עגלת הסופר

זאת הייתה עונה איומה של מכבי פ"ת, שלוותה במאבק בלתי פוסק עם האוהדים והסתיימה בירידה ללאומית. לפחות יש לה גם זיכרון די מצחיק מהעונה הזו: השחקן שלה, ניקו אולסק, נעזר בעגלת סופר ומדדה את דרכו לאוטובוס הקבוצה.
אולסק נפגע בתבוסה 4:0 למכבי חיפה בינואר האחרון ולא היה יכול לדרוך על רגלו, וכמובן שקביים לא נמצאו בשום מקום, כי בשביל מה צריך אותם? אין הרי סיכוי שמישהו ייפצע במשחק כדורגל ויזדקק להם, זה לא קרה מעולם. לצערה של מכבי פ"ת הרגע בו אולסק נעזר בעגלת סופר תועד, והיא הכניסה עוד רגע שכונתי לפנתיאון של הכדורגל הישראלי.

המטאטא

המשחק בין הפועל תל אביב להפועל ירושלים נפתח באיחור של עשר דקות. למה? כי הדגלים של הקוונים נגנבו, לפחות זה מה שצוות השיפוט טען בהתחלה. אבל לא לדאוג: פתרון מביך במיוחד נמצא במהרה - אפשר להשתמש במטאטא כדגל מאולתר. אחד הדגלים היה בצבע כחול-לבן (מאיפה הם שלפו את זה?), סמלי משהו. כי פדיחה יותר ישראלית מזה לא יכולה להיות. לצערנו, פיפ"א לא התרשמה וטרם הפכה את המטאטא למחליף של הדגל הקלאסי.
4 צפייה בגלריה
הקוון והמטאטא
הקוון והמטאטא
הקוון והמטאטא
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
הקוון והמטאטא
הקוון והמטאטא
חייבים להודות - זה קצת מצחיק
(צילום: אורן אהרוני)

מאמן זמני, מאוד

שרון מימר הגיע לבית וגן כדי לחתום כמאמן בית"ר ירושלים, לפני שהוא חתם עם היו"ר אלי אוחנה על חוזה רשמי הוא העביר אימון עם השחקנים מתוך מחשבה שהכל סגור ויהיה בסדר. כבר התחלה טובה. מימר העביר את האימון וכבר פינטז על הבכורה המחודשת שלו בטדי.
מימר לא ידע כי במקביל, הבעלים משה חוגג החתים את יוסי אבוקסיס, מאחורי גבו של אוחנה. הוא שמע על כך כשהיה בדרך לביתו. הרבה אחרי שהאימון כבר הסתיים. "מצאתי את עצמי בתוך מלחמה", סיכם אז מימר ההמום. המלחמה הכי שכונתית שיכולה להיות, או איך שקוראים לזה בבית"ר ירושלים: יום רגיל במשרד.
4 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. פארסה גדולה
(צילום: עוז מועלם)

השישייה

קלייטוס נומביל נכנס למגרש בדקה ה-77 במטרה לעזור לקבוצתו הפועל ירושלים להשוות את התוצאה בדרבי מול בית"ר. אולם למרבה הצער תוך דקה כל העולם גילה שהוא הזר השישי של האדומים על המגרש, ולכן נגזר עליהם הפסד טכני. במשך 13 דקות לא כולל תוספת זמן המשחק המשיך להתנהל כרגיל, למרות שהתוצאה כבר ידועה מראש ולמרות שהאינטרנט כבר נמצא באמצע החגיגות על המקרה. 22 שחקנים מצאו את עצמם ללא ידיעתם באמצע בדיחה, וכדי שזה יהיה אפילו מצחיק יותר - הפועל ירושלים השוותה את התוצאה בתוספת הזמן, במה שהתברר כשער השוויון המיותר בהיסטוריה.

המכתב

אם שחקני הפועל ירושלים היו יצירתיים כמו המאמן שלהם זיו אריה בעמדת הריאיונות, מצבם בטבלה היה הרבה יותר טוב והם היו מתמודדים על האליפות. כל ריאיון עם המאמן הפך לאירוע מכונן. השיא הגיע אחרי התיקו מול הפועל חדרה (1:1), כשאריה הקריא מכתב שקיבל מאוהד בן 4, שניסה לנחם אותו על הטעות מול בית"ר ירושלים שעלתה להפועל ירושלים בהפסד טכני.
"זיו אריה היקר. קוראים לי נטע ואני בן ארבע היום ומאז שאני בן חודש אני הולך לכל המשחקים של הפועל", הקריא זיו, "אבא שלי כותב את המכתב כי אני עוד לא למדתי לכתוב, ההורים שלי לא לקחו אותי לדרבי למרות שמאוד רציתי אבל בבוקר כששמעתי מה קרה הייתי מאוד עצוב. אבא שלי שאל אותי מה עושים בגן כשמישהו נופל והסברתי לו שקודם כל נותנים חיבוק. אבא אמר לי שגם אנשים גדולים לפעמים נופלים ושגם הם צריכים חיבוק. אז באתי היום לתת לכם חיבוק ולהגיד שמי שמפחד ליפול אף פעם לא ירוץ. תמשיך לאמן אותנו תמיד. באהבה, נטע".
4 צפייה בגלריה
זיו אריה
זיו אריה
זיו אריה. כל ריאיון הוא חגיגה
(צילום: עוז מועלם)

הדלת המסתובבת

לפחות שרון מימר העביר אימון בטרם מצא את עצמו מחוץ לבית"ר ירושלים, אצל ניר ברקוביץ' גם זה לא קרה. המאמן חתם בהפועל חדרה לקראת העונה הבאה בעוד קבוצתו סקציה נס ציונה נמצאת במאבק העלייה לליגת העל. ברקוביץ' אולי לא האמין שהקבוצה אותה אימן תעפיל, אבל זה קרה במחזור הסיום הדרמטי של הליגה הלאומית. משם היה ברור שמשהו הולך לקרות, וברקוביץ' אכן הודיע לאנשי חדרה כי הוא מוותר על התפקיד באופן רשמי. אולי נראה את ברקוביץ' בעונה הבאה בליגת העל עם נס ציונה, ואולי גם לא. כמו שאנחנו מכירים אותו, הכל עדיין פתוח.