רוברט לבנדובסקי היה ברור מאוד בדבריו בחודש שעבר. "התקופה שלי בבאיירן מינכן נגמרה", הכריז החלוץ הפולני. "אני לא רואה שום אפשרות להמשיך לשחק עבור המועדון הזה". למרות שיש לו חוזה לשנה נוספת, נראה כי אין דרך חזרה, ולא מדובר רק בלבנדובסקי. גם לבאיירן עצמה אין דרך חזרה, ולכן היא תשתנה. היא כבר משתנה.
האימפריה הגרמנית נמצאת כנראה על סף מהפכה מסוימת. קודם כל, כי החלפת שחקן שהבקיע 110 שערים בליגה בלבד בשלוש העונות האחרונות, היא כנראה משימה בלתי אפשרית. אבל גם משום שלבנדובסקי אינו היחיד שצפוי לעזוב, ובאיירן החלה במסע קניות של שחקנים צעירים, כאלה שבבוואריה מקווים כי יצליחו להיות חלק משמעותי בצורך התמידי של המועדון להישאר בטופ. לא רק הגרמני, אלא האירופי.
5 צפייה בגלריה
נגלסמן ונוייר
נגלסמן ונוייר
איך תיראה באיירן מודל 2022/23? נגלסמן ונוייר
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
אין דרך חזרה. לבנדובסקי
(צילום: AFP)
הקיץ של באיירן החל עם שתי החתמות של שחקני איאקס – המגן הימני נוסייר מזראווי והקשר ראיין חראפנברך. לבאיירן לא היה מגן ימני שכולם היו מרוצים מרמתו מאז פרישת פיליפ לאם, ומזראווי אמור להיות תוספת התקפית מבורכת בעמדה הזו. לפי דיווחים שונים, המאמן יוליאן נגלסמן חושב לשחק לרוב עם שלושה בלמים בעונה הבאה. מזראווי בצד אחד ואלפונסו דייויס בצד השני, יכולים להתאים לכך מאוד. עם זאת, באיירן תזדקק במקרה הזה לבלם נוסף. היא כבר איבדה את ניקלאס זולה, שעבר בחינם לדורטמונד.

בין סאנה למאנה

אותה הגנה הייתה החולייה הפחות טובה של הקבוצה בשנה האחרונה. בחלק הראשון של העונה באיירן נראתה לפרקים כמו הקבוצה הטובה באירופה, שיחקה כדורגל מרשים, אבל ההגנה הייתה לא יציבה. ככל שהזמן חלף, הדבר השפיע על חלקים אחרים בקבוצה. באיירן אמנם שוב זכתה באליפות גרמניה, אבל הודחה במפתיע על ידי ויאריאל ברבע גמר ליגת האלופות. מהגביע הגרמני היא נזרקה בבושה גדולה כבר בסיבוב השני, שם הביסה אותה מנשנגלדבאך 0:5. ההדחות האלה, למרות עוד צלחת, העיבו בענק על העונה כולה. ועכשיו באיירן עומדת לאבד את הכוכב הגדול ביותר שלה.
5 צפייה בגלריה
ראיין חראפנברך
ראיין חראפנברך
מגיע לעמדה העמוסה ביותר בקבוצה. חראפנברך
(צילום: gettyimages)
יחד עם מזראווי שהגיע כשחקן חופשי, הוחתם כאמור מאיאקס גם חראפנברך, שבאיירן שילמה עבורו 18.5 מיליון יורו. קשר נבחרת הולנד, רק בן 20, הוא כישרון גדול, אבל מגיע לעמדה העמוסה ביותר בקבוצה, שכוללת שלושה שחקנים מנבחרת גרמניה – ג'ושוע קימיך, לאון גורצקה וג'מאל מוסיאלה. נגלסמן רוצה לצרף לשם גם את קונרד ליימר האוסטרי, אותו אימן בלייפציג.
כל אלה חשובים, מאוד חשובים, אבל הסיפור הגדול היה ונשאר לבנדובסקי, שמעוניין לעבור לברצלונה (על פי הדיווחים הקטלאנים יציעו 50 מיליון יורו). ההנחה היא שהמהלך ייצא אל הפועל בסופו של דבר ושבאיירן, מצידה, תכריז כנראה בימים הקרובים על החתמתו של סאדיו מאנה מליברפול. אבל האם הסנגלי יגיע כתחליף ללבנדובסקי, או אולי לשחקן אחר?
5 צפייה בגלריה
סדיו מאנה
סדיו מאנה
חלוץ שונה לגמרי מלבנדובסקי. מאנה
(צילום: gettyimages)
לבנדובסקי הוא לא היחיד שמעוניין לעזוב, גם סרז' גנאברי אמור לשחק במקום אחר. לבאיירן יש שחקני כנף אחרים נפלאים, לירוי סאנה וקינגסלי קומאן, אבל מאנה כנראה ייכנס לעמדות שלהם באגפים. הוא אמנם החל לשחק העונה בליברפול כחלוץ מדומה, אבל גם אם יקבל דקות בעמדה בבאיירן, הוא חלוץ שונה לגמרי מלבנדובסקי.

בין מולר למולר

בעצם, אם הפולני עוזב נשארת באיירן עם חלוץ מרכזי אמיתי אחד - אריק שופו־מוטינג, וגם הוא עשוי לעזוב. במועדון חוששים שסיפור לבנדובסקי יפגע בשחקנים אחרים, למשל תומאס מולר, מלך בישולי הבונדסליגה שכמעט מחצית מהאסיסטים שלו הלכו לסקורר. הרי מולר מתקשה בנבחרת גרמניה, שלא משחקת עם חלוץ מרכזי אמיתי. לפני שבועיים הוא נשאל על העניין ואמר: "אני צריך להתרגל לסוג השחקנים כאן, וגם המשחק שלי צריך להיות אחר".
5 צפייה בגלריה
תומאס מולר
תומאס מולר
יישאר? מולר
(צילום: gettyimages)
אז איך מחליפים שחקן שבשמונה עונות הבקיע לא פחות מ־344 שערים (השני בקבוצה בכל הזמנים אחרי גרד מולר)? כנראה שאי־אפשר, בטח לא במהלך אחד, אבל באיירן תהיה חייבת לרכוש חלוץ מרכזי אמיתי, שישתף פעולה עם מולר בצורה טובה. השם המוביל כרגע הוא זה של האוסטרי סשה קלאידז'יץ' משטוטגרט, שחקן בגובה שני מטרים שהיה פצוע בחלק הראשון של העונה, ולכן כבש רק שישה שערי ליגה. בעונה הקודמת הבקיע 16.
בין אם יהיה זה קלאידז'יץ' ובין אם מישהו אחר, שחקן אחד או אולי שלושה, אין ספק שכל עוד לבנדובסקי לא ישנה את דעתו - והסיכוי לכך נראה אפסי - היא תצטרך להתרגל למציאות חדשה. הפולני אמר שמדובר בסוף זמנו במועדון, אבל זה תופס גם בצד ההפוך - סוף זמנה של באיירן עם לבנדובסקי. וכשמסתכלים על השינויים שבדרך, אפשר לומר שאלו זמנים חדשים לגמרי.
פורסם לראשונה: 15:00, 21.06.22