הרשות לבקרת תקציבים, שאמורה לקבל היום לידיה את הדוחות הכספיים הסופיים מבית"ר ירושלים, לא מתכוונת לתת לקבוצה ארכה נוספת. על פי ההערכות היא לא תעבור בבקרה, ולכן כבר בימים הקרובים עשויה לצאת הודעה מההתאחדות שהיא יורדת לליגה הלאומית.
הרשות ביקשה מבית"ר להציג כבר בעשרה ביוני, כלומר לפני כשלושה שבועות, נתונים על ההיתכנות הכלכלית שלה להעמיד תקציב מינימום כדי לעבור בבקרה, אלא שעל פי המספרים שהועברו אליה עד כה זה לא צפוי לקרות. הפער בין ההכנסות להוצאות עומד כרגע על כ־15 מיליון שקל, כולל הפרשה עבור שליש מהחובות הנאמדים ב-25 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
ברשות לבקרת תקציבים ינסו למנות לבית"ר נאמן מלווה שינהל את המועדון. חוגג
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
מחאת אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתו של משה חוגג
מחאת אוהדי בית"ר ירושלים מול ביתו של משה חוגג
אחת ממחאות אוהדי בית"ר ירושלים, מול ביתו של חוגג
( צילום: עוז מועלם)
אם לא יוצגו היום בפני הבקרה נתונים מפתיעים לקראת יום הדין של בית"ר, כמו למשל רוכש שצץ פתאום, ובהתחשב בכך שההסכם בין עמותת אוהדי בית"ר למשה חוגג לא מחזיק כרגע מים – בתום בדיקה של המספרים, לכל היותר עד תחילת השבוע הבא, תצא הודעה רשמית של ההתאחדות על הורדתה של בית"ר ללאומית עקב אי-עמידה בדרישות הבקרה. בהמשך, אם בית"ר לא תעמוד גם בדרישות ליגת המשנה (ההקצבות לקבוצות שם נמוכות יותר, 4.3 מיליון שקל לעומת 9 בליגת העל), היא תרד לליגה א'.
עוד לפני ההכרזה על הורדת הליגה, ברשות ינסו למנות לבית"ר נאמן מלווה שינהל את המועדון, אבל צעד כזה צפוי להיתקל בהתנגדות עזה של חוגג. בהתאחדות מכירים בחשיבות של בית"ר כאחד המותגים החזקים בכדורגל הישראלי, אבל אחרי שסייעו לה בהקדמת תשלומים והלוואות בעונה שעברה, מהלך שהציל את המועדון, אין כוונה להעניק לה פריבילגיה כלשהי, ולכן הוחלט שלא להעניק לקבוצה ארכה נוספת אחרי הצגת הנתונים היום. בלי קשר, היום אמור להתקיים בבית וגן אימון הבכורה של בית"ר.