כשרוני לוי הגיע בשעות הצהריים המוקדמות לאימון המסכם לקראת המשחק החשוב ביותר של הפועל באר־שבע העונה - הגומלין ברבע גמר גביע המדינה מול מכבי פ"ת הערב (20.00) בטוטו־טרנר – הוא לא תיאר לעצמו שאלונה ברקת תזמן אותו לפגישה בחדר המנכ"ל ותודיע לו: "אתה מפוטר".
לכאורה מדובר במהלך צפוי, אך מתברר שלא כך הדברים. אחרי ה־0:0 הביתי נגד קריית־שמונה לפני שני מחזורים, הבעלים עוד אמרה שהייתה מרוצה מצורת המשחק והבהירה שהמאמן ימשיך עד סיום העונה. ברקת אפילו ישבה איתו לשיחה של יותר משעתיים, הדגישה בפניו שהיא סומכת עליו וכי ניתן ללכת עד הסוף, אלא שאז התיישבה לצפות במשחק נגד הפועל ת"א (1:1) מבית המלון במיאמי בו שהתה לקראת אירוע משפחתי, והבינה עד כמה המצב חמור. היא ראתה את הקבוצה שלה בועטת פעם אחת בלבד לשער ונחרדה מהיכולת. אז גם נפל לה האסימון: עם 37 אחוזי הצלחה בשמונה משחקים אי־אפשר לקחת אליפות, אפילו לא קרוב לכך, וגם המקום השני בסכנה, בטח כשמכבי ת"א פותחת מבערים.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
לא חשב שיצטרך לעזוב. לוי
(צילום: יאיר שגיא)
ברקת כינסה פגישת חירום עם המנהל המקצועי אליניב ברדה כדי לקבל ממנו את האור הירוק לעמוד על הקווים עד סיום העונה. כל זה קורה רגע לפני משחק נוקאאוט, אליו באר־שבע מגיעה בפיגור 1:0 כשכל הלחץ עליה, וזה גם יהיה המבחן הראשון של ברדה חסר הניסיון כמאמן ראשי.

קרב גרסאות

ברקת הודיעה ללוי כבר שלשום כי היא רוצה לפגוש אותו, אבל הוא לא חשב שזו תהיה שיחת פרידה. המאמן נכנס לחדר המנכ"ל גיא פרימור, וברדה יצא מהמקום כי הרגיש לא נעים. בשיחה קצרה בישרה ברקת ללוי: "קיבלתי החלטה שאנחנו נפרדים, הגענו לנקודת אל־חזור. אני מעריכה אותך, אבל אנחנו נראים פחות טוב". לוי ההמום השיב בנימוס: "וואלה? אוקיי, זה הכדורגל, אני מכבד את דעתך".
לאחר מכן עוזר המאמן אריק בנאדו נכנס לחדר ושמע מברקת: "תדע לך שהתאבדתי בשביל רוני, רציתי שיהיה לו את השקט להצליח. אתה יודע שרק אלף אוהדים שלנו קנו כרטיסים לגביע נגד מכבי פ"ת? הקהל מצביע ברגליים. התוצאות לא הגיעו".
4 צפייה בגלריה
אלונה ברקת
אלונה ברקת
הבינה עד כמה המצב חמור. ברקת
(צילום: עוז מועלם)
לוי ממש לא התחבר לביקורת כלפיו וטען כי הוציא מהסגל שניתן לו את המיטב. המאמן ציין כי הציפיות מהקבוצה שרק נבנתה בקיץ, גם על ידי ברקת וברדה, היו גבוהות מדי, ושלמרות הכל הוא הוביל אותה למקום השני.
בין ברקת ללוי התקיימו שיחות רבות בשבועות האחרונים. הבעלים אמנם הקפידה להעניק לו גיבוי מול התקשורת והקהל, אבל מאחורי הקלעים מאוד לא אהבה את היכולת. היא הציגה נתונים שמצביעים על קבוצה לא מאומנת מספיק, בטח בהשוואה לזו של ברק בכר, שהבקיעה כמעט פי שניים יותר.

