חמישה ימים בתוך המשחקים האולימפיים בטוקיו, ואפשר לומר שיש מגמה מאוד ברורה במשלחת הישראלית: הפייבוריטים לא מתעלים. אם בעבר נבחרת הג'ודו הייתה מרכזת סביבה את מירב תשומת הלב הלאומית ומביאה מדליות, כרגע מי שמביא הישגים אלה הענפים האחרים.
טוקיו 2020 ב-ynet: סיקור מיוחד
אף אחד למעט אבישג סמברג עצמה והמאמן שלה יחיעם שרעבי לא סימן אותה כמועמדת למדליה, שירה ראשוני שהייתה רחוקה קרב מהארד גם לא נספרה. גם את עומר שפירא אף אחד לא ספר, ואף אחד לא חשב שמישה זילברמן יצליח לנצח אלוף עולם בבדמניטון. אנסטסיה גורבנקו סומנה כמועמדת לגמר, והגיעה אליו דווקא במשחה הפחות חזק שלה. מצד שני, שגיא מוקי פשוט קרס ברגע האמת וגם קטי ספיצ'קוב מאכזבת מאוד עד כה בשייט.
5 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב. זה לא זה
(צילום: רויטרס)
בהערכות המצב של הוועד האולימפי דיברו על ספיצ'קוב כפייבוריטית גדולה למדליה, אפילו יותר מלינוי אשרם. נותרו עוד שלושה שיוטים שיתקיימו מחר (חמישי), ועוד שיוט מדליות בשבת. קטי ספיצ'קוב צריכה נס של ממש בכדי לעמוד על הפודיום. אחרי יום שיוטים גרוע במיוחד, היא מדורגת במקום השביעי, אבל במרחק של 34 נקודות מהמקום השלישי. השלישייה הראשונה: אמה ווילסון, לו יונשיו ושרלין פיקון תפסו היום מרחק מהשאר.
בדרך כלל הגולשים הישראלים מאוד נינוחים בימי האולימפיאדה, זה אולי נובע מכך שאתר השיוטים רחוק מהכפר האולימפי, הפעם ספיצ'קוב ירדה למחרת. היא שכרה דובר לקראת המשחקים ולא מדברת עם התקשורת, גם המאמן הבריטי שבחרה לא מספק את הסחורה והיא רחוקה מהפודיום.
בזמן שבאיגוד הג'ודו לא מגיבים לכישלון עד כה, המנהל המקצועי של איגוד השייט, אלי צוקרמן, דווקא בחר להסביר מה קורה: "יש ימים פחות טובים. כמובן שזה מבאס שזה קורה במאני טיים, באולימפיאדה. קטי מבואסת וזה ברור לגמרי. היא עבדה בשביל זה חמש שנים. זה יום לא טוב, זה גם לא היה צפוי, זאת לא הרמה שלה".
5 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
עדיין במשחק. יואב כהן
(צילום: אורן אהרוני)
לעומתה, יואב כהן עדיין במשחק, למרות פספוס באחד השיוטים בו סיים במקום ה-16. מדליית הזהב והכסף כנראה יילכו לקייראן באדלו ההולנדי והאיטלקי מטייה קמבוני. המקום השלישי עדיין פתוח ואם כהן יילך על כל הקופה הוא יוכל להפתיע.
הפייבוריטים שנשארו הם פיטר פלצ'יק, ארטיום דולגופיאט שינסה להביא מדליה אולימפית בתרגיל הקרקע ביום ראשון, וכמובן לינוי אשרם. מדליות של נבחרות הבייסבול וההתעמלות האמנותית יהיו בונוס. כדאי גם לשים לב לענבר לניר שתתחרה מחר בג'ודו. היא נכנסה בשניה האחרונה ומדורגת נמוך, אבל ביום נתון יכולה לעשות הפתעה גדולה גם באולימפיאדה.
5 צפייה בגלריה
ענבל לניר
ענבל לניר
ענבל לניר
(צילום: אורן אהרוני)

הפתעה בחץ וקשת

צל"ש היום הוא כמובן לאיתי שני בקשתות, אחרי שדורג רק 60, הוא הצליח להפתיע בגדול עם ניצחון על יריב טוב ממנו בהרבה שדורג חמישי והעפיל לשמינית הגמר בשבת. גוברנקו לא עלתה לחצי הגמר, אך הנבחרת הישראלית בשחייה יכולה להיות מרוצה משיא ישראלי חדש של אנדי מורז ב-100 חופשי ושיאים אישיים של גל כהן גרומי ורון פולונסקי.
לי קוכמן, שנכנס ברגע האחרון לטורניר האולימפי, יכול להיות מרוצה מהתחרות שלו אחרי שניצח קרב אחד והפסיד לאלוף האולימפי הטרי, הגאורגי לאשה בקאורי. אילולא הריספקט הגדול שקיבל הגאורגי, ייתכן כי המהלך שהוביל את קוכמן להוביל וזיכה אותו בווזארי, גם היה מזכה אותו בניקוד המושלם, איפון.
5 צפייה בגלריה
איתי שני
איתי שני
איתי שני. שיחק אותה
(צילום: AFP)


התמונה שתיחקק בזיכרון

ישנן תמונות שנחקקות ממשחקים אולימפיים, אין ספק שהפרצוף החבול של הג'ודוקא הרוסייה מדינה טאימזובה, הפנס בעין ובעיקר רוח הלחימה המטורף שהביאה איתה יישארו בזיכרון הקולקטיבי עוד הרבה זמן. בחצי הגמר היא הפסידה ליפנית צ'יזורו אראי בתום קרב שנערך 17 דקות והוכרע בניקוד זהב. טאימזובה התאוששה מההפסד סיימה עם הארד.
היורש של אוצ'ימורה, דאיקי האשימוטו בן ה-19 זכה במדליית הזהב בקרב רב בהתעמלות קרקע. זו הפעם השלישית ברציפות שיפן זוכה בקרב רב הקבוצתי. לפיג'י היתה עד כה זכייה במדליית זהב אחת במשחקים האולימפיים, היום הם השיגו את השנייה כשניצחו את ניו זינלנד בגמר הראגבי שביעיות וחגגו שוב במקום הכי גבוה בפודיום. לקראת המשחקים בריו, קנטו מומטה מיפן נתפס מהמר בקזינו והושעה, הפעם הוא הגיע למשחקים הביתיים כמדורג הבכיר בעולם, המועמד הברור לזכות במדליית הזהב בבדמינטון. אלא שמומטה הפסיד לקוונג הי מדרום קוריאה והודח כבר בשלב הבתים.
5 צפייה בגלריה
מדינה טאימזובה
מדינה טאימזובה
מדינה טאימזובה
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 18:58, 28.07.21