זה ידוע שאין אהבה גדולה מדי בין לואיס המילטון למקס ורשטאפן, שניים מהנהגים הטובים בעולם. היום (ראשון) נרשם פרק נוסף בהיסטוריה ביניהם כאשר ההולנדי התנגש בבריטי במהלך מרוץ מונזה, מה שגרם לשניהם לסיים את היום מוקדם מהצפוי.
ההתנגשות קרתה בהקפה ה-26 של המרוץ, כאשר המילטון יצא מרחבת הטיפולים ונאבק על מיקום עם ורשטאפן. במהלך אותו מאבק, באחת הפניות, ההולנדי פשוט "הרים" את רכב המרצדס של הבריטי, והשניים יצאו מהמסלול וסיימו את דרכם.
4 צפייה בגלריה
התאונה בין ורשטאפן להמילטון
התאונה בין ורשטאפן להמילטון
התאונה בין ורשטאפן להמילטון
(צילום: AFP)
כזכור, לפני פחות מחודשיים ורשטאפן והמילטון היו מעורבים בתאונה אחרת, הפעם בסילברסטון, וההולנדי אף נאלץ להתפנות לבית החולים כאשר הבריטי שלח את רכבו אל קיר הבטיחות במהירות של 290 קמ"ש.
ורשטאפן העלה תמונה שלו מבית החולים לרשתות החברתיות ותקף את המילטון: "מאוכזב מאוד מהאופן בו סיימתי את המרוץ", כתב מקס הזועם. "העונש שניתן (10 נקודות להמילטון, שעדיין סיים ראשון) לא עזר בכלום ולא הצדיק את ההתנהגות המסוכנת של לואיס על המסלול. לצפות בחגיגות שלו ושל מרצדס בזמן שאני בבית חולים זה לא מכבד ולא ספורטיבי, אבל אנחנו ממשיכים קדימה".
4 צפייה בגלריה
המילטון יוצא מהרכב
המילטון יוצא מהרכב
המילטון יוצא מהרכב
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
ורשטאפן יוצא מרכבו לאחר התאונה
ורשטאפן יוצא מרכבו לאחר התאונה
ורשטאפן
(צילום: EPA)
המילטון ניסה לצנן את האווירה: "אני שולח איחולי בריאות למקס שהוא יריב יוצא מן הכלל. שמחתי לשמוע שהוא בסדר. אני תמיד מתחרה קשוח, אבל הוגן".
על התאונה עצמה, אמר הבריטי: "הייתי צמוד אליו בכל הזמן הזה. ראיתי שאין לו כוונה לאפשר לי את העקיפה וכשנכנסנו לפנייה הייתה התנגשות. כמובן שלא כך רציתי לנצח, אבל דברים כאלה קורים".
השניים, כאמור, לא סיימו את המרוץ במונזה, אבל עדיין מוליכים את טבלת הנהגים. לוורשטאפן יש 226.5 נקודות, ואילו להמילטון 221.5, כשנותרו שמונה מרוצים לסיום העונה. בסופו של דבר שני הנהגים של מקלארן חצו ראשונים, כאשר דניאל ריקארדו דורג בפסגה ולנדו נוריס שני. ניצחונו השביעי בסך הכל בקריירה של האוסטרלי.