השיחה החשאית שנערכה בפברואר האחרון בין בעלי מכבי ת"א, מיץ' גולדהאר לערן זהבי, שנחשפה לראשונה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", הובילה כבר אז לסיכום על הקאמבק הגדול ביותר בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות.
אחרי שנתיים בהן מכבי ת"א איבדה את הדומיננטיות למכבי חיפה, שזכתה בשני תארי אליפות ברציפות, החליט הבעלים הקנדי ללכת על מהלך גדול שהוביל לחזרתו של זהבי, שהחל משישי הקרוב יוכל להתחיל להתאמן עם הקבוצה במסגרת מחנה האימונים במירלו. כבר באותה שיחה בפברואר נרקם החוזה שלא שונה לרגע: מיליון אירו נטו כשכר בסיס לעונה, כשיחד עם מענקי אליפות והצלחה באירופה יכול לגדול למיליון ו-250 אלף אירו. אין מענקים על כיבוש שערים. לזהבי גם אין הבטחה לתפקיד מקצועי אחרי תום החוזה, כי הוא לא רוצה להגביל את משך הקריירה. ל-ynet נודע כי הכוונה גם להעניק לזהבי את סרט הקפטן, במשחקים בהם שרן ייני לא ישותף.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי. חוזר למכבי ת"א
(צילום: ראובן שוורץ)
ההחתמה שנחשבת כשוברת שוויון בכדורגל הישראלי, הגיעה אחרי עליות וירידות. "עד לשבת האחרונה זהבי עוד התלבט, הוא פשוט לא היה מסוגל לקבל החלטה בכל פעם מחדש", הודו בסביבתו, הוא הבהיר לכל המתעניינים בו כי רק הצרכים המשפחתיים יכריעו בסופו של דבר. זהבי קיים אינספור שיחות עם סוכנו רונן קצב עד לגיבוש ההחלטה, בין היתר אמר לו: "לבחור במכבי ת"א זה הסיכון הגדול ביותר מבחינה מקצועית".
הבחירה במכבי ת"א הייתה בהשראת החזרה של אלי אוחנה לבית"ר ירושלים בתחילת שנות ה-90, אז אוחנה חזר לבית"ר כששיחקה בליגה הארצית (הלאומית של היום), העלה אותה ליגה וזכה איתה באליפות. גם ההבטחה לגולדהאר וחוסר הרצון לאכזב את האוהדים של מכבי היוו שיקול בחזרה לארץ. זהבי גם רצה לחזור להיות שחקן מרכזי בקבוצה שנאבקת על תארים. בפ.ס.וו איינדהובן הוא לא היה הכוכב. בבוטפוגו הברזילאית הוא גם לא היה השחקן המרכזי, והיא גם מתקשה להיאבק על תארים בברזיל. זהבי רוצה להחזיר את התארים למכבי ת"א וכן שהמשפחה שלו תהיה מרוצה מהחזרה לישראל. הוא בחן את ההצעות עד הרגע האחרון, ואף יצר טבלת יתרונות וחסרונות.
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
ערן זהבי במדי איינדהובן
(צילום: עוז מועלם)

שיחה בהפתעה

לפני שזהבי עזב את מכבי ת"א לגוואנגז'ו הסינית, ששילמה תמורתו שמונה מיליון דולר, נוצרה מתיחות בינו לבין מיץ' גולדהאר סביב עניינים חוזיים. אחרי שהעניינים נרגעו, סוכם כי החזרה של זהבי למכבי תהיה באמצעות הבעלים, שלא נוהג כך עם שחקנים בדרך כלל. בפברואר האחרון הגיעה השיחה מגולדהאר לזהבי המופתע, שבדיוק החלים מפציעה. תוך חמש דקות הם סיכמו את פרטי החזרה למכבי ת"א. "עשית הכל בקריירה, בוא תעזור למכבי", אמר לו גולדהאר.
זהבי שקל באותה תקופה לעזוב את הולנד, אחרי מקרה השוד השני שחוותה משפחתו, הפעם כשהם שהו בדובאי. בפברואר אף הגיעה הצעה לחתום באולמפיאקוס, אלופת יוון. אולם פ.ס.וו איינדהובן סירבה לשחררו והמעבר נפל. זהבי המשיך להתלבט עד שבמוצאי שבת קיבל את ההחלטה הסופית, הצדדים כבר סיכמו על עיתוי פרסום החזרה של זהבי, אך הוחלט להמתין עד שהוא יהיה שלם עם עצמו.
4 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר. התקשר לזהבי
(צילום: אורן אהרוני)

