גבירותיי ורבותיי, היא חזרה. 732 ימים לאחר המשחקים האולימפיים בטוקיו, סימון ביילס - המתעמלת הגדולה בכל הזמנים - שבה להתחרות וזכתה במדליית הזהב בקרב-רב. זה קרה בתחרות ה-U.S. Classic שנערכה הלילה (בין שבת לראשון) בשיקגו, ארה"ב, שמהווה הכנה לאליפות ארה"ב שצפויה להתקיים בסוף אוגוסט.
ביילס, שיאנית מדליות הזהב באליפויות העולם בהתעמלות (19, מתוכן 5 בקרב-רב), קיבלה מהשופטים ציון של 59.100 נקודות על הביצוע שלה, וסיימה בפער של חמש נקודות מליאן וונג שסיימה שנייה עם ציון של 54.100 נקודות. במקום השלישי סיימה ג'וסלין רובטסון עם 54.050 נקודות. אגב, בתחילת הביצוע של ביילס בתרגיל הקרקע, נעשה שימוש בשיר "יוניקורן" של נועה קירל, איתו הגיעה למקום השלישי באירוויזיון.
4 צפייה בגלריה
המתעמלת סימון ביילס
המתעמלת סימון ביילס
חזרה בענק. סימון ביילס
(Jon Durr/Reuters)
לצלילי "יוניקורן" של נועה קירל
לאחר הזכייה אמרה ביילס: "הרגשתי טוב מאוד, במיוחד אחרי כל מה שקרה בשנה האחרונה. כולם בקהל עודדו אותי, הניפו פוסטרים שלו, והתמיכה שלהם המיסה את לבי. זה מרגש שאנשים עדיין מאמינים בי. תמיד ידעתי שאחזור, גם עם כל מה שקרה באולימפיאדה בטוקיו".
ביילס זכתה בחמש מדליות זהב במשחקים האולימפיים שנערכו ב-2016 בריו דה ז'ניירו, ברזיל ובעוד מדליית ארד בתרגיל הקורה. באולימפיאדת טוקיו שנערכה ב-2021, ביילס פרשה מרוב התחרויות בהן הייתה אמורה להשתתף והשתתפה רק בתרגיל הקורה בה זכתה במדליית הארד ובתרגיל הקבוצתי בה זכתה יחד עם נבחרת ארה"ב במדליית הכסף. היא המתעמלת המעוטרת ביותר בהיסטוריה האמריקנית. באמתחתה 32 מדליות מאולימפיאדות ואליפויות עולם.
4 צפייה בגלריה
המתעמלת סימון ביילס
המתעמלת סימון ביילס
קיבלה ציון גבוה בחמש נקודות מזו שסיימה אחריה. סימון ביילס
(EPA/ALEX WROBLEWSKI)
4 צפייה בגלריה
המתעמלת סימון ביילס
המתעמלת סימון ביילס
"מרגש שאנשים עדיין מאמינים בי"
(EPA/ALEX WROBLEWSKI)
המתעמלת בת ה-26 חשפה באולימפיאדת טוקיו שהיא סובלת מ"טוויסטיז" – בעיה מנטלית שגורם למתעמלים לאבד את השליטה בגופם כשהם באוויר, אפשר לקרוא לזה סוג של ורטיגו. לרוב התסמונת הזאת חולפת די מהר, אולם ביילס התחילה לסבול ממנה דווקא בשבועות של לפני האולימפיאדה.
הלחץ מהתסמונת ומהציפיות הגדולות שהיו ממנה גרמו לה לקרוס מנטלית. אולם היא בכל זאת השתתפה בתרגיל הקורה, והצליחה לצאת מטוקיו עם מדליית ארד. לאחר האולימפיאדה היא הודיעה על הפסקה, ולפני ארבעה חודשים היא התחתנה עם שחקן הפוטבול ג'ונתן אוונס. ההודעה על החזרה שלה הגיעה די בהפתעה.
4 צפייה בגלריה
המתעמלת סימון ביילס
המתעמלת סימון ביילס
המתעמלת המעוטרת ביותר בתולדות ארה"ב
(AP Photo/Morry Gash)
ביילס קיבלה בשנה שעברה מג'ו ביידן את מדליית החירות הנשיאותית, ובשנים האחרונות קידמה שורת נושאים הקרובים ללבה, בהם בריאותם הנפשית של ספורטאים, נוער בסיכון והיחס לקורבנות של תקיפות מיניות.
בראיון שהעניקה ל"ניו-יורק טיימס" ב-2021, אמרה: "אם מסתכלים על כל מה שעברתי בשבע השנים האחרונות, הייתי צריכה לפרוש הרבה לפני טוקיו, כשפרשת לארי נסאר הייתה בכותרות במשך שנתיים. "זה היה יותר מדי. אבל לא הייתי מוכנה לתת לו לקחת לי משהו שעבדתי עליו מאז שהייתי בת 6. לא הייתי מוכנה שייקח לי את שמחת החיים, אז הדחקתי את זה כמה שיכולתי".