אז מה מצפה לנו ביום השביעי במשחקים האולימפיים בטוקיו? בגזרה הישראלית, המדליסט מריו אורי ששון רוצה להציל את הכבוד של הג'ודו שלנו. רק מה? בקרב הראשון שלו הוא צפוי לפגוש את הג'ודוקא הטוב בעולם, סליחה, בכל הזמנים - טדי רינר. ויש עוד הרבה אירועים נוספים ששווים אזכור. קבלו אותם.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד

גמר 100 מ' חופשי נשים (שחייה), 4:59

קיילב דרסל ניצח ב-100 מטר חופשי לגברים, אבל הסיכוי של ארצות הברית להשלים דאבל במשחה היוקרתי ביותר בבריכה נראה קטן. אמריקנית אחת העפילה לגמר ה-100 חופשי, אייבי וייצייל, והסבירות שמהמקום השביעי - דירוגה בחצי הגמר - היא תקפוץ לראש הפודיום, לא נראית גבוהה. אבל זהות המנצחת - והמדינה שתחגוג - ממש לא ברורה.
6 צפייה בגלריה
אמה מקאון
אמה מקאון
הפייבוריטית לזהב. מקאון
(צילום: רויטרס)
לאמה מקאון האוסטרלית, שעלתה לגמר מהמקום הראשון, יש כבר שלוש מדליות מטוקיו - והיא הפייבוריטית לזהב. היריבה הגדולה שלה עשויה להיות בת ארצה קייט קמבל, בת 29. לקמבל, שעלתה מהמקום השלישי, יש שש מדליות אולימפיות, שתי הראשונות מבייג'ינג 2008. בין האוסטרליות דורגה בחצי הגמר סיובן הוי מהונג קונג, מדליסטית הכסף במרחק הכפול.
והן לא המועמדות היחידות: לגמר עלו גם האלופה האולימפית מריו, פני אולקסיאק מקנדה (אז חלקה את הזהב עם סימון מנואל), השבדית המעוטרת שרה שויסטרום וההולנדית בת ה-33 פמקה המסקירק, שעדיין מחכה למדליה אולימפית אישית ראשונה. יהיה חם בבריכה.
6 צפייה בגלריה
קייט קמבל
קייט קמבל
מדליה נוספת לאוסטרליה במשחה? קמבל
(צילום: רויטרס)

אורי ששון (ג'ודו), 5:35

מכירים את האמרה השחוקה: "ביום נתון בג'ודו, הכל יכול לקרות". אז זהו, היא כנראה נכונה חוץ ממפגש עם טדי רינר. לצערו של אורי ששון, הדרך שלו לשחזור ההישג (בתקווה כמובן שאף יותר) המדהים שלו מריו - מדליית ארד אולימפית - תעבור כמעט בוודאות מול הג'ודוקא הצרפתי האגדי. ששון עלה אוטומטית לסיבוב השני והוא יפגוש שם כמעט בוודאות את רינר, שהגיע למשחקים בטוקיו לא מדורג ולכן ייאלץ להתמודד בקרב מוקדם.
רינר, פעמיים אלוף אולימפי ובעל 10 מדליות זהב מאליפויות העולם בג'ודו, הוא כנראה הפנים של הענף. בטח במשקל של מעל 100 ק"ג. רינר רוצה לזכות בזהב אולימפי שלישי רצוף ורוצה להיות הג'ודוקא השני בהיסטוריה שעושה זאת. הפעם האחרונה שבה הצרפתי התחרה הייתה בגראנד סלאם דוחא בינואר האחרון, אז כצפוי הוא סיים עם הזהב. ההפסד האחרון שלו היה בפברואר 2020, שקטע רצף של 154 ניצחונות. ששון גם כן לא מגיע בשיאו, ומול רינר המשימה כמו שהבנתם בכל מקרה על סף הבלתי אפשרית.
6 צפייה בגלריה
ששון מול רינר בריו. איך זה ייגמר בטוקיו?
ששון מול רינר בריו. איך זה ייגמר בטוקיו?
ששון מול רינר בריו. איך זה ייגמר בטוקיו?
(צילום: אורן אהרוני)

