עומר אצילי: תורת המספרים

בן 28 | קשר | שנה וחצי במועדון
את העונה של עומר אצילי צריך לחלק לשלושה חלקים: פתיחה טובה, המשך מסחרר וסיום בינוני-מינוס. בשורה התחתונה מדובר ללא ספק באדריכל האליפות של מכבי חיפה, והמספרים מדברים בעד עצמם: הקשר אחראי על לא פחות מ-28 שערים של קבוצתו - 19 כיבושים ו-9 בישולים - שתי קטגוריות שבהן הוא גם מוליך את הליגה. אם לא הפציעה שתפסה אותו כשהיה בשיאו וממנה התקשה לחזור, הסטטיסטיקה הייתה יכולה להיות מרשימה עוד יותר.
אבל איכשהו, למרות התרומה המדהימה, חלק גדול מהקהל עדיין מתקשה לקבל את אצילי ככוכב, ועובדה שהוא בין השחקנים היחידים שלא חובר עבורו שיר. כנראה האוהדים (לא כולם, כמובן) עדיין לא סלחו לו על החגיגה המתריסה כלפיהם באליפות עם מכבי ת"א, וגם פרשת "הכדורגלנים והקטינות" עדיין מהדהדת ברקע.
6 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
אחראי על לא פחות מ-28 שערים של קבוצתו. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
אין ספק שהקשר בן ה-28 יקבל הצעה לחוזה חדש, אבל השאלה הגדולה היא אם הוא ויתר על החלום לשחק בחו"ל - והפעם באמת.

המספר הנוסף: 3 שחקנים סיימו עונה כמלך השערים והבישולים - שפיגלר, מכנס, מלמיליאן. אצילי יהיה הרביעי.

צ'ארון שרי: לאט-לאט הגביר

בן 33 | קשר | שנתיים במועדון
השחקן שהמושג אקס פקטור הומצא בדיוק בשבילו. אם עומר אצילי ודין דוד הובילו את מכבי חיפה לניצחונות גדולים, צ'ארון שרי היה זה שהציל את הקבוצה מהפסדים במאני-טיים של העונה - בעיקר בזכות הבעיטות החופשיות הקטלניות שלו. לא מעט סבורים ששער השוויון שכבש בתוספת הזמן מול מכבי ת"א בבלומפילד היה גול האליפות.
אלה לא רק עשרת הכיבושים וששת הבישולים, שרי הוא אחד שיודע להכריע משחקים ברגעי משבר, לתת את השער בדקות הקריטיות כפי שקרה שלוש פעמים במהלך הפלייאוף העליון. מדובר בקשר שלא מפסיק לאיים על השער ומושך אליו את ההגנה - דבר שסולל את הדרך לחלוצים (והם כבר עושים מזה מטעמים) בדרך לשער.
6 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי
צ'ארון שרי
השחקן שהמושג אקס פקטור הומצא בדיוק בשבילו. שרי
(צילום: עוז מועלם)

"ווינר ענק, מנהיג, אישיות. הוא הבורג המשמעותי ביותר בשתי האליפויות שלנו", מעיד עליו גורם במועדון. לא פלא ששרי קיבל את סרט הקפטן באופן נדיר לשחקן זר, ובקבוצה היו רוצים לראות את הקשר בן ה-33 מסיים את הקריירה בירוק.
המספר הנוסף: 67 הופעות בליגה בשנתיים האחרונות - יותר מכל אחד אחר בחיפה. החמיץ רק 3 משחקים.

דין דוד: הסגן של המלך

בן 26 | חלוץ | שנה במועדון
העזיבה של ניקיטה רוקאביצה אחרי האליפות בעונה החולפת הכניסה את האוהדים לחרדה. גם במועדון שברו את הראש, כי לך תמצא מישהו שייכנס לנעליים שהשאיר מלך שערי הליגה. אף אחד לא דמיין שדווקא דין דוד, רכש סולידי ונטול יומרות מאשדוד, יהפוך לאחד החלוצים הלוהטים בסביבה ולבינגו אדיר.
נכון, דוד סובל מחוסר יציבות ונוטה להיעלם, אבל כמו אצילי גם הוא מדבר דרך הסטטיסטיקה: 15 שערים וארבעה בישולים - זו התרומה הנהדרת של החלק השני בצמד הכי קטלני בסביבה.
6 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
יודע לפרגן. דוד
(צילום: עוז מועלם)
דוד לא רק כובש, מדובר בחלוץ עוצמתי שמושך המון תשומת לב מהגנות היריב ומפנה שטחים. מעבר ליכולת, במועדון מעידים על מקצוען אמיתי שנותן 200 אחוז בכל אימון, ממושמע ואהוב על ידי חבריו - שחקן שיודע לפרגן ולא מחפש את השער בכל מחיר. עכשיו כבר אין ספק מי יוביל את התקפת מכבי חיפה בעונה הבאה.
המספר הנוסף: 15 שערי ליגה - רק 7 שחקנים כבשו יותר בעונת הבכורה בחיפה, מהאווירון (28) עד יוסי בניון (16).

