משחקי רבע גמר אליפות ארה"ב הפתוחה יצאו אתמול (שלישי) לדרך, כשבמוקד נובאק ג'וקוביץ' (2, סרביה) עשה צעד נוסף אל עבר זכייה מספר 24 בתואר גראנד סלאם וזכייה רביעית באליפות ארה"ב, לאחר שניצח את טיילור פריץ (9 , ארה"ב) 1:6, 4:6, 4:6. על הדרך הוסיף 'נולה' שיא נוסף לרשימה הבלתי נגמרת שלו - 47 הופעות במעמד חצי הגמר בגראנד סלאמים (רוג'ר פדרר אחריו עם 46).
לאחר מערכה במהלכה ניצח במשחקון אחד בלבד, הצליח האמריקאי לאתגר במשהו את הסרבי, אבל הרצף המדהים של ג'וקוביץ' מול טניסאים אמריקאים לא נשבר – 30 ניצחונות מאז שגבר על סם קוורי בווימבלדון 2016 (12 ניצחונות רצופים נגד אמריקאים באליפות ארה"ב).
3 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' נובאק ג'וקוביץ' נגד טיילור פריץ
נובאק ג'וקוביץ' נובאק ג'וקוביץ' נגד טיילור פריץ
ניצחון 30 ברציפות נגד אמריקאי. ג'וקוביץ'
(צילום: AL Bello/Getty Images)
בשלב הבא יפגוש הסרבי את בן שלטון (47, ארה"ב), שהמשיך את מסע הקסם שלו כשניצח בדרבי האמריקאי את פרנסס טיאפו (10, ארה"ב) 2:6, 6:3, 6:7 (7), 2:6. לאחר שהודח אשתקד כבר בסיבוב הראשון, שלטון בן ה-20 - מלך האייסים של האליפות - הבטיח חצי גמר גרנד סלאם לראשונה בקריירה, ובכך הוא האמריקאי הצעיר ביותר מאז מייקל צ'אנג ב-1992 שמגיע לארבעת האחרונים.
ברבעי הגמר הלילה, קרלוס אלקראס (1, ספרד) יפגוש את סשה זברב (12, גרמניה), ודניל מדבדב (3) יפגוש את אנדרי רובלבב (8) בדרבי הרוסי.
3 צפייה בגלריה
שלטון
שלטון
מלך האייסים של האליפות. שלטון
(צילום: REUTERS/Mike Segar)

נשים

במשחק שפתח את שלב רבע הגמר בנשים העפילה קוקו גוף (6, ארה"ב) לראשונה לחצי הגמר של התחרות. בת ה-19 ניצחה את ילנה אוסטפנקו (20, לטביה) 0:6, 2:6 אחרי שעה ושמונה דקות בלבד.
המשחק ההיסטורי עבור הצעירה היה גם הטוב ביותר שלה עד כה בטורניר, לאחר שבשלושה מארבעת הסיבובים הקודמים היא נזקקה לשלוש מערכות על מנת להכריע את היריבה. הפעם היא עשתה זאת אחרי שהפסידה שני משחקונים בלבד. זה גם היה הניצחון הגבוה בקריירה שלה בטורניר מייג'ור. גוף הפכה לבת העשרה האמריקאית הראשונה ולטניסאית הצעירה ביותר שמעפילה לחצי הגמר בגרנד סלאם הביתי, מאז סרינה וויליאמס ב-2001.
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף ארה"ב הפתוחה
קוקו גוף ארה"ב הפתוחה
הישג השיא שלה באליפות ארה"ב. גוף
(צילום: Photo by TIMOTHY A. CLARY / AFP)
בשלב הבא תפגוש גוף את קרולינה מוחובה (10, צ'כיה), שגם היא לא התקשתה בכלל בדרך לחצי גמר ראשון בקריירה באליפות ארה"ב, כשניצחה את סורנה קירסטאה (30, רומניה) 0:6, 3:6. מדובר היה במפגש הרביעי השנה בין שתי הטניסאיות הללו, והצ'כית בת ה-27 מוליכה כעת 1:3.
ברבעי הגמר הלילה, אלופת ווימבלדון הטרייה מרקטה וונדרושובה (9, צ'כיה) תפגוש את מדיסון קיז (17, ארה"ב), והפייבוריטית ארינה סבאלנקה (2, בלארוס) תפגוש את קינוון ז'נג (23, סין).
פורסם לראשונה: 20:52, 05.09.23