"אמרתי שאעשה את הכי טוב שלי וקיוויתי שדברים יתחברו בשבילי – וזה קרה", אמרה ענבר לניר, שריגשה מדינה שלמה לאחר שזכתה בזהב באליפות העולם בג'ודו (78 ק"ג), לאחר ניצחון דרמטי בגמר על אודרי טשומו הצרפתייה.
"אני שמחה להקדיש את המדליה הזאת לתושבי הדרום, שעוברים תקופה לא פשוטה, לחיילי צה"ל ולכל מדינת ישראל", אמרה הג'ודקא בת ה-23. "היה לי כל כך חשוב לעשות משהו טוב בימים כל כך מורכבים וקשים, ואני שמחה ומאושרת שהצלחתי".
4 צפייה בגלריה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
לעמדת הראיונות הגיעה לניר עם מדליסט הארד פיטר פלצ'יק. "אני לא ממש זוכרת איך הרגשתי לפני כמה דקות", אמרה הג'ודוקא ופלצ'יק הצטרף, "יש לה בלאק אאוט".
"כשהיינו על הפודיום שאלתי את פיטר מה קרה בקרב, אני לא זוכרת", המשיכה לניר. "אמרתי שאין דרך שאני אתן לתואר הזה ללכת. אני הולכת לסיים כאן. זה הרגיש כמו כל קרב אחר, אבל ניסיתי להתרכז בכך שאני מחוברת לעצמי ובתוכנית, ושאני צריכה להיות אגרסיבית".
4 צפייה בגלריה
לניר
לניר
"גאווה אדירה". לניר והרשקו
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
4 צפייה בגלריה
לניר והמדליה
לניר והמדליה
לניר והמדליה על הפודיום
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
המאמן שני הרשקו, שהוביל גם את ירדן ג'רבי לזהב עולמי לפני 10 שנים בדיוק, התלהב: "הישג מטורף לספורט הישראלי ולג׳ודו הישראלי. ענבר היא אלופת העולם השנייה שאני מאמן וזה מרגש מאוד כמו בפעם הראשונה. ענבר עשתה יום אדיר של ג׳ודו, והיה לנו חשוב מאוד להביא שמחה למדינה בימים הקשים והמורכבים האלה. ענבר הוכיחה אופי וחוסן מנטלי, יצאה מפיגור, והכל התחבר לה. גאווה אדירה ביום מושלם״.

פלצי'ק: "אני תמיד נלחם"

"האמנתי שזה היום שלי", אומר פלצ'יק שעוד קודם זכה בארד לאחר שיריבו בקרב על המדליה נפצע ופרש. "אספר משהו שלא גיליתי גם למאמנים שלי בתחילת היום. אחד הילדים בישראל שלח לי פץ' של השם שלי בצבע אדום (ששייך לאלופי עולם ס.א). אמרתי תודה, וצילמתי את זה בטלפון שלי, בלי שאף אחד יוכל לראות. הדברים האלה נתנו לי מוטיבציה. הרגשתי רגוע היום כי אני תמיד נלחם, שם את הלב על המזרן, אבל לפעמים אני עושה טעויות, מה שעולה לי בהפסד".
4 צפייה בגלריה
פלצ'יק
פלצ'יק
"האמנתי" פלצ'יק בדוחא
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
פלצ'יק דיבר על הולדת התאומים שלו בשבוע שעבר, לקראת היציאה לאליפות: "זה הדבר הכי מרגש בעולם, ויש הרבה רגשות סביב זה, מה שעזר לי לבוא היום רגוע ובטוח יותר. אשתי אמרה לתינוקות כשהם בכו 'שקט, יש לאבא אליפות עולם' (צוחק). אולי יהיה לי פץ' אדום באליפות העולם הבאה. עכשיו אצפה בענבר מסתובבת עם אחד כזה".
מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה אמר על הזכייה של החניך שלו: "למרות הגרלה קשה מאוד פיטר הוכיח נחישות נהדרת, פיטר ניצח ספורטאים מעולים וחזקים, מדליסטים אולימפיים ומאליפות העולם. תחרות בהחלט טובה, משמחת ומעודדת. נבחרת הגברים מסיימת אליפות עולם עם מדליית ארד של פיטר ומקום חמישי של שגיא מוקי, ומגיעות מחמאות לספורטאים ולצוות, אני גאה בהם".
יו"ר הוועד האולימפי, יעל ארד: "ענבר לניר ופיטר פלצ'יק נתנו היום הופעה ענקית באליפות העולם בדוחא, עם הפנים לפריז 15 חודשים לפני המשחקים האולימפיים. ענבר, בג'ודו נפלא ונחישות יוצאת מן הכלל, הציפה את כולנו בדמעות אושר עם זהב שלישי לישראל באליפות העולם בג'ודו (ג'רבי, שגיא מוקי ולניר - ס.א). גם פיטר בג'ודו מצוין הוכיח שהוא בצמרת העולמית. ברכות לשני הרשקו, לאורן סמדג'ה ולאיגוד הג'ודו, ובהצלחה מחר לרז הרשקו".