במאי האחרון חגג אריאל הרוש יום הולדת 33 כשהקריירה שלו נראתה בירידה חדה. משחק הכדורגל הרציני האחרון בו פתח בשער היה שנה וחודשיים קודם לכן, במדי ספרטה רוטרדאם ההולנדית, אז הוא ספג חמישייה נגד אוטרכט.
לאחר מכן הקורונה הובילה לסיום הליגה ההולנדית. מאז הוא הספיק לשחק שלושה משחקים בקבוצת ניטרה מהליגה הסלובקית החלשה ולשבת על הספסל של קבוצה הולנדית אחרת, הירנביין, בשורותיה לא רשם אפילו דקת משחק. אל הקיץ הוא הגיע כשחקן חופשי.
5 צפייה בגלריה
אריאל הרוש
אריאל הרוש
חתם בב"ש אחרי שלא שיחק מעל שנה. אריאל הרוש
(צילום: עוז מועלם)
למרות שהיה שייך שנים לסגל נבחרת ישראל, בגיל 21 כבר היה שוער ראשון של קבוצה גדולה בליגת העל (בית"ר ירושלים) ובעונת 17/18 נבחר לשוער העונה בליגה הקפריסאית, אף קבוצה גדולה בישראל לא חשבה לגעת בו וגם מאירופה הצעות רציניות לא זרמו.
מקבוצות הצמרת בליגת העל רק הפועל באר שבע חיפשה שוער, אבל מי שחשב שאריאל הרוש יחתום בקבוצה של אלונה ברקת היה צריך להיות מאוד מאוד לא מחובר למציאות של הכדורגל הישראלי.

ליכלוכים הדדיים

תזכורת: באוגוסט 2018 חתם הרוש לשלוש שנים בהפועל באר שבע. אחרי עונה נהדרת באנורתוסיס פמאגוסטה הקפריסאית, הרוש הגיע כמנייה בטוחה כדי לעשות סדר בין הקורות של ב"ש, אז עוד אלופת ישראל במשך שלוש עונות רצופות. הקבוצה הסתבכה קשות עם ההחלטה לוותר על גיא חיימוב ופארסת החתמת השוער היווני יאניס אנסטיס, ששוחרר אחרי הופעה וחצי במדי הקבוצה.
ההתחלה של הרוש במדי באר שבע הייתה טובה, אך באמצע העונה, כשברק בכר ניסה לזעזע את קבוצתו המידרדרת, הוא ירד לספסל ובמקומו קיבל אוהד לויטה הזדמנות. שוער המשנה לקח אותה בשתי ידיים והציג יכולת טובה, כשבמקביל בבאר שבע טענו שהרוש לא מקבל את ההחלטה. הוא לא חסך בביקורת כלפי הקבוצה בתקשורת וגם המועדון, באמצעות דובריו הרשמיים, "התלכלך" עם הרוש בפומבי.
5 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
מאוד לא אהבה את הביקורת מכיוונו של הרוש. אלונה ברקת
(צילום: ראובן שוורץ)
מי שמכיר את אלונה ברקת, יודע שכשהיא סופגת מאחד מאנשיה ביקורת פומבית, הוא שרוף בעיניה, כך שהיה ברור כי הרוש למעשה סיים את דרכו במועדון. את שתי העונות האחרונות בחוזהו הוא העביר כמושאל וכך הוא מצא את עצמו בהולנד וסלובקיה. העובדה שהרוש הוא היום שוערה הראשון של הפועל באר שבע היא סוג של קסם ומי שאחראי על הקסם הזה הוא המאמן רוני לוי.
עם כל הכבוד להחתמות של שחקנים נוצצים כדוגמת ניקיטה רוקאביצה ודור מיכה, דווקא צירופו של הרוש מוכיח שלוי באמת קיבל את כל מה שרצה מהבעלים. לויטה, שהיה אהוב מאוד בבאר שבע, נעלב מההצעה שהוגשה בפניו ועבר להפועל חיפה, והקבוצה נתקעה ללא שוער.

