מכה לברוך שמאילוב: אחד הג'ודאים הבכירים של ישראל הושעה מכל פעילות, ואסור לו להשתתף בתחרויות ואף באימונים רשמיים של נבחרת ישראל. בנוסף, כפי שפורסם ב-ynet, הוא יועמד לדין מאחר שלא דיווח שלוש פעמים על מקום הימצאו, בניגוד לתקנון, והשעייתו תישאר בתוקף עד סיום ההליך נגדו. שמאילוב יוכל להגיב לטענות נגדו עד 4 באוגוסט.
ההחלטה להשעות את שמאילוב התקבלה בעקבות ההודעה מטעם ה-ITA, הסוכנות הבינלאומית לבדיקות, על כוונתה להעמיד אותו לדין. מדובר בבשורה קשה עבור הג'ודוקא (66 ק"ג): בשלב הזה אסור לו להתחרות בישראל ובחו"ל ולהתאמן במסגרת הקבוצתית עד לסיום ההליך ובהתאם לתוצאותיו. זו גם הסיבה לכך שנעדר ממחנה האימונים בהולנד שממנו חזרה הנבחרת לפני מספר ימים.
המכה הקשה יותר עבורו היא שלא יוכל להשתתף בתחרות המאסטרס שתיערך בתחילת אוגוסט בבודפשט שבהונגריה, שבה יתמודדו רוב הג'ודאים בנבחרת ישראל. בשנה לא אולימפית מדובר בתחרות בעלת הניקוד השני הכי גבוה אחרי אליפות העולם.
1 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב חוגג
ברוך שמאילוב
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
מעבר לכך, ההשעייה מאיימת באופן משמעותי על סיכוייו של שמאילוב להשתתף באולימפיאדה. לאחר שיועמד לדין, הוא עלול לספוג עונש השעייה ממושך, שייקבע על פי הנסיבות. בעבירות שנובעות מאי דיווח ההשעייה יכולה להגיע גם לשנתיים. גורמים מקצועיים בכירים אף העריכו לאחרונה כי קיימת סבירות גבוהה כי לא יוכל להשתתף באולימפיאדה. העונש ייכנס לתוקף רק לאחר שיסתיים הדיון, והתקופה שלפניו לא תיזקף לזכותו של שמאילוב.
שמאילוב נמצא בעיצומו של מאבק עם טל פליקר על הכרטיס לפריז. גם אם יוכל עקרונית להשתתף באולימפיאדה - היעדרות ממושכת תפגע קשות באפשרות שלו לזכות במקום במשלחת. בנוסף לכך, אפילו אם יקבל את הכרטיס לפריז, ההכנה שלו לתחרות האולימפית תינזק משמעותית.
נציגיו של הג'ודוקא הישראלי מסרו הודעה מטעמו, שבה נכתב כי סיבת ההעמדה לדין היא המשך השתלשלות האירועים מינואר, אז לא דיווח שלוש פעמים על מקום הימצאו דרך מערכת המעקב. כאשר הגיעו הבוחנים לערוך לו בדיקות חומרים אסורים בתום תחרויות, הוא כבר לא היה נוכח. כמקובל אצל ספורטאים בינלאומיים, עליהם לדווח מראש היכן הם נמצאים במרבית השנה, בין אם כתובת מגוריהם או המקום שבו הם מתאמנים, כדי שניתן יהיה לבצע להם בדיקות סמים ללא התראה מוקדמת.
בשנת 2022 זכה שמאילוב בשתי מדליות זהב בתחרויות שנערכו בארץ: בגראנד-סלאם ת"א שנערך בפברואר ובטורניר המאסטרס שהתקיים בדצמבר בירושלים. לפי גורמים המעורים בפרטים, בימים שאחרי התחרויות האלו שמאילוב לא היה במקומות שעליהם דיווח מראש. הוא אף טס לחו"ל מיד באותו הלילה שאחרי הזכייה בטורניר בירושלים (ואף תיעד זאת ברשתות החברתיות).
מטעם שמאילוב הדגישו שלא מדובר בהליך של העמדה לדין בגין שימושים בחומרים אסורים. "ברוך יתרכז כעת בניהול ההליך, בתקווה שיחזור במהרה לפעילות רגילה ובאמונה שהצדק והאמת ינצחו", נמסר מטעמו. מאיגוד הג’ודו נמסר: "להבנתנו מדובר בעניין טכני ואנו סמוכים ובטוחים שברוך יוכיח זאת במסגרת ההליכים".