התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
זו טעות לחשוב שהולנד הנוכחית פחות מלהיבה מגרסאות קודמות, היא פשוט עושה את זה אחרת. אלו לא 90 דקות של טוטאל פוטבול, אבל היא מרגישה בטוחה בזכות ההגנה החזקה ומשחקת מצוין ביציאה קדימה. למונדיאל שעבר היא לא הגיעה, בנוכחי היא כבר ברבע הגמר אחרי 1:3 על ארה"ב הנאיבית.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
האווירה לפני המשחק הייתה כבויה מדי. מונדיאל במיוחד, אבל כל טורניר גדול לשם הצורך, מתמחה בזרם הפנטסטי הקבוע - האוהדים ממלאים בהמוניהם את הרחובות, זולגים לטבעת ההיקפית של האצטדיון ומרעידים עולמות, ואז מפוצצים את המגרש ברעש אינסופי. הפעם ההרגשה הייתה אחרת. לגמר אזורי בתחרויות איות מתלווה יותר תשוקה.
4 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת הולנד
אוהדי נבחרת הולנד
האווירה הייתה כבויה. אוהדי נבחרת הולנד
(צילום: רויטרס)
ברחובות אין ממש קהל, האוהדים הסתובבו משועממים מחוץ לאצטדיון ובפנים שמענו צעקות "יו אס איי" בנאליות ושאגות אוהדים כתומים אחרי גולים. הקהל התעורר רק ברבע השעה האחרונה אחרי השער האמריקאי המצמק, אבל כמו ההתקפה של ארה"ב, איפה הוא היה קודם?
ארה"ב המשיכה להרשים בכדורגל שהיא משחקת, אבל חסרים לה שני דברים שקשורים זה בזה: חלוץ מרכזי שהוא סקורר ברמה בינלאומית, ויכולת לגמור משחקים בהם היא דומיננטית ולא הרודפת. זה היה שיעור כואב עבור אחת ממארחות המונדיאל הבא, שראתה איך הולנד מתגוננת בנוחות ואז מסיימת באכזריות.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת הולנד חוגגים
שחקני נבחרת הולנד חוגגים
מסיימת באכזריות. שחקני נבחרת הולנד חוגגים
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
כריסטיאן פוליסיק
כריסטיאן פוליסיק
יש עתיד. פוליסיק
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס שחקן נבחרת הולנד
דנזל דומפריס שחקן נבחרת הולנד
כוכב המשחק. דומפריס
(צילום: AP)
אחרי הזדמנות מוקדמת של כריסטיאן פוליסיק שאנדריס נופרט עצר נפלא, הולנד עלתה ליתרון בדקה ה-10 בסיומה של התקפה מתואמת ויפהפייה, כשדנזל דומפריס בישל מימין לממפיס דפאי. אותו מהלך חזר על עצמו פעמיים נוספות במחצית הראשונה: קודם הוא התפספס ואז בתוספת הזמן קיבלנו שכפול כמעט מדויק כשדומפריס מבשל לדיילי בלינד. האמריקאים סחטו שתי הצלות מהקו ולבסוף מצאו את הרשת מכדור מוזר של האג'י רייט (76), אבל בזה העניין הסתיים. כוכב המשחק דומפריס, בהופעה מחשמלת, נעל בבעיטה מהאוויר אחרי בישול של בלינד (81).