באופן טבעי הרוב המכריע של הצופים הישראלים באולימפיאדה שתיפתח ביום שישי הבא מחכים לתחרויות בשלושת הענפים המאז'וריים: אתלטיקה, שחייה והתעמלות מכשירים – וכמובן להופעות של הספורטאים המקומיים. אבל עבור מי שמעוניין לפתוח את הראש קצת ולהיחשף גם לדברים שונים וחדשים – אולימפיאדת טוקיו תספק הזדמנות מצוינת.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
לא פחות מארבעה ענפים חדשים – ועוד ענף חוזר נכנסו לתוכנית המשחקים של טוקיו (ואם תתעקשו אז גם תת-ענף, כדורסל 3x3). עלייה משמעותית ביחס לריו, אז הצטרפו לתוכנית שני ענפים חוזרים.
12 צפייה בגלריה
סקיי בראון בפעולה
סקיי בראון בפעולה
צ'אנס לפתוח את הראש (תרתי משמע?) לדברים חדשים. סקייטבורד אולימפי
(צילום: AP)
הצמיחה הזו איננה מקרית. הוועד האולימפי הבינלאומי מנהיג מדיניות של הנגשת האולימפיאדה לדור הצעיר – והוספת ענפים שלדור הטיקטוק יהיה קל להזדהות איתם ובנוסף לוקליזציה – בחירת ענפים שמתאימים לתרבות של העיר המארחת. בחינה של הענפים שהוספו לתוכנית האולימפית מאשרת זאת: טיפוס ספורטיבי, סקייטבורד וגלישת גלים – שלושתם ענפים אקסטרימיים ומהירים, כאלו שצופים צעירים ישמחו לשתף בסטורי שלהם. בייסבול, ענף החוזר אחרי היעדרות של 13 שנים הוא ענף הספורט הפופולרי ביותר ביפן, בעוד קראטה היא אמנות לחימה שמקורה ביפן ומזוהה מאוד עם התרבות המקומית.
שימו לב, כבודו של הבייסבול/סופטבול, ענף שאפילו סידר לנו הופעה ראשונה בתחרות כדור קבוצתית מאז 1976, במקומו מונח. אבל בכתבה הזו בחרנו להתמקד אך ורק בענפים החדשים, אלו שיערכו בטוקיו את הופעת הבכורה שלהם במשחקים האולימפיים.

טיפוס ספורטיבי

ענף הטיפוס זוכה בשנים האחרונות לעניין רב בישראל – בעיקר בזכות ההחלטה האסטרטגית החכמה של המטפסים הישראלים הבכירים להשתתף בתוכנית "נינג'ה ישראל" המשודרת בפריים טיים בערוץ 12. מטפסים כמו יובל שמלא ואלכס חזנוב למשל הפכו למפורסמים שמככבים בפרסומות ומחלקים חתימות למעריצים צעירים. ילדים החלו להגיע בהמוניהם לקירות הטיפוס ולהצטרף לחוגים הרלוונטיים.
למרבה הצער, הפופולריות הגואה של הענף בישראל לא תורגמה בינתיים לנציגים באולימפיאדה, אבל כך או כך – כל מי שנהנה מצפייה ב"נינג'ה ישראל" ימצא את עצמו לבטח מרותק לתחרויות הטיפוס – שם יגלה את הנינג'ות האמיתיות.
12 צפייה בגלריה
אלכס חזנוב
אלכס חזנוב
אלכס חזנוב. הנינג'ה הישראלי פספס את הכרטיס לטוקיו
(צילום: עוז מועלם)
איך זה יעבוד?
תחרות הטיפוס תיערך במתכונת קרב-רב. כל המטפסים יצטרכו להתחרות בשלוש דיסציפלינות של טיפוס: הובלה, בולדרינג וספיד (טיפוס מהיר) – בכל אחת מהתחרויות המטפס יקבל ניקוד שלילי בהתאם למיקום שבו יסיים (לדוגמא מי שיסיים שישי בהובלה יקבל שש נקודות שליליות). הניקוד הסופי יהיה מכפלה של כל הדירוגים של המטפס בשלוש הקטגוריות. למשל: מטפס שדורג 2 בהובלה, 4 בבולדרינג ו-6 בספיד יקבל 48 נקודות שליליות (2X4X6). מי שהניקוד השלילי שלו יהיה הנמוך ביותר יוכתר כמנצח.