רוני לוי התעקש

כשהיא עדיין בטראומה מהצירוף של אנסטיס, היה ברור שהשוער הבא שלה יהיה ישראלי. מבין הבכירים, אופיר מרציאנו היה השם החם. שוער הנבחרת, שגדל באשדוד וסיים את חוזהו בהיברניאן הסקוטית, דרש סכומים מוגזמים שברקת לא הייתה מוכנה לשלם. לאחר שהאופציה שלו ירדה מהפרק, לוי הצליח לשכנע את ברקת שהרוש, עם הניסיון שלו ובעיקר הרעב הגדול שצבר בשנה וחצי בהן לא ראה דשא, הוא האיש הנכון במקום הנכון. הוא גם הכיר מקרוב את הרוש שעונת השיא שלו בקפריסין הייתה תחתיו.
עוד טרם החתימה נערכה פגישה בין הרוש לברקת במהלכה השניים הפשירו את היחסים, אבל הרוש היה מוקצה בבאר שבע לא רק על ידי ברקת, אלא גם על ידי האוהדים. בהודעה על החתימה הוא התנצל על דבריו בעבר. ועדיין, לאוהדים היה קשה לבלוע את הגלולה. במשחק הראשון מול הקהל האדום הוא היה השחקן היחיד שלא שרו לו לפני ההתמודדות. יש כאלה שעדיין מקפידים לא לעודד אותו, אך ככל שהזמן עובר האוהדים האלה מתמעטים.
5 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
דרש לצרף את הרוש. רוני לוי
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אוהדי באר שבע במושבה
אוהדי באר שבע במושבה
האוהדים מתחילים להתרגל
(צילום: יאיר שגיא)
בניגוד לחלק נכבד משחקני הרכש שהגיעו הקיץ לבאר שבע, הוא לא חשש להעתיק את מגוריו לנגב, מה שבהחלט מעיד על הניסיון שלו להתחבר חזרה למקום. חזרתו החלקה לבאר שבע נבעה בעיקר מכך שהוא פשוט נראה טוב בהופעותיו הראשונות בקמפיין האירופי. אמנם באר שבע הביסה 0:4 במשחקים בארץ את ארדה הבולגרית ושלאסק ורוצלאב הפולנית, אך מי שחזה במשחקים האלה ראה שמלבד משחק ההתקפה, השוער החדש-ישן של באר שבע הציל כמה שערים בטוחים שיכלו לסבך מאוד את קבוצתו.
לצד המחמאות, במשחק החשוב באמת, נגד האקסית אנורתוסיס, הרוש היה לא מספיק טוב, כמו כל ההגנה שלו, ובאר שבע החמיצה הזדמנות טובה לעלות לשלב הבתים של הליגה האזורית. היכולת המהוססת שלו נמשכה גם במחזור השני בליגה, ב-2:2 נגד הפועל חדרה. בשני משחקי הליגה האחרים, נגד בית"ר ירושלים ובני סכנין, הוא כמעט לא נדרש להציג את יכולותיו.

אסור לפשל

הערב (שבת) זה בטוח יהיה סיפור אחר, כשמכבי תל אביב מגיעה לטוטו-טרנר. אחרי האכזבה מההפסד בפנדלים בגמר גביע הטוטו למכבי חיפה באמצע השבוע, בבאר שבע רוצים ניצחון ביתי, בין היתר כדי להגיע עם ביטחון למשחק הליגה הקשה שלאחר מכן, בחוץ נגד מכבי חיפה.
אם באר שבע תפסיד בשני המשחקים הללו, המועדון עלול להיכנס לזעזוע בסיומו עשוי רוני לוי, האיש של הרוש במועדון, לעזוב. אם זה יקרה, השוער עשוי להיות בבעיה. בעורפו נושף עומרי גלזר, שגם הוא הגיע הקיץ.
5 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
רק מחכה להזדמנות שלו. עומרי גלזר
(צילום: עוז מועלם)
גלזר, רק בן 25, כבר נחשב לשוער מנוסה בליגת העל. אמנם במכבי חיפה הוא לא הצליח להשתלט על עמדת השוער הראשון, אך אנשי מקצוע בטוחים שהוא עוד יכול להיות שוער צמרת בכדורגל הישראלי. גלזר שיחק בשלושת משחקי גביע הטוטו והציג בהם יכולת טובה, כולל בגמר ביום רביעי. בשנים האחרונות מאמני באר שבע לא חששו לעשות רוטציה בעמדת השוער הראשון, הרוש יעיד על כך.
לוי, מלכתחילה, נתן להרוש תחושה שהוא מגיע לבאר שבע כשוער ראשון ולא כמי שבא להילחם. בפעם הקודמת שהוא סופסל בבאר שבע, כולם זוכרים איך זה נגמר. כדי שזה לא יקרה שוב הוא קודם צריך להיות במיטבו הערב ולקוות שגם שאר חבריו יעמדו במשימה: לנצח.