טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו כבר מעבר לפינה ומקרה קורונה נוסף התגלה בכפר הספורטאים. אחרי שאתמול התברר כי אדם שקשור לאירגון התחרות בטוקיו נדבק בקורונה, היום (ראשון) דווח כי שני ספורטאים נמצאו חיוביים לנגיף.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
המארגנים מסרו כי הספורטאים אינם יפנים, אך סירבו לתת פרטים נוספים. אגב, מאז ה-1 ביולי לא פחות מ-55 אנשים שקשורים בדרך כזו או אחרת למשחקים האולימפיים נמצאו חיוביים. בטוקיו עצמה נרשמת כבר מספר ימים התפרצות קורונה גדולה. בשבת האחרונה נרשמו 1,400 בדיקות חיוביות - הכמות הגדולה ביותר בחצי השנה האחרונה בבירת יפן.
2 צפייה בגלריה
טוקיו 2020
טוקיו 2020
התפרצות קורונה נוספת בכפר האולימפי
(צילום: EPA)
האולימפיאדה נדחתה בשנה עקב מגפת הקורונה ובמדינה יישמו מגוון תקנות והגבלות במטרה למנוע התפרצות נוספת של הנגיף, בעיקר בתקופת המשחקים. הדאגה היא שהכמות האדירה של המבקרים מכל המדינות יגרמו להתפרצות בלתי נשלטת.
אחרי לא מעט שינויים והחלטות, ההגבלות והסגר האחרון שהוטל על טוקיו גרם לכך שקהל לא יוכל להגיע לרוב התחרויות באולימפיאדה, מלבד אלו שמתקיימות מחוץ לבירת יפן.
2 צפייה בגלריה
אשה ברחובות טוקיו
אשה ברחובות טוקיו
דאגה גדולה בטוקיו
(צילום: רויטרס)

"מודאגים מההדבקה"

ג'ון אוגיסו שמתנדבת בכפר האולימפי שוחחה עם מגישי אולפן הבוקר של ynet על ההכנות והחשש מקורונה במתחם. "האתלטים מתבקשים לעבור בדיקת קורונה יומית ולעטות מסכות כמובן", סיפרה אוגיסו. "יש להם גם GPS שעוקב אחרי התנועה שלהם".
את חוששת ממה שעלול לקרות במהלך המשחקים? "כן. אנחנו מודאגים מההדבקה, אבל אף אחד לא יכול למנוע מהאולימפיאדה להתקיים יותר, אז אנחנו חייבים לעשות את מה שאנחנו יכולים".
עם כל המגבלות הללו אתם עדיין מתרגשים לקראת האולימפיאדה? "אני לא בטוחה שאני יכולה לומר מתרגשים, אבל עדיין יש לנו הכבוד לארח את האולימפיאדה, ואנחנו נהנים לארח הרבה אתלטים ואת אנשי האולימפיאדה ביפן".

המועמד למדליה הושעה

מרים המשקולות הברזילאי, פרננדו רייס, אחד המועמדים הבכירים לזכייה במדליה בטוקיו, לא יגיע כלל לאולימפיאדה.
רייס נמצא חיובי בבדיקת סמים שנערכה לו, כשם התגלה כי נטל הורמון גדילה, ועל כן הורחק מהמשחקים. רייס הוא הספורטאי השני מברזיל שנמצא חיובי לחומרים אסורים בשבועות האחרונים.