הובלה: בתחרות ההובלה למטפסים ניתנות שש דקות לטפס על קיר כשעל כל אחיזה זוכה המטפס בנקודה. המטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות.
מה שהופך את העסק למעניין ומאתגר יותר – הוא שהמסלול נותר סודי עד ליום התחרות, והמטפסים אינם יודעים על איזה קיר הם הולכים לטפס, כמה אחיזות הוא כולל וכמובן לא מתאמנים עליו מראש. אחרי הצגת המשתתפים ניתנות להם דקות ספורות לבחון את הקיר בצפייה בלבד, ולאחר מכן הם נשלחים לבידוד (גם אם לא היה חשש לקורונה) – ולא רואים כיצד היריבים שלהם מתמודדים עם הקיר.
בולדרינג: בולדרינג בצורתו בטבע הוא למעשה טיפוס על סלעים מאתגרים. ברמה הספורטיבית, נבנה מסלול שמדמה טיפוס על סלע. המסלול נמוך יותר מהובלה – גובהו לרוב הוא סביב חמישה מטרים והוא נחשב למאתגר יותר בצד הפיזי. בדומה להובלה, גם כאן המסלול הוא סודי ונחשף רק בתחילת התחרות כשהמטרה היא לצבור כמה שיותר נקודות. ההבדל הוא שבניגוד להובלה, שם למטפסים יש רק ניסיון אחד, כאן יש למטפסים כמה ניסיונות שהם רוצים במסגרת הזמן שניתן להם.
12 צפייה בגלריה
טיפוס
טיפוס
המסלול נותר סודי עד ליום התחרות
(צילום: AP)
הניקוד בבולדרינג מתחלק לשניים – ניקוד על הגעה ל-Zone Hold – נקודת אמצע כלשהי שנמצאת בדרך לפסגה. ניקוד על הגעה ל-Top – טיפוס לפסגת המסלול. במקרה של שובר שוויון נבדק כמה ניסיונות לקחו למטפס להגיע ל-Top ול-Zone Hold
ספיד: בניגוד להובלה ובולדרינג, בספיד המסלול הוא קבוע ונישא לגובה של 15 מ'. המטרה כפי שרומז השם היא להגיע לפסגה כמה שיותר מהר. המטפס בעל הזמן הנמוך ביותר הוא המנצח.
הכוכבים ששווה לעקוב אחריהם:
אדם אונדרה (צ'כיה) – האמת היא שהמסלולים האולימפיים, מושקעים ככל שיהיו, לא עושים צדק עם אונדרה (28). מטפס כמוהו צריך לראות בטבע, מתמרן את דרכו במעלה צוקים אימתניים. שמו של אונדרה מפורסם בעולם הטיפוס מאז שהיה בן 8 והחל לככב במגזינים של הענף. ככה זה כשאת השנים שבהן ילדים לומדים את לוח הכפל הוא בילה בטיפוס על מצוקים בדרגות קושי מטורפות. רק כדי לקבל קנה מידה: המטפס הישראלי הבכיר ביותר טיפס על מצוק בדרגת קושי של 9a, משימה שאונדרה צלח בגיל 13. בגזרה הספורטיבית הוא מחזיק כבר בחמש מדליות זהב מאליפויות עולם – ואם לא יקרה משהו לא צפוי, בקרוב גם במדליית זהב אולימפית.
12 צפייה בגלריה
אדם אונדרה
אדם אונדרה
חתיכת טיפוס. אדם אונדרה
(צילום: AP)
יאנה גארנברט (סלובניה) – עדיין בענייני ילדי פלא, המטפסת הסלובנית בסך הכול בת 22 אבל במאזנה כבר שש מדליות זהב מאליפויות העולם – הראשונה שבהן הושגה בקטגוריית ההובלה בגיל 17 בלבד. ב-2019 היא רשמה עוד הישג ייחודי כשזכתה בכל שש התחרויות בקטגוריית הבולדרינג במסגרת סבב גביע העולם. מעבר לקריירה הספורטיבית שלה, גארנברט היא גם מטפסת סלעים מצוינת – וצלחה מסלולים קשים במיוחד ברחבי העולם.
איפה ומתי זה ייערך?
פארק הספורט העירוני אאומי, 3-6.8.