שון גולדברג: בלם נולד

בן 26 | בלם/מגן שמאלי | שנה במועדון
שון גולדברג הגיע בקיץ האחרון מהפועל באר-שבע כגיבוי לסאן מנחם ולטאלב טואטחה. אלא שמי שהיה אמור להיות המגן השמאלי השלישי – אי-שם בקצה הספסל - הפך מהר מאוד לאחד הבלמים היציבים בכדורגל הישראלי, ואפילו פתח במשחקי הנבחרת מול גרמניה ורומניה.
מאז שעזב את קבוצת נעוריו מכבי ת"א גולדברג היה שחקן משלים כמעט בכל תחנה בה עבר, אם זה בהפועל חיפה, בבית"ר ירושלים או בבאר-שבע. בגיל 26 הוא סוף-סוף מצא את מקומו, בעיקר בזכות ברק בכר שזיהה את הפוטנציאל ושינה עבורו את המסלול. יחד עם בוגדן פלאניץ' משלים גולדברג את מרכז ההגנה הטוב בליגה, עם מספר שערי החובה הנמוך ביותר (27).
6 צפייה בגלריה
שון גולדברג
שון גולדברג
שון גולדברג
(צילום: עוז מועלם)
לא מדובר בבלם פיזי קלאסי, אבל אינטליגנציית המשחק הגבוהה שלו מחפה על כך. עד כמה ההתקדמות שלו הייתה מהירה ומפתיעה תעיד העובדה שהצליח להזיז הצידה את עופרי ארד, אורי דהן ורמי גרשון. עכשיו נותר לראות אם יידע להביא את היכולות שלו גם במדים הלאומיים בעמדה הכי בעייתית בכדורגל הישראלי.
המספר הנוסף: 4 שחקנים בלבד עברו בכל 5 הגדולות בישראל: אלון מזרחי, שכטר, בוזגלו, גולדברג.

ברק בכר: קוסם על הקווים

בן 42 | מאמן | שנתיים במועדון
חמש אליפויות בשבע שנים זה מאזן מדהים, וכשכל אחת מהן הושגה ללא התקציב הגבוה בליגה, אין בכלל ויכוח שיש כאן טביעת אצבע של אדם שמבין כדורגל. ברק בכר הוא לא רק מאמן העונה, הוא מאמן העשור. בשלוש הזכיות עם באר-שבע היה לו את התקציב השלישי בגודלו אחרי מכבי ת"א ומכבי חיפה, ובתארים בירוק את התקציב השני בגולדו אחרי מיץ' גולדהאר.
6 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
מיצב עצמו כמאמן הבכיר בכדורגל הישראלי. בכר
(צילום: עוז מועלם)
בלי לערבב, ללא פוליטיקות ומרפקים ועם הרבה צניעות, בכר מיצב עצמו כמאמן הבכיר בכדורגל הישראלי - בעיקר בזכות יכולות תמרון משובחות על הקווים. השקט שהוא מקרין, שינויי המערכים תוך כדי משחק והחילופים המדויקים שהפכו לא מעט משחקים, מקנים לו את הכינוי "הקוסם, גרסת המאמנים".
זה לא שלא היו תקלות בדרך והכל הלך חלק: מכבי חיפה נעלמה לפרקים במהלך העונה ונעשו גם טעויות, אבל בכר הוא מסוג המאמנים שיודעים לתקן את הבאגים במהירות ולחזור למסלול. לא פלא שהבעלים יעקב שחר חרג ממנהגו ובאופן נדיר החליט כבר בשלב מוקדם של העונה להאריך את חוזהו בשנתיים נוספות. עכשיו מגיע מבחן השנה השלישית מול שתי יריבות הנחושות להוריד אותו מהאולימפוס.
המספר הנוסף: 5 אליפויות לבכר - מקום שלישי בכדורגל הישראלי אחרי דרור קשטן ודוביד שווייצר (6 כל אחד)
פורסם לראשונה: 12:51, 18.05.22