התקרית שבה תועד מאמן הפועל ראשל"צ איסמעיל עאמר מותקף על ידי אנשי א.ס אשדוד בסיום המשחק בין הקבוצות ביום שישי חשפה את אחד הצדדים הבעייתיים של הכדורגל הישראלי. חצר אחורית שבה רב הנסתר על הגלוי.
בעקבות תלונתו של עאמר במשטרה נעצר שלשום מי שהוגדר כאיש החזק בקבוצה האשדודית, ג'רמי אטלן (33), שבחלק מהרישומים מופיע תחת השם רוני חג'ג'. יחד איתו נעצר גם מילאד חמזה. לדברי גורם במשטרה, "החקירה עדיין קובעת כי השניים הם מי שחשודים בתקיפת מאמן הכדורגל לעיני עדי ראייה ומצלמות".
4 צפייה בגלריה
עצורים אדומים אשדוד
עצורים אדומים אשדוד
אטלן (שני מימין) ולידו חמזה, אתמול בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
סנגורו של אטלן, עו"ד אבי חימי, טען במהלך הדיון בהארכת מעצרם כי ניתן לשחרר את השניים, מאחר שהסרטונים שודרו בלופ אין סופי והם בידי המשטרה, וישנן עדויות שגבתה המשטרה מהמתלונן ומעדי ראייה. פרקליטו של חמזה, עו"ד שפיק דרבאשי, טען כי הוא מכחיש את החשד לתקיפה ואף הגיע מיוזמתו לחקירת המשטרה.
שופט בית משפט השלום בראשל"צ, זיוון אלימי, דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים בארבעה ימים והורה על שחרורם למעצר בית עד מחר ב־12.00. "קיים חשד סביר שחמזה ביצע את העבירות המיוחסות לו או לפחות את חלקן. החומרים שהוצגו בפניי בנוגע לאטלן מציגים רף נמוך של ראיות לעבירות המיוחסות לו, אם כי הסרטונים שהוצגו בפניי כן מראים מעורבות פעילה שלו באירוע", קבע השופט.

דווקא התחיל רומנטי

קבוצת האוהדים א.ס "אדומים" אשדוד, שעלתה בקיץ לליגה הלאומית, נחשבת לאחת ההפתעות הנעימות של העונה. קבוצה בעלת תקציב צנוע שהתברגה בצמרת היא תמיד סיפור טוב, אבל האירוע שהתרחש באצטדיון בראשל"צ גרר אחריו סימני שאלה רבים לגבי ניהול הקבוצה.
מי שהעמיד את המועדון על הרגליים הייתה קבוצת אנשים בראשות היו"ר נועם פרקש ונדב חסן, שהקימו מחדש את הקבוצה המיתולוגית שהלכה לעולמה בסוף שנות התשעים לפני האיחוד עם עירוני אשדוד, ומיזוג שנהפך בסופו של דבר למ.ס אשדוד של היום – יצור כלאיים, שמתקשה לסחוף אחריו אוהדים. ב־2015 החליטה חבורת אוהדים רומנטיקנים להקים מחדש את המועדון ולקרוא לו הפועל אדומים אשדוד (בהתאחדות היא רשומה כא.ס אשדוד).
4 צפייה בגלריה
אדומים אשדוד
אדומים אשדוד
חגיגות העלייה של א.ס אשדוד בעונה שעברה
(צילום: אורן אהרוני)
תוך שלוש שנים עלתה הקבוצה שתי ליגות ואז הגיע חג'ג'/אטלן, יליד אשדוד שעזב לצרפת ואז חזר לישראל. מהר מאוד הוא הזיז הצידה את רוב אנשי העמותה, והפך למה שאוהבים לכנות "האיש החזק" במועדון.
הנחיתה של "העולה החדש" בעיר הנמל והכסף הגדול אפוף המסתורין הובילו להחלפת המערכת הניהולית, אבל חג'ג'/אטלן מעולם לא נחשב כבעלים. מי שנבחרה לתפקיד יו"ר העמותה הייתה בת דודתו, מירב עייש. בדיוק כמו אצל האחות הגדולה מ.ס אשדוד, שם ג'קי בן־זקן לא מוגדר בעלים, אבל לכולם ברור שהוא קובע בדיוק מה קורה במועדון, כך גם אצל האדומים הרומנטיקנים: אטלן הוא חבר בוועד המנהל של העמותה, אבל הוא לא עבר, למשל, את הוועדה להעברת זכויות הניהול של ההתאחדות. זה לא הפריע לו לשבת ביום שישי האחרון על ספסל הקבוצה כבכיר במועדון.
אטלן/חג'ג' כבר נעצר בעבר ובכל פעם שוחרר מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. בפעם הראשונה היה זה בחשד להונאה בינלאומית שזכתה לכינוי "העוקץ הצרפתי", אבל אחרי עשרה ימי מעצר הוא שוחרר בשל חוסר ראיות. המעצר השני היה בגין חשדות להלבנת כספים והפעם השלישית התרחשה לפני מספר חודשים, בחשד שהוא ושני שומרי ראש תקפו אדם אחר וגרמו לפציעתו. עו"ד חימי שייצג אותו במעצרים השונים הבהיר: "לא גובש נגדו כתב אישום אחרי אף אחת מהחקירות. בסופו של דבר בתי המשפט קובעים, וזה מה שקרה".
מעבר לעובדה שהוא נושא שני שמות, מדובר באדם מסתורי, שלא מחזיק טלפון נייד ואפשר להשיגו רק באמצעות שומרי ראשו. אטלן מגיע לאצטדיון העירוני באשדוד בג'יפ שחור, כשהוא מלווה בשני מאבטחים לפחות.