גלישת גלים

סביר להניח שכשהוכרזו הענפים החדשים שיתווספו לטוקיו 2020 במשרדי חברת האופנה בילהבונג הרימו כוסיות שמפניה. סקייטבורד וגלישת גלים במכה אחת? יותר מזה הם לא יכלו לבקש.
למרות שרק השנה הוא יערוך את הבכורה האולימפית שלו, גלישת גלים הוא ענף רווי בהיסטוריה ומיתולוגיה עם שלל סיפורים ומיתוסים שנשזרו סביבו, סרטים שנוצרו עליו, סגנון לבוש ואפילו ז'אנר מוזיקלי שמזוהה עמו (Surf Rock). גם בישראל הוא נחשב לתחביב מועדף של רבים שעוקבים בטירוף אחרי תחזית מזג האוויר בתקווה לדיווח על גלים גבוהים. ואכן, גלישת גלים הוא הענף החדש היחיד שבו תהיה נציגות ישראלית בטוקיו, ענת ליליאור שתשתתף בתחרות לנשים.
ה-NBA של גלישת הגלים התחרותית היא ה- World Surf League, סבב תחרויות בשלל אתרי גלישה אקזוטיים ברחבי העולם בהשתתפות הגולשים הטובים בתבל. המנצח של ה-World Surf League מוכתר לאלוף העולם בגלישה. בכירי הגולשים ב-World Surf League הם אלו שגם אמורים להילחם על המדליות בטוקיו.
12 צפייה בגלריה
ענת ליליאור
ענת ליליאור
ענת ליליאור. הנציגה שלנו בטוקיו
(צילום: דורון קובו)
איך זה יעבוד?
בניגוד לגלישת רוח, הענף שבו יש לנו מסורת נאה של הצלחות, שם מדובר במרוץ, בגלישת גלים הגולשים נמדדים לפי איכות הביצוע. המטרה היא לזכות בניקוד גבוה ככל האפשר על תרגילים – ולהתקדם בשלבים של התחרות.
בכל מקצה באולימפיאדה ישתתפו ארבעה גולשים שיבצעו בזמן שנקבע מראש (בין 20 ל-25 דקות) תרגילים שונים על פני הגלים. התרגילים הללו יזכו אותם בניקוד מ-1 עד 10 בהתאם לאיכות הביצוע. בסוף הזמן המוקצב רק שני התרגילים המוצלחים ביותר של הגולש ייחשבו לו בניקוד, כך שהניקוד המקסימלי שניתן לקבל במקצה הוא 20. שני הגולשים שיקבלו את הניקוד הגבוה ביותר בכל מקצה ימשיכו הלאה וכך עד למקצה הגמר בו יקבעו המדליסטים.
הכוכבים ששווה לעקוב אחריהם:
הגולש המפורסם בהיסטוריה הוא קלי סלייטר, 11 פעמים אלוף עולם, שגם כיום בגיל 49 ממשיך להתחרות כמקצוען. עם זאת, סלייטר לא השיג את הקריטריון האולימפי – וישאיר אותנו עם כמה כוכבים צעירים יותר ומסעירים כשלעצמם. בשנים האחרונות הענף, לפחות בקטגוריית הגברים, נמצא בשליטה ברזילאית כשאלוף העולם המכהן איטלו פריירה וקודמו גבריאל מדינה ינסו להביא מדליית זהב לארצם. אצל האמריקאים השם הבולט הוא ג'ון ג'ון פלורנס, גולש מהוואי הקרוי על שם הנשיא המנוח ג'ון קנדי (התקשורת נהגה לכנותו "ג'ון ג'ון"). מעבר לשתי זכיות באליפות העולם, פלורנס הוא גם כוכב של סרטי גלישה בהן הוא מציג את ביצועיו על רקע נופים אקזוטיים ולעיניהן של מצלמות אוויריות ממסוקים.
12 צפייה בגלריה
איטלו פריירה
איטלו פריירה
איטלו פריירה. אלוף העולם המכהן
(צילום: AFP)
אצל הנשים כוכבת העל היא סטפני גילמור האוסטרלית, שבע פעמים אלופת העולם ומי שבגיל 22 בלבד כבר הוכנסה להיכל התהילה של הגלישה. יריבתה הגדולה תהיה הגולשת מהוואי קאריסה מור, ארבע פעמים אלופת העולם, אחת מנשות השנה של מגזין הנשים Glamour ב-2013 ושימו לב לתואר הזה: הרפתקנית השנה של נשיונל ג'יאוגרפיק.
