אשתו הציגו את אהבתם למדינה במהלך השנים, מעורבים בחיי הקהילה כאזרחים מן המניין, ומיגל אף יזם את התנדבותו בלא מעט פעילויות קהילתיות. ניתן לציין מקרה יוצא דופן אשר התרחש במהלך מבצע 'שומר החומות', ובו אשתו טניה התבטאה מספר פעמים באופן פומבי ונחרץ בעד מדינת ישראל ונגד ארגון הטרור חמאס. בעולם שבו דעת הקהל נבנית רבות דרך הרשתות החברתיות, פרסומיה של טניה זיכו את ישראל בסיקור חיובי בפורטוגל ובמדינות נוספות".
פורסם לראשונה: 08:52, 02.05.22