לא חסרים סיפורים על יריבויות באולימפיאדת החורף, אבל על אחד כזה עוד לא שמענו. ענף הסקלטון - שרבים לא רק בישראל אלא בעולם כולו לא ממש יודעים כנראה מהו - מספק לנו בביג'ינג דו-קרב פיקנטי למדי, כשקים מיילמנס הבלגית וניקול סילביירה הברזילאית, בנות זוג כבר שלוש שנים, יתחרו בימים הקרובים ראש בראש, אולי אפילו על מדלייה אולימפית.
עוד על אולימפיאדת החורף:
הן הכירו בגביע העולם ב-2019 ומיד התאהבו אחת בשנייה, אבל רק בחודש שעבר, בדיוק בחג המולד, יצאו מיילמנס (25) וסילביירה (27) מהארון ובישרו לעולם על הקשר הרומנטי. הן שיתפו באינסטגרם תמונה שלהן מתנשקות עם כובע של סנטה קלאוס וכתבו: "שתי קבוצות טובות יותר מאחת. חג מולד שמח!".
2 צפייה בגלריה
קים מיילמנס וניקול סילביירה
קים מיילמנס וניקול סילביירה
יריבות מעניינת - ועוד על הקרח. מיילמנס (מימין) וסילביירה
(צילום: EPA ו-gettyimages)
״אני פשוט חושבת שבהתחלה לא הייתי בטוחה ב-100 אחוז שזה מי שאני ומה שאני רוצה. אז לקח לי זמן עד שהסכמתי לדבר על זה", סיפרה לאחרונה סילביירה. "זו הייתה אני שהסתירה את הקשר ואת קים מהרבה אנשים, חלקם הקרובים ביותר שלי. ברגע שפרסמתי את הפוסט - ירדה לי אבן גדולה מהלב ומשקל עצום מהכתפיים".
הסקלטון היא תחרות במזחלת אישית שבה הגולש שוכב על בטנו כשראשו מופנה קדימה. זה שמשיג את הזמן המהיר ביותר מנצח. התחרות בבייג'ינג נפתחה היום (שני) ותסתיים בשבת, והשתיים חולמות על מדליה אולימפית ראשונה ברזומה. "אנשים חושבים שניקול ואני נסתכל אחת לשנייה בלבן של העיניים, אבל זה בעצם מרוץ נגד השעון", הסבירה מיילמנס. "לא ממש ריאלי לחשוב שנהיה בתחרות סוג של אויבות אחת של השנייה".
"אנחנו פחות או יותר הספורטאיות היחידות בסקלטון מהמדינות שלנו", צחקה סילביירה. "אז אנחנו נוטים לפנות לאנשים לתמיכה כספית נוספת כי אין לנו את הצוות הענק הזה שיש למדינות אחרות. לכן אני חושבת שנוכל גם לעזור אחת לשנייה".
השתיים מתגוררות בקנדה ומודות כי בשל התחרויות והאימונים הן לא מתראות הרבה. "ברור שזה די מסובך לפעמים, אנחנו לא יכולות לבלות כל יום", סיפרה מיילמנס. "בילינו את כל הקיץ בקנדה ובטח נטייל שוב אחרי האולימפיאדה, אז יהיה לשתינו הרבה יותר זמן פנוי".
2 צפייה בגלריה
קים מיילמנס
קים מיילמנס
זכתה לחבל הצלה מהוועד האולימפי הבינ"ל. מיילמנס
(צילום: gettyimages)
מה שכן, הן לא יוכלו לראות אחת את השנייה בבייג'ינג, מלבד התחרויות. הסיבה: אף אחת מהספורטאיות לא רשאיות לבקר אחת את השנייה בזמן שהן בכפר האולימפי. מזל שיש טלפונים סלולרים.

הסרטון שהושיע

הדרך של מיילמנס לסין הייתה לא פשוטה בכלל. אחרי ש-12 בדיקות קורונה יצאו שליליות, דווקא זו ה-13 - עם הגעתה לבייג'ינג יצאה חיובית. היא נלקחה לבית מלון לבידוד. למרות ששלוש בדיקות נוספות שביצעה יצאו שליליות, הרשויות בסין דרשו ממנה לעבור למלון אחר שם תיאלץ להיכנס לבידוד לשבוע נוסף.
היא העלתה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה - שהפך לוויראלי - ובו סיפרה את חוויותיה כשהיא בוכה ללא הפסקה. "אני מבקשת מכולם תנו לי קצת זמן לשקול את צעדיי הבאים. לא בטוח שאוכל להתמודד עם בידוד נוסף", אמרה.
התחינה לא נפלה על אוזניים ערלות. הוועד האולימפי הבינ"ל התערב, העביר אותה לכפר האולימפי, בתנאים מאוד מצומצמים ומוגבלים. "כאשר לוועד האולימפי הבינ"ל נודע על מצבה של קים, היינו בקשר רציף עם המארגנים והועד האולימפי הבלגי. הצענו לה תמיכה מתאימה במהירות", נאמר בהודעה הרשמית
ואכן, הגולשת הבלגית חזרה ל"נורמליות" וחזרה אפילו להתאמן לקראת התחרות: "עכשיו אני באגף מבודד, אבל לפחות חזרתי לכפר האולימפי", כתבה מיילמנס באינסטגרם. "אני מרגישה שוב בטוחה". הבוקר אפילו השתתפה לראשונה במקצי המוקדמות, כמו גם סילביירה כמובן. שם לפחות הן היו יכולות להגיש שלום אחת לשנייה, פנים מול פנים.
פורסם לראשונה: 17:02, 07.02.22