התלבטות של שבועות

אחרי השיחה עם גולדהאר, המעמד של זהבי באיינדהובן עלה עקב יכולתו המקצועית והוא קיבל לא מעט הצעות: מטורקיה, ומקבוצות מרכז טבלה מגרמניה וספרד. בנוסף להצעות שכבר היו לו מאולימפיאקוס, מכבי ת"א, בוטפוגו ודי.סי יונייטד מה-MLS. זהבי רצה לקבל הצעה ממיאמי או מלוס אנג'לס, ואם היה מקבל מאחת מהן הצעה אז הוא היה עובר לארה"ב. את אירופה זהבי מיצה, אז הוא נשאר עם ההצעות מבוטפוגו ומכבי ת"א. כשבוטפוגו הציעו לו חוזה עתק של ארבעה מיליון אירו לעונה וחצי.
"זו היתה ההחלטה הקשה ביותר בחיי", הודה זהבי בשיחות סגורות בימים האחרונים. "קיבלתי החלטות וחזרתי מהן כמה פעמים", וזה בדיוק מה שהוא חווה בשבוע האחרון. גולדהאר נשאר עימו בקשר רציף והמנהל המקצועי ברק יצחקי עידכן אותו בהחתמת המאמן ולדימיר איביץ', וכן במסע הרכש הצפוי. "החוזים של זהבי ממכבי ת"א ובוטפוגו היו אצל זהבי כבר כמה שבועות, הוא התלבט עד לשנייה האחרונה על מי מהם לחתום", הודו בסביבתו, "הוא לא היה שלם עם אף אחת מהבחירות שלו, אבל בסופו של דבר קיבל החלטה והולך אחריה".
4 צפייה בגלריה
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
ערן זהבי במדי נבחרת ישראל
התלבט אם לחזור. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
שני המועדונים כבר היו בהיכון עם הודעות הצירוף שלו, שהכינו מבעוד מועד. במהלך השבת, כשזהבי הבהיר לאנשי בוטפוגו, שכבר היו משוכנעים שיגיע אליהם, שהוא רוצה עוד יום לחשוב, הם הסיקו מכך שהוא יורד מהפרק. מה שהוביל לדיווחים כוזבים בתקשורת הברזילאית. מאמן בוטפוגו לואיס קסטרו רצה לצרף גם את מנור סולומון, אולם הובהר לו שהוא עובר לפולהאם. סוכנו של זהבי רונן קצב הציע לבוטפוגו לצרף את עומר אצילי או את דיא סבע, ובברזיל פורסם כי זהבי הציב את החתמת אצילי כאולטימטום - אבל זה לא היה נכון. גם הדיווחים לפיהם זהבי ביקש רכב משוריין ומגורים בשכונת יוקרה לא היו נכונים, הנושאים לא עלו על הפרק.
אחרי ימים קשים של התלבטות, במוצאי שבת נפל הפור סופית על מכבי ת"א. מעבר למניעים המקצועיים, היו אלה המילה שניתנה לגולדהאר וחוסר הרצון לאכזב האוהדים שהובילו את זהבי לחזור לצהוב. סרטון החזרה שלו שפורסם אתמול בארבע אחר הצהריים, כבר היה מוכן כמה שבועות אצל זהבי, ושוחרר על ידי המועדון.