רז הרשקו (ג'ודו), 5:40

רז הרשקו לא מועמדת לקחת מדליה, אבל הקרב הראשון שלה אי פעם במשחקים האולימפיים מעורר סקרנות. היריבה שלה היא טהאני אל-קחטאני הסעודית, והחל מפרסום ההגרלה יש לחץ גדולה עליה שלא לעלות לקרב מול הג'ודוקא הישראלית בקטגוריית המשקל של מעל 78 ק"ג.
הקמפיין נגד השתתפותה של אל-קחטאני נערך בעיקר ברשתות החברתיות. "אל תתמודדי מול היישות הציונית", נכתב באחד הפוסטים. יחד עם זאת, יש כאלה שדווקא תומכים בג'ודוקא הסעודית שתעלה לקרב ותנצח את הרשקו: "אנחנו איתך, לא משנה מה תחליטי", "תעלי לקרב ותנצחי למען פלסטין, זה יהיה הניצחון הכי גדול", "תנצחי את השטן". בקיצור, יהיה מעניין.

מוקדמות 100 מטר לנשים (אתלטיקה), 5:40

דיאנה ויסמן כבר יכולה להתהדר בכך שנכנסה לספרי ההיסטוריה. היא הראשונה מאז אולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 שתייצג את ישראל בריצות קצרות (כעת בטוקיו ב-100 מטר). ויסמן (22) המתינה תקופה ארוכה עד לסגירת הרשימות של איגוד האתלטיקה העולמי כדי לדעת אם תיכלל במשלחת באמצעות מיקומה בדירוג העולמי, ולא דרך כניסה ישירה של תוצאת המינימום, שעמדה על 11.15 שניות.
6 צפייה בגלריה
דיאנה ויסמן בפעולה
דיאנה ויסמן בפעולה
תעשה היסטוריה. ויסמן
(צילום: אורן אהרוני)
ויסמן היא כזכור אלופת ישראל ב-100 מטר, ומחזיקה גם בשיא הישראלי בריצה זו העומד על 11.25 שניות, שנקבע ב-2019 במסגרת אליפות הבלקן בבולגריה.

ארה"ב - יפן (כדורסל נשים), 7:40

זו כנראה נבחרת הכדור הטובה בעולם. בכל זאת, 50 ניצחונות רצופים במשחקים וזהב אולימפי מאז 1996. היא הפייבוריטית הגדולה לסיים שוב על ראש הפודיום, רק שכמו הגברים פתאום גם היא פגיעה. במשחק הפתיחה שלה בטוקיו היא ניצחה "רק" 72:81 את ניגריה - ההפרש הנמוך ביותר מאז 2004. ועדיין, מול יפן המארחת - היא אמורה לחזור לדרוס, גם אם שתי הכוכבות הכי גדולות שלה - דיאנה טוראסי וסו בירד - בנות 39 ו-40 בהתאמה.
6 צפייה בגלריה
בירד וטוראסי
בירד וטוראסי
בנות 79 ביחד. בירד וטוראסי
(צילום: AFP)

ישראל - ארה"ב (בייסבול), 13:00

שלוש שעות וחצי ארך משחק הכדור הראשון של נבחרת ישראלית במשחקים האולימפיים זה 45 שנה, והוא הסתיים בשברון לב. נבחרת הבייסבול הובילה מול דרום קוריאה 0:2 ו-2:4, וגם אחרי שהקוריאנים ביצעו מהפך ועלו ל-4:5 הכחולים-לבנים - רובם יהודים-אמריקנים שעשו עלייה כדי להשתתף בטוקיו 2020 – לא נשברו. הם השוו ל-5:5, אבל באינינג העשירי (ההארכה, אם תרצו) שני כדורים רצופים שפגעו בחובטים הקוריאנים סיימו את הסיפור.
מחר, במשחק השני של ישראל בטורניר, מגיעה יריבה לא פחות קלה - והרבה יותר פיקנטית. ארצות הברית, ערש הענף והמדינה שממנה מגיעים רוב השחקנים הישראלים, היא הפייבוריטית הברורה לניצחון על חניכיו של אריק הולץ.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
ממתינים לניצחון ראשון. נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: אורן אהרוני)
אמנם שחקני ה-MLB, הליגה המקצוענית בארצות הברית, לא משתתפים בטורניר האולימפי, ועדיין ניצחון ישראלי ייחשב לסנסציה של ממש. בכל מקרה, גם הפסד נוסף במשחק האחרון של הבית המוקדם לא יסיים את הסיפור עבור ישראל - אבל במקרה כזה היא תודח אם תפסיד גם במשחק שלאחר מכן, נגד השלישית מהבית המקביל.