בתום פגישה שנערכה אתמול בין ברק אברמוב ופרקליטו עו"ד רועי רוזן לבין הנאמן עו"ד יצחק יונגר, גובשה טיוטת חוזה ראשונית להעברת הבעלות על בית"ר ירושלים מידיו של משה חוגג.
על פי טיוטת החוזה המתגבש שהגיעה לידי "ידיעות אחרונות" ו-ynet, אברמוב יפעל לכיסוי החובות תחת שלושה סעיפים: 1. תשלום בעבור חובות מיידים של 8-9 מיליון שקל, בין היתר על הלוואה שניתנה לקבוצה בינואר האחרון. 2. פריסה של חובות עתידיים עד סיום העונה בסכום של 9 מיליון שקל. 3. העברת 11 מיליון שקל לשותפיו של חוגג, המהווים שליש מהבעלות על חברת סינגולרטים – חמישה מיליון באופן מיידי ושישה מיליון בפריסה לשנתיים.
2 צפייה בגלריה
התחייב להעביר מיידית 14-15 מיליון שקל. אברמוב
התחייב להעביר מיידית 14-15 מיליון שקל. אברמוב
התחייב להעביר מיידית 14-15 מיליון שקל. אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
הניסיונות לשכנע את שותפיו של חוגג לוותר על החוב שלו לא צלחו, ובטווח של שנתיים אברמוב יצטרך למעשה להעביר 29 מיליון שקל לטובת סגירת חובות המועדון.
לאברמוב, שהתחייב להעביר מיידית 14-15 מיליון שקל, ישנן שתי התניות לעסקה: 1. העברת הבעלות על בני-יהודה תתבצע לסירוגין, מאחר שמדובר בעמותה ויש צורך בהליך בירוקרטי שיימשך מספר ימים. 2. תמיכה של עיירית ירושלים לפי הפורמט הבא: ערבות לארבע שנים, באמצעות הלוואה בנקאית בסך עשרה מיליון שקל או הקדמת ההקצבות המגיעות למועדון.
2 צפייה בגלריה
העסקה תושלם עד יום חמישי? אברמוב
העסקה תושלם עד יום חמישי? אברמוב
העסקה תושלם עד יום חמישי? אברמוב
(צילום: עוז מועלם)
ההערכה בבית"ר היא כי מטעם העירייה יינתן האור הירוק להעברת הערבויות, אך ייתכן כי הנושא יועבר לאישור משרד הפנים. בטיוטת החוזה ישולב מסמך עליו יהיה חתום עו"ד יונגר, שיכלול התחייבות בפני אברמוב שאכן אלו החובות של המועדון, כולל שעבודים והחזרי הלוואות, מאחר שלא יהיה זמן לבצע בדיקת נאותות.
נוסח החוזה הסופי יגובש לכל היותר עד מחר, ובמידה שעיריית ירושלים תיתן את האישור, העסקה תושלם עד יום חמישי. אברמוב סיכם במקביל על העברת הבעלות בבני-יהודה, כאשר איש העסקים שיקבל את המועדון יצטרך לכסות חוב של מיליון שקל בלבד, מאחר שלמועדון מגיעים החזרים על מענקי ספונסרים.