אגב, שני הגולשים מהוואי פלורנס ומור כבר הצליחו לעורר סערה בארה"ב כשאמרו שהיו מעדיפים להופיע תחת דגל הוואי באולימפיאדה ולא דגל הפסים והכוכבים של ארה"ב.
הזווית הישראלית:
ענת ליליאור הדהימה כשדורגה ראשונה מבין הגולשות האירופיות במשחקי הגלישה העולמיים ב-2019 והעפילה לאולימפיאדה. בטוקיו, היא תנסה לעשות חיים קשים לסוללת הגולשות המקצועניות ולהתברג במקום מכובד.
איפה ומתי זה ייערך?
חוף הגלישה צוריגסאקי, 25-28.7 (במקרה של תנאי רוח בעייתיים, התחרות יכולה להימשך עד ה-1.8).
12 צפייה בגלריה
סטפני גילמור
סטפני גילמור
סטפני גילמור. מועמדת לזהב
(צילום: gettyimages)

סקייטבורד

מי היה מאמין? סמל הסטטוס של ילדי שנות השמונים הפך לענף אולימפי... אז נכון, רוב הילדים שבאותם ימים ביצעו קפיצות נועזות מעל לרמפות מאולתרות, מלטפים כיום את הכרס שלהם – אבל לדור הצעיר יש הזדמנות לתרגם את החיבה לקרש העץ עם הגלגלים למדליה אולימפית.
עד לקבלת החותמת האולימפית, הסקייטבורד ביקר במסכי הטלוויזיה שלנו בעיקר במסגרת ה-X Games, אירוע הדגל השנתי של ענפי האקסטרים השונים – ובסדרת משחקי המחשב/קונסולות "טוני הוק", שזכתה לפופולאריות לא מעטה גם בישראל. אגב, לא כל חובבי הסקייטבורד מרוצים מהכניסה לתוכנית האולימפית. הטהרנים שבהם טוענים שסקייטבורד הוא אמנות שאיננה ראויה להיערך בפורמט של תחרות.
איך זה יעבוד?
ענף הסקייטבורד באולימפיאדה יתחלק לשתי תחרויות: פארק ורחוב – שכל אחת מהן תעניק מדליות למנצחים בנפרד.
בקטגוריית הפארק המחליקים יתחרו בתוך סקייט-פארק, מבנה עמוס ברמפות ובתוכו הם יצטרכו במשך 45 שניות להרשים את השופטים בקפיצות ופעלולים שונים. כל אחד מחמשת השופטים יעניק למתחרים ציון מ-1 עד 100, כשהציון הטוב ביותר והגרוע ביותר יימחקו. בין הגורמים שישפיעו על הציונים יהיו רמת הקושי והמקוריות. כמו כן, השופטים יעריכו היפוכים של קרש הסקייטבורד וסיבובים של הגוף באוויר.
12 צפייה בגלריה
אצטדיון הסקייטבורד בטוקיו
אצטדיון הסקייטבורד בטוקיו
מתחם הסקייטבורד האולימפי בטוקיו
(צילום: AP)
הממוצע של שלושת הציונים הנותרים הוא הציון שייחשב למחליק עבור המקצה הזה. סך הכול – לכל מחליק יינתנו שלושה מקצים, כשהמקצה הטוב ביותר הוא זה שייחשב עבורו.
בקטגוריית הרחוב, המחליקים יתחרו בתוך מסלול המדמה רחוב עם מעקה, מדרגות וגם רמפות. לכל מחליק יוקצו שני מקצים של 45 שניות בהם יצטרך להרשים את השופטים ובנוסף כל אחד מהם יצטרך לבצע חמישה פעלולים ספציפיים. על כל ביצוע יקבל המחליק ציון הנע בין 1 ל-10. בדומה לפארק, הציונים הטובים והנמוכים ביותר ייגרעו – והממוצע של היתר הוא שייחשב כציון הסופי של המחליק.