מסלול התרסקות

המתיחות בין ברקת ללוי החלה עוד בסיבוב הראשון, בסיום המשחק מול מכבי נתניה (1:1), כשהמאמן סינן "אפסים" לעבר האוהדים שמחו על היכולת. הוא עוד טען כי כיוון את הדברים לקהל של היריבה, אלא שהבעלים כעסה בחדר ההלבשה והציגה בפניו סרטונים שמאששים את גרסת האוהדים. לוי השיב לה: "את רוצה לחנך אותי בגיל 55?". ברקת בחרה לא לבצע זעזוע, אך זה היה רק עניין של זמן עד שיגיע הפיצוץ.
4 צפייה בגלריה
רוני לוי
רוני לוי
מול התקשורת והקהל הוא קיבל גיבוי. לוי
(צילום: הרצל יוסף)
מקורביו של לוי ניסו להעביר מסר לראשי המועדון דרך התקשורת בסיום חלון ההעברות: "תראו את מכבי חיפה, החתימה את צ'יבוטה במיליון דולר ומגן ימני מהליגה הצרפתית. מכבי ת"א הוציאה שני מיליון יורו על יובאנוביץ', ובאר־שבע הביאה בקושי את מרמנטיני מחדרה". הם רק שכחו פרט אחד, ברקת צירפה בקיץ לא פחות מ־15 שחקנים והציבה בפני לוי מטרה ברורה, לזכות באליפות. המאמן נענה לאתגר והצהיר שהמשימה אפשרית.
מסלול ההתרסקות החל בהפסד הראשון העונה, 1:0 למכבי ת"א. לאותו משחק הגיעה באר־שבע בפער מדהים של 15 נקודות מהצהובים, אלא שגם מהמשחקים מול מכבי חיפה ונתניה יצא לוי עם אפס נקודות. כבר ארבעה מחזורים שבאר־שבע לא מצליחה לנצח, והמאמן איכשהו ניסה לשדר שהכל תחת שליטה ושהסיפור רחוק מלהסתיים. הוא רק לא ידע שלפחות עבורו אוטוטו זה באמת יסתיים.
כאמור, גם למחאה ביציעים היה משקל בהחלטה של ברקת, שמנהלת קשר ישיר עם נציגי האוהדים. כשחזרה מארה"ב גילתה שמאות בודדות של כרטיסים נמכרו למשחק הערב – מספרים שבהפועל באר־שבע לא רגילים אליהם בעשור האחרון.
4 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל באר שבע
אוהדי הפועל באר שבע
גם למחאה ביציעים הייתה משקל. אוהדי הפועל באר שבע
(צילום: עוז מועלם)
רבים תהו איך אוהדים שורקים בוז למאמן שמוליך את הליגה, אבל מתברר שעל הקהל אי־אפשר לעבוד. מתחילת הדרך הוא לא נהנה מהכדורגל, כולל בניצחונות, והבין שזה לא יספיק לאורך זמן. הוא גם צדק. ברקת עוד נפגשה עם ראשי הארגונים וביקשה מהם להוריד את גובה הלהבות. לוי, שלא הבין את פשר המחאה נגדו, הגיע למסקנה שהוא חייב להתפייס עם הקהל, ועד שכבר הושג שקט יחסי בין הצדדים התוצאות המאכזבות התסיסו מחדש את היציעים.

שחקנים מתוסכלים

גם שחקנים בכירים העבירו מסרים לפיהם בסגנון המשחק של לוי קשה להם לבוא לידי ביטוי.
ניקיטה רוקאביצה הביע בפני חבריו את התסכול שלו, דור מיכה לא מצא את מקומו ונראה כבוי, ולטענת גורמים במועדון האווירה בחדר ההלבשה "לא הייתה בריאה".

ברדה או בן שמעון

המשמעות של פיטורי לוי בעייתית מבחינתו, אחרי שפוטר ממכבי חיפה, אנורתוזיס פמגוסטה, בית"ר ירושלים ובאר-שבע, ייתכן כי כעת ינסה לאתר לעצמו קבוצה בחו"ל, בקפריסין או ברומניה כתחנה הבאה. בארץ, אין לו כרגע אופציות לאמן מועדון גדול.
אלונה ברקת קבעה כי אליניב ברדה, המנהל המקצועי, יעמוד על הקווים. "אפשר לחפש מאמן, או שאתה הולך על זה בכל הכוח", אמרה הבעלים לשחקן העבר האגדי. ברדה הסכים מיד לקחת על עצמו את התפקיד, ומינה את מאור מליקסון לעוזרו. כאשר ימונה עוזר מאמן נוסף. הצלחה של ברדה על הקווים ורצון שלו להישאר כמאמן, תסדר לו את התפקיד לעונה הבאה.
ברקת לא דיברה עם ג'קי בן זקן לגבי האפשרות למנות את רן בן שמעון למאמן. בקיץ, השם שלו עשוי לעלות שוב (אם ברדה לא יצליח בתפקידו ולא ירצה להישאר). לא מן הנמנע שיגיע מאמן זר (וילי רוטנשטיינר לא על הפרק) או מאמן צעיר ופחות מוכר, כפי שעשתה ברקת בעבר עם ברק בכר.