איפה הכסף?

ל"ידיעות אחרונות" הגיעו נתונים כלכליים ששופכים אור על הניהול בא.ס אשדוד. מתברר כי רק אחרי התערבות גורמים בכירים בכדורגל הישראלי, נעתרו במינהלת הליגה להקדים את הכספים שמגיעים למועדון, זאת מאחר שאטלן לא העביר את כל הכספים שעליהם התחייב בתחילת העונה. בעקבות המקרה, קנסה המינהלת את הקבוצה ב־25 אלף שקל בשל פגיעה במותג.
4 צפייה בגלריה
אדומים אשדוד
אדומים אשדוד
תקציב א.ס אשדוד העונה עומד על 4.2 מיליון שקל
(צילום: אורן אהרוני)
עד כה הזרים אטלן העונה 600 אלף שקל דרך חברות שלו, שאותן הבקרה בדקה. הוא התחייב בתחילת העונה כספונסר להעביר סכום של 1.7 מיליון שקל שהוגדרו כהסכמי פרסום. אטלן גם היה זה שהציב ערבויות בסך 400 אלף שקל בתחילת העונה, וזאת למרות שמבחינת הבקרה, במקרה של הבעלים החדשים היה עליו להעביר סכום של 700 אלף שקל.
תקציב המועדון העונה עומד על 4.2 מיליון שקל: 2.3 מתקבלים מהמינהלת, 200 אלף שקל מהנוער ועוד 1.7 שאמור להעביר הבעלים. בחודש הבא אמורה העירייה להעביר לקופת המועדון 1.3 מיליון שקל.
השחקנים לא קיבלו עד כה את משכורות דצמבר, והבקרה כבר פנתה לא אחת במהלך העונה למועדון בשל עיכוב קבוע בתשלום המשכורות. סעיף המשכורות באשדוד עומד על 400 אלף שקל בחודש, בזמן שההכנסות מגיעות ל־200 אלף בלבד. המשמעות: בלי שאטלן יזרים כסף לתפעול המועדון, העיכובים בתשלום המשכורות יימשכו. בבקרה סירבו להגיב.

"תוקפים בפראות"

בחזרה לאירוע האלים ביום שישי האחרון. אחרי המכות שספג המאמן עאמר פירסמה הפועל ראשל"צ הודעה חריפה: "הרצח בפתח. המועדון המום ומזועזע מאירועי הלינץ', שהם חסרי תקדים. לינץ' בהובלת והנהגת בעלי קבוצה מקצוענית כלפי מאמן קבוצה יריבה. לאן הגענו?! ג'רמי אטלן קילל במהלך כל המשחק בצורה מזעזעת גם את המאמן וגם את שחקני המועדון. מבצעי הלינץ' צריכים להיות מאחורי סורג ובריח".
4 צפייה בגלריה
איסמעיל עאמר
איסמעיל עאמר
באשדוד הפנו את האצבע המאשימה לעברו. עאמר
(צילום: ראובן שוורץ)
באשדוד הפנו את האצבע המאשימה לעבר עאמר: "לאורך כל המשחק הוא קילל והשתמש במילים ותנועות לא ראויות כלפי הצוות המקצועי, השחקנים וקהל האדומים. בסיום המשחק פנו אליו אנשי המועדון וביקשו הסבר והתנצלות על התנהגותו, המאמן בחר להמשיך בדרכו, קילל ודחף את אנשי המועדון. אנו מגנים בתוקף כל סוג של אלימות מילולית ו/או פיזית ביציע ובמגרש".
תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף החליט להעמיד את אשדוד לדין, כשעל הפרק דרישה להפחתת נקודות בדיון שיתנהל מחר. "תקיפת מאמן במגרש כדורגל בסיום משחק הינה חציית מדרגה ברף האלימות", הסביר עו"ד רשף. "לא כל שכן כשמדובר בחברי הנהלה בקבוצה יריבה אשר לא בוחלים באמצעים ותוקפים בפראות את מאמן היריבה".