הכוכבים הגדולים:
הטוני הוק של דורנו, מחליק הסקייטבורד הטוב בעולם, הוא נייה יוסטון האמריקאי (25), ארבע פעמים אלוף העולם בקטגוריית הרחוב והפייבוריט לזהב אולימפי בטוקיו בקטגוריה הזו. מי שאמור להפריע לו בדרך לשם הוא הכישרון היפני הצעיר יוטו הוריגומה (21) שניצח אותו ב-X Games האחרונים. עוד שם מעניין בקטגוריית הרחוב הוא ג'אגר איטון האמריקאי (19), סנסציית סקייטבורד שבגיל 11 בלבד כבר השתתף ב-X Games.
12 צפייה בגלריה
נייה יוסטון
נייה יוסטון
נייה יוסטון. המחליק הטוב בעולם
(צילום: AP)
אצל הנשים, היפנים יחזיקו אצבעות בקטגוריית הרחוב לאאורי נישימורה, מחליקה מבריקה שבגיל 15 בלבד זכתה בזהב ב- X Games. בפיליפינים יתפללו להצלחתה של מרגילין דיאל בת ה-20 המחזיקה בסיפור סינדרלה מרגש אחרי שכילדה סבלה מהתנכלות של שוטרים שעצרו אותה בגלל שהחליקה ברחובות. גם פינלנד עשויה למצוא את עצמה על הפודיום האולימפי בסקייטבורד, בזכותה של ליזי ארמנטו, אמריקאית בעל אזרחות כפולה שבחרה לייצג את המדינה הסקנדינבית. ארמנטו עוררה הדים בענף כשהייתה לאישה הראשונה שביצעה את הלופ המזוהה עם טוני הוק האגדי.
אבל אולי השם הכי מסקרן בתחרות הוא סקיי בראון בת ה-13, מחליקת הסקייטבורד המקצוענית הצעירה בעולם. בראון בת לאמא יפנית ואבא בריטי – שבחרה לייצג את בריטניה ידועה בכך שאיננה מחזיקה במאמן ובמקום זאת לומדת טריקים מיוטיוב. כיאה לכוכבת בגילה היא נהנית מ-821 אלף עוקבים באינסטגרם ועשרות מיליוני צפיות בעמוד היוטיוב שלה. בגיל 11 בלבד היא כבר הדהימה כשזכתה במדליית ארד באליפות העולם לבוגרות.
איפה ומתי זה ייערך?
פארק הספורט העירוני אריאקה, 25-26.7 ו-4-5.8.
12 צפייה בגלריה
סקיי בראון
סקיי בראון
סקיי בראון. סנסציה עולמית כבר בגיל 13
(צילום: AP)

קראטה

האם המוטו של האולימפיאדה הקרובה הוא "האייטיז חוזרים"? בדומה לסקייטבורד שכיכב בעשור ההוא גם ענף הקראטה, אמנות לחימה שזכתה לעניין רב בזכות סרטי "קראטה קיד" בשנות ה-80', יערוך את הופעת הבכורה שלו בטוקיו 2020.
קראטה הוא למעשה שם כולל לאסופת אמנויות לחימה שהתפתחו באיי ריוקיו ביפן – והתאגדו תחת שם אחד בתחילת המאה ה-20. משמעות השם קראטה ביפנית הוא "היד הריקה" – כשהכוונה היא ליד ריקה מכלי נשק (בקראטה משתמשים אך ורק בגוף לבעיטות ואגרופים) וגם ריקה מכוונת זדון, או כפי שהגדיר זאת ג'יצ'ין פונאקושי, מהאבות המייסדים של הענף: "אין התקפה ראשונה בקראטה" (שמעת ג'ון קריס?).
הקראטה מבוסס על בעיטות, חבטות, אגרופים וחסימות והספורטאים לובשים חלוקים לבנים ובדומה לג'ודו חוגרים חגורה המעידה על הדרגה שלהם. קראטה במקור הוא אמנות לחימה ולא ספורט תחרותי, אך עם השנים התפתח לו פורמט תחרותי – כשהשיא הוא כמובן הכניסה למשחקים האולימפיים.
12 צפייה בגלריה
מתוך "קראטה קיד", 1984
מתוך "קראטה קיד", 1984
מיסטר מיאגי וג'ון קריס ב-"קראטה קיד"
(באדיבות yes)
איך זה יעבוד?
