אליפות העולם בג'ודו שנערכת בטשקנט נכנסה היום (שבת) ליום התחרות השלישי כאשר שלושה ישראלים התמודדו במסגרת הקטגוריה עד 73 ק"ג (טוהר בוטבול ועידו לוין) ועד 57 ק"ג (תמנע נלסון-לוי).
אלופת אירופה במשקל של עד 57 ק”ג, תמנע נלסון-לוי, קיוותה להשיג מדליה ראשונה באליפות העולם אך הפסידה בקרב על מדליית הארד לג'סקיה קלימקייט הקנדית. בחצי הגמר ספגה איפון לאחר שניות ספורות מתחילת הקרב מרפאלה סילבה הברזילאית, והפסידה בדרך להתמודדות על הארד, אך לצערה נוצחה גם שם.
3 צפייה בגלריה
תמנע נלסון לוי
תמנע נלסון לוי
פספסה מדליה. תמנע נלסון לוי
(צילום: EPA)
לפני כן, ניצחה נלסון-לוי ברבע הגמר את אחרלין לחאגבאטוגו המונגולית בזכות ווזארי שהושג 17 שניות לסיום הקרב. קודם לכן גברה על קיטי קובאץ’ מהונגריה בסיבוב השני בניקוד הזהב ולאחר מכן ניצחה את אודלין גרסיה הקובנית, גם במהלך ניקוד הזהב.
סגן אלוף אירופה טוהר בוטבול שמתחרה במשקל של עד 73 ק”ג הפסיד גם הוא בקרב על מדליית הארד, כשרותק לווזארי בזמן ניקוד הזהב מול היידאיאט היידארוב מאזרבייג'אן בניקוד הזהב, וירד מנוצח. לקרב על הארד הגיע לאחר שהפסיד בחצי הגמר לסויצ'י האשימוטו היפני לאחר שנענש שלוש פעמים.
3 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
(צילום: אורן אהרוני)
קודם לכן ניצח בניקוד הזהב את מדליסט הארד האולימפי מטוקיו דניאל קרנגין עם ריתוק בניקוד הזהב. לפני כן ניצח הג'ודוקא הישראלי את מארק חריסטוב הבולגרי בסיבוב השני ואת יונקיול לי מדרום קוראה בשמינית הגמר בזכות ווזארי.
3 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלי עידו לוין
הג'ודוקא הישראלי עידו לוין
עידו לוין
(צילום: IJF)
מוקדם יותר נרשמה תקרית פוליטית לא נעימה נוספת לג'ודוקא ישראלי בתחרות בינלאומית. עידו לוין, שהתמודד באליפות העולם בג'ודו שנערכת בטשקנט, גבר על יריבו הסעודי סולימאן חמאד. בסיום הקרב, המפסיד סרב ללחוץ את ידו של לוין וירד בחופזה מהמזרון.
לאחר מכן, לוין היה רחוק שניה אחת מסנסציה ענקית: בקרב מול המדליסט האולימפי ממונגוליה, צוגטבאטאר צנד אוצ'יר, הוא הוביל בווזארי וריתק אותו למשך תשע שניות, שניה אחת מנצחון ענק, אבל המונגולי התחמק בשניה האחרונה ובהמשך זרק את הישראלי בווזארי וניצח אותו אחרי שספג שלושה עונשים.
פורסם לראשונה: 10:24, 08.10.22