הקראטה במשחקים האולימפיים יתחלק לשתי קטגוריות נפרדות: קאטה – קרבות מגע בין שני מתחרים המחולקים לקטגוריות משקל שונות, קומיטה – מעין מופע קראטה אמנותי עם חבר שופטים וללא חלוקה למשקלים.
קומיטה – קרבות קומיטה נערכים על מזרן בשטח של 8x8 מ'. היריבים מנסים לפגוע בחלקים שונים של הגוף של היריב באמצעות בעיטות, חבטות או אגרופים ולצבור על כך ניקוד. וכעת לשוס הגדול, חברנו הטוב מהג'ודו, האיפון קיים גם בקראטה ויש גם וואזרי ויוקו. בניגוד לג'ודו אגב, איפון בקראטה לא מעניק ניצחון מיידי אלא שלוש נקודות כשהמטרה כאמור היא להגיע לשמונה נקודות. ווזארי מקנה שתי נקודות ויוקו נקודה אחת.
איפון מקבלים על בעיטה בפנים, בראש או בצוואר, פגיעה ביריב שמפילה אותו, או פגיעה ביריב בזמן שהוא על הקרקע אחרי שנפל בעצמו. וואזרי מוענק על בעיטה לבטן, לחזה, לגב או לצד הגוף. יוקו מקבלים על אגרוף או חבטה בכל אחד מחלקי הגוף המותרים לפגיעה (ראש, פנים, צוואר, בטן, חזה, גב, צד הגוף).
בנוסף ישנם גם עונשים על עבירות שונות. ספיגה של ארבעה עונשים משמעה הפסד מיידי בקרב. על עבירות חמורות ניתן הפסד מיידי ללא קשר לכמות העונשים שצברת עד כה.
12 צפייה בגלריה
אליפות העולם בקראטה
אליפות העולם בקראטה
האיפון קיים גם בקראטה ויש גם וואזרי ויוקו. קראטה
(צילום: EPA)
משך קרב קומיטה הוא שלוש דקות כשאם בסיומן אף אחד מהמתמודדים לא צבר שמונה נקודות, המנצח הוא מי שצבר יותר נקודות עד לאותו הרגע. במקרה של תיקו, המנצח הוא מי שהשיג את הנקודה הראשונה. במקרה של תיקו מאופס, השופטים בוחרים את המנצח.
קאטה – בקאטה כל מתמודד בתורו מציג תרגיל המורכב מחלק מ-102 אלמנטים המוכרים על ידי התאחדות הקראטה הבינלאומית. שבעה שופטים מעניקים כל אחד שני ציונים: ציון מ-1 עד 10 על הרמה הטכנית וציון מ-1 עד 10 על הרמה הספורטיבית. גורמים שמשפיעים על הציונים הם עוצמה, מהירות, קצב, זרימת תנועה, איזון וכוח של הבעיטות והחבטות.
מבין כל הציונים של השופטים הציון הגרוע והטוב ביותר נגרעים. לאחר מכן מחברים את כל הציונים על הרמה הטכנית ומכפילים ב-0.7 (שכן החלק הטכני שווה 70% מהציון הכללי), מחברים את כל הציונים על הרמה הספורטיבית ומכפילים ב-0.3 (30% מהציון הכללי), מחברים את שני הציונים המשוקללים וזהו הציון הסופי של המתמודד.
כוכבים ששווה לעקוב אחריהם:
בקטגוריית הקאטה, האמנותית כאמור, צפויים קרבות מרתקים על מדליית הזהב גם בגברים וגם בנשים. בין יפן וספרד. הכוכב הגדול אצל הגברים הוא ריו קיונה, אלוף העולם שלוש פעמים ברציפות. קיונה ידוע בסגנונו התיאטרלי הכולל שאגות קרב, מבטי אימה חודרים וכמובן תנועות קראטה מדויקות ומהירות. יריבו הגדול של קיונה יהיה דמיאן קינטרו הספרדי. אצל הנשים סנדרה סאנצ'ס הספרדייה חיכתה מספיק זמן וכעת בגיל 39 אחרי אליפות עולם ושש אליפויות אירופה, היא תרצה לנצל את ההזדמנות – ולהתהדר גם במדליית זהב אולימפית. בדרך לשם היא תצטרך לגבור על קיו שימיזו היפנית, פעמיים אלופת עולם.
איפה ומתי זה ייערך?
ניפון בודוקאן, 5-7.8.